TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Odwołania PESY i NEWAGU w przetargu Kolei Mazowieckich oddalone
- Opublikowano: 05.12.2017 10:53:06 22 komentarze
Odwołania PESY i NEWAGU w przetargu Kolei Mazowieckich oddalone

4 grudnia w Krajowej Izbie Odwoławczej zapadł wyrok dotyczący odwołań PESY i NEWAGU w przetargu na realizację zamówienia na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich. Oba odwołania zostały oddalone.

Przetarg na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych został ogłoszony 1 czerwca br. Oferty złożyło trzech producentów taboru: Newag S.A., Stadler Polska Sp. z o.o. oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz S.A. i ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. Najwyżej została oceniona oferta Stadlera.

Pod koniec października do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły odwołania od dwóch pozostałych producentów. Decyzją Krajowej Izby Odwoławczej zostały one oddalone.

Z zasady nie komentuję wyroków organów do tego powołanych, ale cieszę się niezmiernie z wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. Głównie dlatego, że realne staje się podpisanie umowy z dostawcą taboru umożliwiające dostarczenie pierwszych pojazdów w IV kwartale 2018 r. Moim też zdaniem, wyrok KIO potwierdza, że postępowanie przetargowe zostało przeprowadzone przez Koleje Mazowieckie w sposób prawidłowy i transparentny, a dostawca elektrycznych zespołów trakcyjnych wybrany wedle obiektywnych kryteriów - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Realizacja zamówienia będzie się odbywać w sześciu transzach. Prognozowane terminy realizacji obejmują lata: od IV kwartału 2018 r. do końca II kwartału 2022 r. W ramach zamówienia wykonawca dostarczy 61 ezt pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych. Realizacja zamówienia jest uzależniona od możliwości pozyskania środków z POiŚ w ramach działania 5.1 i 5.2.



Sprawdź też:
  • xtrain – 05.12.2017

    To źle się stało. Wydaje się, że powinno się przeprowadzić doświadczenie praktyczne dowodzące oszczędności w pomiarze energii czego domagał się Newag. Niestety zabrakło dobrej woli w KIO aby przyjrzeć się podnoszonym zarzutom.

  • gutek – 05.12.2017

    dobry tabor za dobrą cenę

  • bun – 05.12.2017

    Dwa portale z branży kolejowej i tyle mają roboty, że żaden nie potrafi przytoczyć powodów oddalenia odwołań przez KIO

  • 88HH – 05.12.2017

    Cyk Walenty, na bok sentymenty. Zwyciężył zdrowy rozsądek nad chęcią ratowania bankruta za wszelką cenę.

  • R – 05.12.2017

    Osobiście nie jestem zadowolony.

  • New – 05.12.2017

    Żenada

  • Andrzej – 05.12.2017

    @bun: w pełni się z tobą zgadzam, guzik się dowiedziałem z tego artykułu, a przecież nie chodzi w nim jedynie o dziennikarski obowiązek. Jakby nie patrzeć, PESa nie chwyciła Krakowa, nie chwyciła KM, letko nie będzie. Jeszcze oczywiście zostaje Sąd, ale bez konkretów nie da się nic jnawet dywagować.

  • sd – 05.12.2017

    Dobrze, że nie Newag, szkoda, że nie Pesa. Mazowszu pozostaje pogratulować wyboru jakości.

  • advisor – 05.12.2017

    No jatal, jak to leciało: "PESA zrezygnowała z Krakowa, bo dostała cynk, że się uda z KM"? Chyba kolejna twoja mądrość poszła w las, nie pierwszy już raz ;)

    Stadler od początku był faworytem, wygrał uczciwie, nie ma o co kruszyć kopii. KIO to tylko potwierdziło.

  • okl – 06.12.2017

    Do wszystkich majaczących o "smarowaniu" - jeśli nie macie ku swoim "teoryjom" solidnych dowodów, to takie pustosłowie w komentarzach może was sporo kosztować.

    Czy to naprawdę takie dziwne, że pociąg o konstrukcji pudła z aluminium zużywa mniej energii niż te o pudle stalowym?

