TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Oniszczuk: Modernizacja to koszt o połowę niższy niż zakup nowego wagonu
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.11.2017 11:41:56 20 komentarzy
Oniszczuk: Modernizacja to koszt o połowę niższy niż zakup nowego wagonu

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Prezes Newagu zaapelował do PKP Intercity o zaprzestanie modernizacji taboru i zakup nowych jednostek. Co na to przewoźnik.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Prezes Newagu zaapelował do PKP Intercity o zaprzestanie modernizacji taboru i zakup nowych jednostek. Co na to przewoźnik.

Szefowi nowosądeckiej spółki odpowiedział Członek Zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. Stwierdził, podczas Kongresu Rozwoju Transportu, że wagon modernizowany jest identyczny jak nowy. A koszt to połowa ceny. Liczy się ekonomia. Produkt jest zbliżony, posiadany tabor trzeba wykorzystać – mówił Oniszczuk.

Przypomnijmy, że strategia taborowa PKP Intercity oparta jest głównie o modernizacje. Na marginesie po raz kolejny przypomnijmy, że dokładnie tak samo jest w Przewozach Regionalnych. Na Kongresie Rozwoju Transportu przywołano słowa wypowiedziane w ubiegłym roku przez byłego już Prezesa PESY Tomasza Zaboklickiego, który również apelował o kupowanie nowych pojazdów. Co na ten temat sądzi obecny szef bydgoskiej spółki tego wczoraj w Łodzi nie dowiedzieliśmy się. Robert Świechowicz na Kongresie niestety nie pojawił się.

Nasza strategia jest dobra. Będzie realizowana niezależnie od personaliów – mówił Jarosław Oniszczuk. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że do 2034 roku niektóre jednostki wyjdą z eksploatacji. Zaplanowana jest ich wymiana. Analizujemy i projektujemy. Jesteśmy po mapowaniu procesu. Dokładnie wiemy kiedy, gdzie i na co mamy ten tabor wymienić.

Obecnie realizowany proces zakupowy PKP Intercity nie jest dla producentów zadowalający. Newag jest obecnie w grze tylko w przetargu na dostawę lokomotyw elektrycznych. Nawet, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że po otwarciu ofert jest najbliżej wygranej, nie jest to sytuacja komfortowa dla producenta. Na złożenie oferty w przetargu na dostawę wagonów firma nie zdecydowała się. Mówił o tym szef Newagu podczas Trako. Jak pamiętamy chodzi o zbyt krótkie terminy na homologowanie wagonu do ruchu w Niemczech.

Jarosław Oniszczuk strategii taborowej PKP Intercity wydaje się być pewny. Musimy się rozwijać. Stanie w miejscu to cofanie się – mówił. Nie możemy zapominać o innowacyjności, dla pasażerów powoduje to znaczne ułatwienia – dodawał.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
modernizacja
  • jerzy – 07.11.2017

    Musimy się rozwijać. Stanie w miejscu to cofanie się – mówił. Nie możemy zapominać o innowacyjności, dla pasażerów powoduje to znaczne ułatwienia – dodawał.Antyteza działalności pana Mareczka

  • WK – 07.11.2017

    Koszt mniejszy, ale efekt bez polotu. Ja nie wiem, czy w Polsce kiedykolwiek pojawią się jednoczłonowe wagony niskopodłogowe?!

  • anarh – 07.11.2017

    zmień na Nowe swoje mieszkanie , po co będziesz remontował stare podłogi , ściany ? . stać Cię.

  • YbG – 07.11.2017

    konieczek powinien sie nauczyc liczyc a później wypowiadać

  • gutek – 07.11.2017

    jakoś o modernizacji do 160 EU07 cisza-być może IC mówi i robi co innego

  • kolejarz – 07.11.2017

    Jeśli pozostawiają stary model wózka to Członek Zarządu PKP Intercity nie ma racji. Wystarczy przejechać się wagonem z nowym i starym wózkiem. Różnica jest więcej jak oczywista.

  • oldrail – 07.11.2017

    Szef Newagu przed taką wypowiedzią powinien zajrzeć do swojego biura konstrukcyjnego i sprawdzić, czy ma tam sprawdzone wagony pasażerskie.

