TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od poniedziałku pociągi zatrzymają się na stacji Kraków Bonarka
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.02.2018 16:33:18
Od poniedziałku pociągi zatrzymają się na stacji Kraków Bonarka (foto: PKP PLK)

Od poniedziałku pasażerowie podróżujący pociągami z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska Białej i Zakopanego będą mogli tymczasowo skorzystać ze stacji Kraków Bonarka. Stacja będzie czynna do 9 czerwca tego roku, potem zacznie się jej przebudowa.

Od poniedziałku pasażerowie podróżujący pociągami z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska Białej i Zakopanego będą mogli tymczasowo skorzystać ze stacji Kraków Bonarka. Stacja będzie czynna do 9 czerwca tego roku, potem zacznie się jej przebudowa.

Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, uruchomienie stacji stało się możliwe po zakończeniu przebudowy rozjazdów na stacji Kraków Bonarka, co zapewniło dojazd pociągów do peronów.

Od poniedziałku będą mogły zatrzymać się tam pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Małopolskich, jadące z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska Białej i Zakopanego oraz jadące z tych kierunków do Krakowa. Wprowadzona do rozkładu organizacja będzie obowiązywała do 9 czerwca tego roku.

Od czerwca stacja Kraków Bonarka będzie znów zamknięta, ponieważ zaczną się prace związane ze zmianą układu torowego oraz przebudową stacji. Remont zakończy się w 2021 r. Najbliższe przystanki to oddalony o 1200 metrów Kraków Łagiewniki oraz Kraków Podgórze w odległości 1700 m.

Po przebudowie stacja Kraków Bonarka zapewni lepszą i wygodniejszą obsługę podróżnych. Powstanie tam nowy peron, wyposażony w wiaty i ławki. Kładka pieszo–rowerowa umożliwi bezpieczne połączenie z przystankami komunikacji publicznej przy ulicy Tischnera i Puszkarskiej oraz centrum handlowym.

Przebudowa stacji realizowana jest na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie w ramach dużego projektu modernizacyjnego prowadzonego na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim, o wartości 175 mln zł netto. Realizację zadania zaplanowano w latach 2017–2020.



Sprawdź też:
Kraków
przystanek
PKP PLK

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.