TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od nowego rozkładu jazdy Flirty pojadą nocami
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.11.2017 09:44:46 20 komentarzy
Od nowego rozkładu jazdy Flirty pojadą nocami

W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity mamy kilka ciekawostek. Warto na nie zwrócić uwagę, bo są to swoiste nowości.

W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity mamy kilka ciekawostek. Warto na nie zwrócić uwagę, bo są to swoiste nowości.

I tak jedną z nich będzie nocne połączenie obsługiwane przez Flirta3. Po raz pierwszy na trasę wyjedzie nocny pociąg obsługiwany przez ezt – poinformował wczoraj Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. Będzie to IC Pogoria, w relacji Katowice – Gdynia. Obsłuży je Flirt – dodał.

W związku z koniecznością skierowania do obsługi nocnych pociągów dwóch jednostek ED160 trzeba będzie zapewne nieco przetasować czynności związane z ich utrzymaniem. Czy to jakiś problem dla Stadlera, ich producenta, a zarazem firmy, która zajmuje się bieżącą obsługą składów? Jak się okazuje nie. Planowane przez PKP Intercity wprowadzenie pojazdu FLIRT do obsługi trasy Katowice - Gdynia w godzinach nocnych nie będzie miało wpływu na proces serwisowania floty przewoźnika w ramach prowadzonej przez Stadlera usługi utrzymania. Jakość serwisu pozostanie na obecnym, wysokim poziomie – powiedziała nam Marta Jarosińska ze Stadlera.

IC Pogoria to nie jedyne nowe połączenie, które od nowego rozkładu jazdy będzie obsługiwane przez Flirty3. To także IC Witkacy, relacji Gdynia – Zakopane. Jednostkami ED160 będą mogli również podróżować pasażerowie z Radomia. PKP Intercity zapowiedziały, że zyskają oni nowe połączenia na trasie Kraków – Olsztyn. Trzy składy InterCity obsługiwane pojazdami FLIRT3 (Kolberg, Orłowicz i Żeromski) pojadą właśnie przez Radom i dalej przez Kielce.

W nowym rozkładzie jazdy to właśnie Flirtów3 będzie najwięcej w codzienny ruchu. PKP Intercity zakładają wykorzystanie ich na poziomie 17 sztuk, przy 16 Dartach i 15 a następnie 16 Pendolino.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Flirt3
Stadler
IC
  • WDR – 09.11.2017

    Pięknie jest jechać pociągiem o wnętrzu autobusu z wyj...banym na max światłem w oczy. Te głupki nawet w słoneczny dzień nie gaszą światła w Penolino.

  • xtrain – 09.11.2017

    EZT bezprzedziałowy na nocny dalekobieżny - tragedia i porażka dla podróżnych. O ile ciężko zdzierżyć ten standard w długiej podróży w dzień - ale jakoś idzie, to w nocy ten standard jest nieporozumieniem.

  • Zetes – 09.11.2017

    Swego czasu zapanowała swoista moda na ezt-y i teraz mamy tego skutki. Tramwaje międzymiastowe jako pociągi nocne - oferta dla cierpiących na bezsenność członków zarządu pICu!

  • gutek – 09.11.2017

    EZTy nie są taborem do nocnych przewozów-

  • NCi – 09.11.2017

    Już widzę w wyobraźni jak wygląda podróż w okresie letnim z południa kraju na północ i odwrotnie. Taką decyzją IC zniechęci do korzystania z ich usług. Nie dość, że wypożyczali ceratowe wagony od ĆD i trasowali je na podobne relacje, to teraz wypuszczą na nie ezt-y. PKP-Pięknie, K..wa, Pięknie!

  • KK – 09.11.2017

    @WDR Widzę, że mamy podobne spostrzeżenia. Ja raz jechałem Flirtem w biały dzień z włączonym oświetleniem, niesamowicie irytujące przeżycie, nie dość że w ezecie ciasno (na tyle, że nawet jeśli nie jest się bardzo wysokim prawie uderza się głową o sufit), to jeszcze światła, które perfidnie dają po oczach. Współczuję ludziom, którzy będą musieli podróżować tym przez całą noc.

  • AntyMikol – 09.11.2017

    Mikole oczywiście ujadaja :) W zeszły weekend jechałem Pogoria. Bezprzedzialowy wagon, światło na Maxa, nie dało się przygasic, nawet kierowniczka powiedziała, że nie można. Głośno jak cholera, przy otwartym oknie w ogóle nie można myśleć o zasnieciu. To samo w przedziałach, miejsca na nogi w ogóle nie ma. A Komitet Obrony Mechpomow będzie ujadal, że "tramwaje" są niewygodne :) zapytajcie pierwszego z brzegu zwykłego pasażera, który nie interesuje się koleją,które pociągi woli. Chyba poplaczecie się, gdy poznacie wyniki :) Nie pozdrawiam.