  • gutek – 06.12.2017

    jeszcze zostało Pesie do wygrania 20 lokomotyw dla PKP IC a swoją drogą-jak to się stało że Stadler przegrał z Newagiem w łodzi

  • zeus04 – 06.12.2017

    Okl: Przy tym samym czasie przejazdu są to różnice rzędu 1,5%. Wydłużając pojazdowi stalowemu czas przejazdu dosłownie o pojedyncze sekundy, możemy znacznie zmniejszyć energochłonność i zużyć mniej energii od pojazdu aluminiowego...

  • zeus04 – 06.12.2017

    Nikt już nie pamięta ile jeszcze miesiąc temu krzyczał sobie Stadler za rewizje P4 dla 10 sztuk ER75? Nikt nie pamięta ja ceny tych przeglądów zmieniały się w ciągu kilku dni OIDP o ponad 100%? Te pojazdy mają jeździć minimum 30 lat i ewidentnie manipuluje się kosztami eksploatacji, bo przewoźnik może "nagwizdać" producentowi po ok. ośmiu latach...

  • okl – 06.12.2017

    zeus04: "nie ucz ojca dzieci robić".. Chcesz określić zużycie energii pojazdu z pudłem alumniowym na bazie pojazdu z pudłem stalowym ;) brawo! :P Logika na poziomie szkoły podstawowej.
    Gdyby było jak próbujesz mówić, to nikt by się nie bawił w technologie aluminiowego pudła, bo gra nie warta byłaby świeczki... skoro praktycznie wszyscy światowi producenci robią "w aluminium", to mój drogi różnica musi być większa niż te twoje 1.5%... ;)

  • zeus04 – 06.12.2017

    Dokładnie to gra jest niewarta świeczki. Na studiach prawniczych królowa nauk nie jest specjalnie lubiana i dlatego wolę prace inżynierskie. Przykładowo opracowania nt. energochłonności EW58, EW60, EN57, EN71 i inne podobne.

  • mechanik – 06.12.2017

    @zeus04 Skup się chwileczkę i zastanów czy:
    - porównujesz energochłonność pojazdu stalowego do aluminiowego, czy też po prostu bezsensownie i załamująco tendencyjnie cięższego z mniejszą prędkością.
    oraz
    - Przytaczasz ku dziwnej przestrodze P4 Stadlera z pierwszego rozdania, a dziwnym trafem zapominasz o faktycznej, niskiej cenie P4 z rozstrzygniętego przetargu.
    - Królowa nauk lubi logikę.

  • Robert – 06.12.2017

    P4 i tak najprawdopodobniej w przeciągu kilku lat będzie przeprowadzone w bazie KM w Sochaczewie.

  • jatal – 06.12.2017

    @ advisor
    Obstawiam że przerasta ciebie umiejętność "kopiuj/wklej" z podaniem skąd robisz "kopiuj" żeby dowieść tego co napisałeś.

    @ okl
    Przecież sam porównałeś "aluminium ze stalą":
    "Czy to naprawdę takie dziwne, że pociąg o konstrukcji pudła z aluminium zużywa mniej energii niż te o pudle stalowym?"
    to skąd zdziwienie że dokładnie na takie porównanie dostałeś odpowiedź?
    (Na jakim poziomie taka logika to już nawet nie pytam.)

  • okl – 07.12.2017

    Jatal - powinieneś zmienić branżę - masz zadatki na świetnego kabareciarza ;) Rżniesz głupa jak mało kto :P

  • NCi – 08.12.2017

    A może nikogo nie rżnie tylko nim jest (w odniesieniu do dalszej części po której było "jak mało kto")

  • jatal – 08.12.2017

    @ advisor
    Czyli miałem rację! W sieci szukasz swojego dowartościowania przez np. rzucanie kalumni pod adresem innych. I jedno, i drugie jest chore.


    @ okl
    Skoro uciekasz od niewygodnego tematu w osobiste rady, to na zasadzie wzajemności przyjmij radę że powinineś zmienić swoje życie. Ponieważ mi nie uwierzysz, to wydrukuj powyższe komentarze, pójdź do kogo uważasz za mądrzejszego od siebie i poproś o ocenę tego co napisałeś zeusowi i mnie. Dobry "przyjaciel" podpowie ci co powinieneś dalej zrobić.

  • gd – 11.12.2017

    @okl Kabareciarz to byłby komplement, a tutaj mamy gostka z problemami. Tyle, że to jego problem :)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.