TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Olimpijskie tempo Bombardiera – 5 pudeł w tygodniu
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.02.2019 11:55:41
Olimpijskie tempo Bombardiera – 5 pudeł w tygodniu

Wrocławska fabryka Bombardiera to przede wszystkim produkcja pudeł do lokomotyw TRAXX.

Wrocławska fabryka Bombardiera to przede wszystkim produkcja pudeł do lokomotyw TRAXX.

W polskim zakładzie powstaje ich nawet pięć tygodniowo. To bardzo dobre, jak mówią przedstawiciele producenta, olimpijskie tempo. Obecnie w fabryce budowane są już korpusy do lokomotyw TRAXX 3. generacji. Takie lokomotywy, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, planuje wprowadzić na polski rynek firma Akiem. Ale produkty z Wrocławia można spotkać na całym świecie. To nie tylko liczne kraje z Unii Europejskiej, ale również Izrael czy Stany Zjednoczone.

Nieustannie wspieramy polską gospodarkę, produkując w Polsce nadwozia lokomotyw przeznaczonych na rynek polski, a także pojazdów eksportowanych niemal na cały świat. Do chwili obecnej zbudowaliśmy ponad 2400 takich nadwozi. Wszystkie pudła do naszych lokomotyw europejskich i północnoamerykańskich zostały wyprodukowane w zakładzie Bombardier we Wrocławiu. Ostatni kontrakt z naszym wieloletnim partnerem Akiem pozwolił rozszerzyć zasięg naszej innowacyjnej i najbardziej zaawansowanej w Europie lokomotywy TRAXX DC3 na Polskę, gdzie z wysoką niezawodnością eksploatowane były lokomotywy TRAXX poprzedniej generacji – powiedział Peter Ammann, szef Globalnego Ekosystemu Freight Corridors w Bombardier Transportation.

Pudła, polakierowane, bądź, jak w przypadku maszyn dla Deutsche Bahn nie, trafiają następnie do zakładu w Kassel, gdzie są zabudowywane. Transport realizowany jest drogą lądową, bo jak się okazuje w tym przypadku transport kolejowy nie jest opłacalny.

Dzięki nowej generacji lokomotyw, Bombardier oferuje najnowocześniejszą i najbardziej wszechstronną gamę lokomotyw czteroosiowych z napędem elektrycznym. Trzy typy pojazdów – TRAXX AC3, TRAXX MS3 i TRAXX DC3 zaspokajają główne potrzeby w zakresie transportu we wszystkich czterech systemach sieci trakcyjnych w Europie oraz oferują opcjonalną funkcję "Last Mile", – dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający lokomotywom poruszanie się po odcinkach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy zostały stworzone w oparciu o udaną platformę lokomotyw TRAXX, które są z powodzeniem produkowane od 18 lat. Ponad 2000 lokomotyw TRAXX jest obecnie eksploatowanych w Europiem. Znaczna część ich korpusów powstała we Wrocławiu.

Ale to nie wszystko. zakres działalności wrocławskiej fabryki obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw, ale także regionalnych pociągów pasażerskich (obecnie dla SBahn Hamburg) oraz pociągów dużych prędkości (obecnie ICE 4).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bombardier
Traxx
lokomotywa
Wrocław
fabryka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.