TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od wtorku (24 marca) zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ul. Łokietka w Krakowie
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2020 11:45:04
Od wtorku (24 marca) zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ul. Łokietka w Krakowie (foto: PKP PLK)

We wtorek rozpocznie się ostatni etap przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka w Krakowie. W związku z tym przejazd w tym miejscu zostanie zamknięty dla samochodów na ok. pięć miesięcy. Początkowo będzie utrzymany tam ruch pieszych i rowerzystów.

We wtorek rozpocznie się ostatni etap przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka w Krakowie. W związku z tym przejazd w tym miejscu zostanie zamknięty dla samochodów na ok. pięć miesięcy. Początkowo będzie utrzymany tam ruch pieszych i rowerzystów.

Przebudowa jest elementem trwającej od 2017 r. modernizacji linii średnicowej E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice, biegnącej przez centrum miasta.

Jak poinformował Piotr Hamarnik z PKP PLK, ostatni etap modernizacji wiaduktu nad ul. Łokietka będzie się wiązał z utrudnieniami dla kierowców i pieszych. Najpierw wykonawca zamknie przejazd dla samochodów w tym miejscu na około pięć miesięcy. Objazdy będą możliwe przez ul. Prądnicką lub ul. Wrocławską.

Ruch pieszych i rowerzystów będzie utrzymany pod wiaduktem przynajmniej do połowy kwietnia. "Piesi i rowerzyści będą przepuszczani przez bezpieczny korytarz na placu budowy. Potem nastąpią wyburzenia i przejazd będzie całkowicie zamknięty. Gotowy będzie jesienią tego roku" - zapowiedział Hamarnik.

Po zakończeniu prac – dodał przedstawiciel PKP PLK - oddany do użytku zostanie nowy, większy wiadukt. "Ten nowy obiekt będzie miał dużo większe wymiary – będzie wyższy i szerszy, dzięki czemu będziemy mogli zmieścić tam dwukierunkową jezdnię i chodniki, a więc poprawi się przepustowość tego miejsca a także poprawi się bezpieczeństwo pieszych" - zaznaczył.

Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka jest elementem modernizacji linii średnicowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace są obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

W ramach inwestycji powstają także nowe, 850-metrowe estakady w miejsce usuniętego nasypu ziemnego, biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej, na których znajdą się dodatkowe dwie pary torów, a także stacje kolejowe. W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wiadukt
Kraków
PKP PLK
E30