TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Odmładzanie taboru przez Przewozy Regionalne
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.02.2017 06:33:13 7 komentarzy
Odmładzanie taboru przez Przewozy Regionalne

Ciekawostka. Z Pomorza. Dziennik Bałtycki opisuje problem, nazwijmy go bujaniem, w składach EN57. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Nas jednak zaciekawiło coś innego. Sposób obliczania wieku pojazdów.

Ciekawostka. Z Pomorza. Dziennik Bałtycki opisuje problem, nazwijmy go bujaniem, w składach EN57. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Nas jednak zaciekawiło coś innego. Sposób obliczania wieku pojazdów.

Jak wiadomo tabor Przewozów Regionalnych to przede wszystkim wspomniane jednostki EN57. Liczą sobie one zwykle po kilkadziesiąt lat. Ale przewoźnik twierdzi, że ? jest inaczej. Wiek pojazdu nie jest bowiem obliczany od daty jego wyprodukowania ale od ostatniej naprawy głównej. Tym sposobem EN57 odmłodniały, zaś średnia ich wieku wzrosła na Pomorzu do około 15 lat. Zabieg ciekawy, zwłaszcza z marketingowego punktu widzenia.

Niestety rzeczywistość na Pomorzu dla Przewozów Regionalnych jest nieco mniej różowa. Większość jednostek nie przeszła gruntownej modernizacji. Te zmodernizowane należą do Urzędu Marszałkowskiego. Przewozy Regionalne o nowym taborze owszem mówią, na razie jednak tylko mówią. Ambitne plany zakładają zakup 250 pociągów, z czego część ma trafić także na Pomorze.

Naszym zdaniem bardziej realne są plany Urzędu Marszałkowskiego. A te, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, zakładają zakup 31 ezt-ów o wartości 688 mln zł. Pociągi miałyby obsługiwać m.in. trasy z Trójmiasta na Kaszuby, a to oznacza, że wcale nie muszą trafić do Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski realniej patrzy także na wiek pojazdów przyznając, że niektóre z obecnie eksploatowanych zespołów trakcyjnych mają ponad 50 lat.

Województwo jest obsługiwane przez ponad 100 pojazdów elektrycznych, z czego tylko dwa są nowe i stanowią własność PKP SKM ? mówił jakiś czas temu wicemarszałek Ryszard Świlski. Poinformował, że 329,5 mln zł na zakup 17 pojazdów samorząd planuje pozyskać w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego woj. Pomorskiego. Natomiast o dofinansowanie zakupu 14 pojazdów o wartości 259 mln zł władze województwa planują wystąpić do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Samorząd rozpoczął już przygotowania dokumentacji niezbędnych przy aplikowaniu o środki z POIiŚ.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Pom
  • kolejFAN – 22.02.2017

    najgorszy region w Polsce pod względem taboru - ZERO zakupów nowych składów. Wszystkie pozostałe województwa mają nowe pojazdy, oczywiście poza warm-maz i Podlasiem.. wstyd!

  • K – 22.02.2017

    No to jak wszystkie jak nie wszystkie?

  • gutek – 22.02.2017

    Jak się nie ma miedzi to do ruchu regionalnego w zupełności wystarczą EN57AL.to dobre pociągi vmax-120 dają możliwość dobrej podróży a koszty modernizacji i utrzymania co najmniej o połowę mniejsze od nowego taboru

  • pszemek – 22.02.2017

    @kolejFAN coś chyba się pomyliło. Warmińsko-mazurskie ma jednego impulsa i jednego elfa, nowych ezt nie mają lubelskie (choć już są plany na 11 sztuk) i podlaskie - ale tam cały zakład ma 12 sztuk kibli, z czego 6 jest po modernizacji - zatem wyniki w skali jest zadowalający.

  • anarh – 22.02.2017

    dawać Nowe składy lub AL ,AP i niech wreście jeżdzą 120 rozkladową .bo sie w wszystko zaraz posypie.

  • Grzegorz – 22.02.2017

    Trup jest trupem i żadne liftingi oraz czary dokumentacyjne mu nie pomogą.

  • kolejFAN – 23.02.2017

    @ Pszemekchyba nie sądzisz że 1 impuls i 1 elf to jakieś znaczące zakupy?a co do Podlaskiego , nie ma ANI jednego nowego składu elektrycznego więc dobrze napisałem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.