TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Olkol chce przyśpieszyć siódemki PKP Intercity do 160 km/h
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.02.2020 15:45:33 4 komentarze
Olkol chce przyśpieszyć siódemki PKP Intercity do 160 km/h

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkości do 160 km/godz.

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkości do 160 km/godz.

Niespodzianki nie było, ale jedyna złożona oferta może okazać się za droga. Została ona złożona przez Olkol z Oleśnicy. Firma zaproponowała kwotę 199.260.000,00 zł brutto, podczas gdy szacunki zamawiającego zostały określone na 127.920.000,00 zł brutto. Jest zatem sporo drożej. Olkol chce zatem niecałe 10 mln zł za modernizację jednej lokomotywy. Za nowego Griffina z utrzymaniem PKP Intercity zapłacą Newagowi 18,4 mln zł. Czy zatem opłaca się za cenę wskazaną przez oferenta modernizować siódemki? 

Olkol zaproponował także 100 miesięcy gwarancji i rękojmi, 18 miesięczny termin wykonania zamówienia w zakresie pierwszej lokomotywy oraz 120 dni na wykonanie naprawy każdej kolejnej.

Czekamy na decyzję komisji przetargowej, ale obawiamy się, że ta może nie być pozytywna.

Warto przypomnieć, że PKP Intercity unieważniły poprzedni przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5 - tym poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/godz. Jedyną ofertę w przetargu złożył wówczas także Olkol. Oferta okazała się jednak dla przewoźnika zbyt wygórowana. Tamto postępowanie było kilkuetapowe. Przewoźnik liczył na zainteresowanie 10 podmiotów, finalnie zgłosił się tylko jeden.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Olkol
EU07
lokomotywa
  • DarekP – 12.02.2020

    Modernizacja wpisana w projekt Kolej na dobre połączenia i dorzucić trzeba będzie, by dofinansowanie nie przepadło. Smutna rzeczywistość.

  • mechanik – 14.02.2020

    @DarekP Może nie do końca tak smutna, ponieważ życzeniowe stanowisko zamawiającego zderzyło się z rzeczywistością. Paradoksalnie to dobrze, ponieważ tabor który z definicji ma służyć dłużej niż Edyty, powinien być dofinansowany. W końcu z oryginału tak dużo w tych lokomotywach nie zostaje ;)

  • zeus04 – 15.02.2020

    Napisz mechaniku co zostaje z oryginalnej EU07, a co nie i ile to może kosztować...

  • mechanik – 17.02.2020

    Zeus07 A może Ty napiszesz? Tak dobrze siedzisz w temacie, a niedawno chwaliłeś się prototypem lokomotywy który właśnie będzie oglądał światło dzienne. Jakoś go nie widać...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.