Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od nowego rozkładu jazdy Flirty pojadą nocami

inforail
09.11.2017 07:44
0 Komentarzy

W nowym rozkładziejazdy PKP Intercity mamy kilka ciekawostek. Warto na nie zwrócić uwagę, bo sąto swoiste nowości.

I tak jedną z nich będzie nocne połączenie obsługiwane przezFlirta3. Po raz pierwszy na trasę wyjedzie nocny pociąg obsługiwany przez ezt –poinformował wczoraj Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. Będzie to ICPogoria, w relacji Katowice – Gdynia. Obsłuży je Flirt – dodał.

W związku z koniecznością skierowania do obsługi nocnychpociągów dwóch jednostek ED160 trzeba będzie zapewne nieco przetasowaćczynności związane z ich utrzymaniem. Czy to jakiś problem dla Stadlera, ichproducenta, a zarazem firmy, która zajmuje się bieżącą obsługą składów? Jak się okazuje nie. Planowane przez PKP Intercity wprowadzenie pojazdu FLIRT do obsługitrasy Katowice – Gdynia w godzinach nocnych nie będzie miało wpływu na processerwisowania floty przewoźnika w ramach prowadzonej przez Stadlera usługi utrzymania. Jakośćserwisu pozostanie na obecnym, wysokim poziomie – powiedziała nam MartaJarosińska ze Stadlera.

IC Pogoria to nie jedyne nowe połączenie, które od nowegorozkładu jazdy będzie obsługiwane przez Flirty3. To także IC Witkacy, relacjiGdynia – Zakopane. Jednostkami ED160 będą mogli również podróżować pasażerowiez Radomia. PKP Intercity zapowiedziały, że zyskają oni nowe połączenia natrasie Kraków – Olsztyn. Trzy składy InterCity obsługiwane pojazdami FLIRT3(Kolberg, Orłowicz i Żeromski) pojadą właśnie przez Radom i dalej przez Kielce.

W nowym rozkładzie jazdy to właśnie Flirtów3 będzienajwięcej w codzienny ruchu. PKP Intercity zakładają wykorzystanie ich napoziomie 17 sztuk, przy 16 Dartach i 15 a następnie 16 Pendolino.


Komentarze