TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Olkol z umowami na naprawy dziewiątek
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.01.2018 09:15:08 10 komentarzy
Olkol z umowami na naprawy dziewiątek

PKP Intercity podpisały umowy z firmą Olkol na wykonanie napraw okresowych lokomotyw EP09.

PKP Intercity podpisały umowy z firmą Olkol na wykonanie napraw okresowych lokomotyw EP09.

Zamówienie było podzielone na części. Pierwszą i trzecią wygrała firma z Oleśnicy. Obejmowały one wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 6 lokomotyw elektrycznych EP09. Łącznie zatem Olkol wykona prace przy 12 maszynach, za co dostanie odpowiednio 5 691 726.00 PLN oraz 5 991 726.00 PLN netto.

I przypomnijmy, że część drugą, obejmującą wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 6 lokomotyw elektrycznych EP09 zgarnął Newag. PKP Intercity zapłacą za tę usługę 7 341 207.00 PLN netto.

Poszczególne umowy zostały zawarte: dla części 1 – 10 stycznia 2018 roku, dla części 2 – 11 kwietnia 2017 roku oraz dla części 3 – 21 grudnia 2017 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olkol
Newag
PKP Intercity
EP09
P4
  • logik – 12.01.2018

    Czyli Newag przegrał w sądzie.

  • Czytelnik – 12.01.2018

    Ciekawe... Olkol powinien już dawno naprawić 3 lokomotywy tej serii z poprzednich przetargów, czy ktoś je widział z pociągiem na szlaku? A teraz IC podpisuje umowę na kolejne? Co na to InfoRail? To naprawiono już w Oleśnicy te lokomotywy, czy nie?

  • Kamil Sikora – 12.01.2018

    Owszem @Czytelnik'u, przedwczoraj na próbie ruchowej luzem po naprawie okresowej była widziana EP09-006. Po P4 nie jest wymagane przeprowadzenie prób z obciążeniem. Chyba właśnie to przekonało IC do podpisania umowy z Oleśnicą, oby tylko naprawy kolejnych lokomotyw nie zajęły im tyle czasu co zajmują obecnych trzech sztuk (#006, #018 i #047)

  • Czytelnik – 12.01.2018

    Więc jeszcze żadnej nie ma w ruchu. IC rozstrzygnęło przetarg 14.10.2016, a jazda próbna pierwszej odbyła się 10.01.2018 i to przekonało kogokolwiek do podpisania umowy na kolejne? I to w sytuacji kiedy kolejne dwie lokomotywy z tego przetargu dalej nie są naprawione? Zacytuję Mariusza Kolonko... unbelievable!

  • Kamil Sikora – 12.01.2018

    To prawda, IC ryzykuje dużo jak nie nawet bardzo dużo dając kolejną szansę temu zakładowi w momencie gdy po ponad roku od rozpoczęcia naprawy P4 każdej z lokomotyw (EP09-006 jest w Oleśnicy od 25.11.2016, EP09-018 od grudnia 2016 a EP09-047 od stycznia 2017) żadna nadal nie została odebrana i dopuszczona do eksploatacji. No ale jednak próby #006 już się odbyły więc... pomyśleli, że jakaś nadzieja jest... :)

  • ? – 12.01.2018

    A co mieli zrobić skoro wygrali przetarg? Nie podpisać?

  • Andrew – 13.01.2018

    Jechałem ostatni EIC Śnieżka ze Szklarskiej do Warszawy. Pociąg sukcesywnie dokładał opóźnienie. Myślałem,że jak wjedzie na CMK to dołoży do pieca i nadrobi trochę ale on dalej max 120km/h. Okazało się, że ciągnie go stara siódemka i wszystko jasne. Szkoda, że bilet miał cenę expresową a jechałem dyliżansem.

  • Czytelnik – 13.01.2018

    Panie znaku zapytania... wystarczyło dodać w SIWZie, że wykonawca naprawy w ostatnim przetargu wykonał terminowo naprawę lokomotywy elektrycznej o prędkości konstrukcyjnej 160km/h. Wtedy mogliby nie podpisywać umowy. Niestety IC chyba jednak nie cierpi na brak lokomotyw na 160km/h dając kolejne 12 lokomotyw na naprawę do zakładu, który zgodnie z powyższymi komentarzami przez ponad rok naprawia trzy lokomotywy, a końca nie widać. Szkoda tylko, że braki lokomotyw na 160km/h odczuwają pasażerowie, jak Andrew.

  • zxc – 15.01.2018

    czytelnik - naprawili EU07A, a czy terminowo to nie wiem. Oby Oleśnica ogarnęła temat i kolejne szły już szybciej.

  • Czytelnik – 15.01.2018

    Dobrze, to one idą w Gliwicach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.