  • G.kolejarz – 07.11.2017

    Myślę, że trzeba modernizowac.To TLK powinno zniknąć jak najprędzej. Potem można już myśleć o wagonach wyższej klasy.Nowe wagony wiadomo powinny być z jak najwyższej półki.

  • www – 07.11.2017

    Gdyby była mowa o modernizacji nowoczesnego technicznie wagonu to można to zrozumieć. Ale IC wysyła do modernizacji coś co trudno nazwać nowoczesnym.To niesamowite, że w naszym kraju musimy się cieszyć, bo jakiś przewoźnik kupił parę, paręnaście sztuk nowego taboru, podczas gdy w małej Holandii odbierają duże serie. I na dodatek nowe składy zastępują te z lat 70 i 80. Jak to rozumieć? U nas na siłę modernizuje się stare wagony, lokomotywy i EN57. Jakim cudem mają w ogóle prawo istnieć nasi producenci? I jakim cudem mają się rozwijać? Za co i po co?Tak głupie podejście już spowodowało, że wcale nie dogoniliśmy cywilizacji technologicznie. Wykształceni ludzie będą czekać ileś tam lat żeby zamówienie z Unii przyszło? Kpina. Najlepsi wyszkolą się i zatrudnią w innym kraju.Skończy się tym, że będziemy jeździli chińskimi nowoczesnymi składami. Cały CPL pewnie też będzie przywieziony w całości z Chin. Chińczycy pokazali już, że są w stanie to zrobić. Fakt, że to jedyna możliwa droga do budowy u nas nowoczesnego KDP na estakadach. Ależ będzie pięknie z tymi estakadami... Obsługę też będą mogli zapewnić swoimi pracownikami. Fajna wizja. Nie ma co...

  • Andrzej – 07.11.2017

    Nie da się ukryć, żę widać dużą dysproporcję między tym, dokąd i po czym będziemy jeździć, a czym będziemy jeździć. Chodzi mi o porównanie koncepcji CPK i połączeń kolejowych do niego, a zamiarami taborowymi PKP IC. Czym do tego CPK, zmodernizowanym TLK do 200 km/h?

  • NCi – 07.11.2017

    @oldrailSzef Newagu nigdzie nie musi zaglądać. Nikt rozumny nie będzie zajmował się projektowaniem na półkę towaru którego nie sprzeda żeby ten czy inny prezes jak np. Oniszczuk stwierdził, że woli modernizować wagon wyprodukowany przed czterdziestoma latami, bo kosztuje go to połowę mniej. Zwróć tu uwagę na hipokryzję człowieka głoszącego takie tezy. Opowiada bajki o ekonomicznej sensowności modernizacji starych wagonów, a co roku MUSI ogłaszać przetargi na wynajem wagonów. Zapytać go zatem powinni niczym złodzieja złapanego za rękę dlaczego zatem tak mało modernizuje? Miałem w tym roku przyjemność podróżować ceratowym wagonem ĆD. Jeśli panisko prezes uważa, że tak właśnie winna wyglądać podróż przez całą niemalże Polskę w XXI w to gratuluję pomysłu na swą firmę. Ciekawe czy sam podróżuje tym szmelcem, czy tylko raczy innych przekonywać do swych chorych " strategii ", a sam podróżuje samochodem. Sytuacja z roku na rok w PIC jest coraz trudniejsza. W tym roku oprócz wagonów i spalinowych lokomotyw w PKP IC zakwitł już deficyt lokomotyw elektrycznych. Skoro prezes uważa, że korzystniej jest modernizować, dlaczego tego nie robi w taki sposób aby zaspokoić własne potrzeby? W krzakach stoi mnóstwo wagonów i lokomotyw. Stoją od kilku lat EZT-y ED 74 nad którymi dopiero dojdzie do dialogu technicznego. Niech pan prezes raczy nie przekonywać na Kongresach o wyższości modernizacji, tylko powie prawdę o "wprowadzanych" przez siebie standardach.

  • P5 – 07.11.2017

    Gówno tam wiedzą. Nawet nie potrafią prawidłowo rozpisać przetargu!

