TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Olkol z umowami na naprawy dziewiątek
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.01.2018 09:15:08 10 komentarzy
Olkol z umowami na naprawy dziewiątek

PKP Intercity podpisały umowy z firmą Olkol na wykonanie napraw okresowych lokomotyw EP09.

PKP Intercity podpisały umowy z firmą Olkol na wykonanie napraw okresowych lokomotyw EP09.

Zamówienie było podzielone na części. Pierwszą i trzecią wygrała firma z Oleśnicy. Obejmowały one wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 6 lokomotyw elektrycznych EP09. Łącznie zatem Olkol wykona prace przy 12 maszynach, za co dostanie odpowiednio 5 691 726.00 PLN oraz 5 991 726.00 PLN netto.

I przypomnijmy, że część drugą, obejmującą wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 6 lokomotyw elektrycznych EP09 zgarnął Newag. PKP Intercity zapłacą za tę usługę 7 341 207.00 PLN netto.

Poszczególne umowy zostały zawarte: dla części 1 – 10 stycznia 2018 roku, dla części 2 – 11 kwietnia 2017 roku oraz dla części 3 – 21 grudnia 2017 roku.



Sprawdź też:
Olkol
Newag
PKP Intercity
EP09
P4
  • logik – 12.01.2018

    Czyli Newag przegrał w sądzie.

  • Czytelnik – 12.01.2018

    Ciekawe... Olkol powinien już dawno naprawić 3 lokomotywy tej serii z poprzednich przetargów, czy ktoś je widział z pociągiem na szlaku? A teraz IC podpisuje umowę na kolejne? Co na to InfoRail? To naprawiono już w Oleśnicy te lokomotywy, czy nie?

  • Kamil Sikora – 12.01.2018

    Owszem @Czytelnik'u, przedwczoraj na próbie ruchowej luzem po naprawie okresowej była widziana EP09-006. Po P4 nie jest wymagane przeprowadzenie prób z obciążeniem. Chyba właśnie to przekonało IC do podpisania umowy z Oleśnicą, oby tylko naprawy kolejnych lokomotyw nie zajęły im tyle czasu co zajmują obecnych trzech sztuk (#006, #018 i #047)

  • Czytelnik – 12.01.2018

    Więc jeszcze żadnej nie ma w ruchu. IC rozstrzygnęło przetarg 14.10.2016, a jazda próbna pierwszej odbyła się 10.01.2018 i to przekonało kogokolwiek do podpisania umowy na kolejne? I to w sytuacji kiedy kolejne dwie lokomotywy z tego przetargu dalej nie są naprawione? Zacytuję Mariusza Kolonko... unbelievable!

  • Kamil Sikora – 12.01.2018

    To prawda, IC ryzykuje dużo jak nie nawet bardzo dużo dając kolejną szansę temu zakładowi w momencie gdy po ponad roku od rozpoczęcia naprawy P4 każdej z lokomotyw (EP09-006 jest w Oleśnicy od 25.11.2016, EP09-018 od grudnia 2016 a EP09-047 od stycznia 2017) żadna nadal nie została odebrana i dopuszczona do eksploatacji. No ale jednak próby #006 już się odbyły więc... pomyśleli, że jakaś nadzieja jest... :)

  • ? – 12.01.2018

    A co mieli zrobić skoro wygrali przetarg? Nie podpisać?

  • Andrew – 13.01.2018

    Jechałem ostatni EIC Śnieżka ze Szklarskiej do Warszawy. Pociąg sukcesywnie dokładał opóźnienie. Myślałem,że jak wjedzie na CMK to dołoży do pieca i nadrobi trochę ale on dalej max 120km/h. Okazało się, że ciągnie go stara siódemka i wszystko jasne. Szkoda, że bilet miał cenę expresową a jechałem dyliżansem.

  • Czytelnik – 13.01.2018

    Panie znaku zapytania... wystarczyło dodać w SIWZie, że wykonawca naprawy w ostatnim przetargu wykonał terminowo naprawę lokomotywy elektrycznej o prędkości konstrukcyjnej 160km/h. Wtedy mogliby nie podpisywać umowy. Niestety IC chyba jednak nie cierpi na brak lokomotyw na 160km/h dając kolejne 12 lokomotyw na naprawę do zakładu, który zgodnie z powyższymi komentarzami przez ponad rok naprawia trzy lokomotywy, a końca nie widać. Szkoda tylko, że braki lokomotyw na 160km/h odczuwają pasażerowie, jak Andrew.

  • zxc – 15.01.2018

    czytelnik - naprawili EU07A, a czy terminowo to nie wiem. Oby Oleśnica ogarnęła temat i kolejne szły już szybciej.

  • Czytelnik – 15.01.2018

    Dobrze, to one idą w Gliwicach.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.