  • Ordynatorx – 09.11.2017

    Za taką kretyńskà decyzję tego prezesa na zbity pysk bym wywalił.

  • xtrain – 09.11.2017

    Pomijając kiepski standard tramwaju "nocnego" , to swoją drogą pociąg nocny "Karkonosze" MUSI wg. PIC-u oczywiście jechać z Białegostoku kuźźźwa przez Warszawę! , bo w województwie warmińsko-mazurskim tj w miastach Ełk-Giżycko-Olsztyn-Ostróda-Iława ludzie nie mieszkają i nie potrzebują przemieszczać się w rejon Poznania-Wrocławia/J. Góry aby móc na rano tam dotrzeć ???!!! To jest CHORA polityka PIC-u!!!

  • Zetes – 09.11.2017

    Chodzi przecież o możliwość wyboru! Nic nie stoi na przeszkodzie aby w składzie wagonowym umieścić wagony z przedziałami i bez. Tramwaje nie dają tej możliwości!

  • Markadia – 09.11.2017

    TylkoEZT!!! Ja do składu wagonowego już nie wsiądę nigdy. Dzień w wagonie to drsmat, ale noc? Zderzanie się nogami, pościągane buty, xhrapią mi prosto do pyska, jeden czyta, drugi xhxe spać, temu tyłem gorąco, temu przodem zimno, jeden sie dusi i korytarz otworzy tocfrugiemu znowu za głośno. Pie.. przedziały. A, wziadasz w nocy i po 2 osoby na 3ch miejscach każda i śpią... Pomijam bezpieczeństwo, pozamykani w przedziałach gdzie nic nie widać ani nie słychać bo tak głośno, ubiliby Cię a wszystko zamaskuje hałas wózków.Nie nie i jeszcze raz nie. Nigdy!

  • kolejFAN – 09.11.2017

    nienormalna decyzja PICu z której mam nadzieję bardzo szybko się wycofają. Może lepiej wyciągnąć wagony z krzaków i remontować niż robić nocne tramwaje?!

  • DarekP – 09.11.2017

    Może faktycznie kwestia bezpieczeństwa w przypadku EZT nie jest taka banalna. Jak się pooglądało reportaże o fachwcach usypiających podróznych, by ich złupić, to jednak bezprzedziałowy układ, najeżony kamerami, działa nieco odstraszająco.

  • Przemo Z – 09.11.2017

    @KKI na podstawie jednej jazdy wyciągasz takie wnioski?! Gratulacje

  • G.kolejarz – 09.11.2017

    Zobaczymy jakie będą reakcje pasażerów. Sam będę chciał pojechać to będę widział. Po co niepotrzebne emocje na zapas.Może się okazać, że pomysł był trafiony.

  • danuten – 09.11.2017

    A gdzie coś dla ludzi którzy chcieliby pojechać wagonem sypialnym przecież to kawał drogi że Śląska nad morze.O tym nikt nie myśli .

  • Damian – 10.11.2017

    Ja wybieram się Pogorią z Bielska do Gdyni w starym rozkładzie i powrót w nowym Flirtem aby opisać krytykę jazdy nocą ala tramwajem. Pójdzie w świat.

  • Wars – 10.11.2017

    Pomyśl cię o nas barmanach my nie jesteśmy robotami teraz już jest ciężko dziś spałem 3h a wy jeszcze takie coś odpierdalacie nie pozdrawiam

  • Damian – 10.11.2017

    Pytam prezesa PKP IC kto jemu pozwolił na taki krok, to nie jego spółka aby robił z podróżnymi co chce , to działania na szkodę firmy bo zniechęci podróżnych, w takich samych a nawet lepszych warunkach i za wiele taniej pojedzie Polski Bus czy Leoexpress , na noc tylko wagony z przedziałami ale IC specjalnie chce wygasić popyt.

  • pafawag – 28.11.2017

    to ludzie niestety bedą zmuszeni jechać samochadem :( bo tramwajam nie da sie jechać a do tego daleka podruż tramwajem jeszcze w nocy to k........a leka po.........ł z deka a prezes co zaządził zeby ludzie jeżdzili w nie ludzkich warunkach to powinien zgnić w wieżienu i zaostszonym rygorze pozdrawiam

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!