  • bun – 08.11.2017

    @NCI. Tak, jasne. Nie będą projektować na półkę. A jak przychodzi do przetargu to płacz że za mało czasu. Zawsze będzie za mało czasu jak dopiero po wygraniu przetargu siada się do deski. Pesa też taką drogą szła i widać teraz jak skończyła. Oczywiście Newag nie musi brać takich zleceń na wagony. Ale po co w takim razie zabiera głos.

  • NCi – 08.11.2017

    @bun Boli cię prawda którą wypowiedział Konieczek a swego czasu to samo mówił Zaboklicki, czy to że Newag nie zaprojektował jeszcze wagonu? Projektować i budować chcą. Tylko nikt rozsądny i odpowiedzialny nie podejmie się tego jeśli wie ile np. trwa i kosztuje proces homologacji wagonu w Niemczech. Stąd brak ofert zarówno Pesy i Newagu w ogłoszonym nie tak dawno przez PKP IC przetargu na wagony. Zapoznaj się z jego warunkami nim cokolwiek na ten temat napiszesz. Będziesz wiedział, dlaczego nie startowała Pesa i Newag jak odnajdziesz necie informacje na ten temat. Są ogólnodostępne.Pesa i Newag przerabiają właśnie problem opóźnień z dostarczeniem swego taboru, a związanym z przedłużającymi się procedurami dopuszczeń. Pierwsi na rynku niemieckim, drudzy włoskim. Nie pytany Konieczek pewnie głosu by nie zabierał. Jak widzisz przedstawicieli Pesy na Kongresie nie było, choć swe zdanie już jakiś czas temu wypowiedzieli. Było w praktyce identyczne jak to, które po raz kolejny wypowiedział prezes Newagu. Ten widzi problem, bo się na tym po prostu zna, w przeciwieństwie do Ciebie.

  • kolejFAN – 08.11.2017

    @GoownoKulejorzty możesz zniknąć, a nie TLK. TLK to dobra międzymiastowa marka, a że ludzie robią chlew wewnątrz w kiblach i że jest za mało wagonów w składzie to już pretensje do PICni.

  • bun – 08.11.2017

    @NCI. Doskonale wiem jakie wymagania miał PIC. Oni zamawiają i wielkie g. ich obchodzi że Pesa czy Newag chcą 10 lat na to. Jak ktoś jest od wszystkiego to jest do niczego. Ani N. ani Pesa nie muszą produkować wagonów i obrażać się na cały świat że PIC nie chce im dać czasu. Kto inny wyprodukuje. A pesa i newag niech się skupią na lokach czy etztach.

  • G.kolejarz – 08.11.2017

    Chodzi o to aby nie wozić ludzi wagonach bez klimatyzacji i z WC ,z którego nie można korzystać na stacjach.Mówili, że TLK będzie zastępowania przez składy IC.Bilet kosztuje tyle samo.Wszystko rozbija się o niedobór wagonów.

  • NCi – 08.11.2017

    @bunMijasz się z prawdą pisząc o jakiś 10 latach jako oczekiwaniach Pesy czy Newagu. Widać jednak, że słabo jesteś poinformowany o wymaganiach PIC. Czekam z dużą cierpliwością na te wagony z FPS z homologacją na Niemcy w tak krótkim czasie i jestem pewny, że tego nie wykonają zgodnie z SIWZ. Doskonale wiem, dlaczego nikt za to nie będzie potem rozliczał producenta tych wagonów. Polityka panie, a nie ekonomia i realia.

  • bun – 09.11.2017

    @NCI. Wcale nie twierdzę, że Ceglorz da rade homologować. Zrobią, upchną w PICU a później pewnie będą negocjować czas na homologację. Nie takie rzeczy w PICu się działy. Pomijam już same kwestie homologacji. Mi bardzie j chodziło o to że łatwiej w ogóle podjąć się kontraktu na nowe wagony mając już coś takiego w portfolio. Czy Koniczek wystartowałby teraz w przetargu na loko dla IC, gdyby nie miał gotowego i sprawdzonego Drgona? To trochę tak jakby teraz Ceglorz chciał wystartować w przetargu na loki i powiedział, że za mało czasu bo on musi najpier zaprojektować a później jecze wybudować prototyp etc.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.