TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od jutra nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni
PKP PLK InfoRail.pl - Opublikowano: 19.04.2017 13:01:57 3 komentarze
Od jutra nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni (foto: PKP PLK)

Nowy przystanek w Gorzowie od czwartku zapewni pasażerom pociągów regionalnych i dalekobieżnych dobrą obsługę.

Jutro rozpocznie się modernizacja dwukilometrowej estakady na głównej trasie kolejowej Tczew ? Kostrzyn. Przebudowany będzie peron na stacji Gorzów. Prace realizowane są w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., wartego 111 mln zł. Gorzów Wielkopolski Wschodni od 20 kwietnia przejmie obsługę pasażerów wszystkich pociągów z kierunku Krzyża. Dla pasażerów pociągów regionalnych, kontynuujących podróż pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem, pomiędzy nowym przystankiem i stacją Gorzów Wielkopolski, będzie zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa, dostosowana do godzin kursowania pociągów. Trzy pociągi PKP InterCity skończą i rozpoczną kursy na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni.

Nowy przystanek posiada długą wiatę i ma zamontowane oświetlenie. Jest wyposażony w ławki, tablice i gabloty informacyjne. Wysoki peron ułatwia dostęp do pociągów. Płyty peronowe mają zaznaczony pas bezpieczeństwa, m.in. pas o fakturze wyczuwalnej dla osób niewidomych. Pochylnia peronowa zapewnia dostęp do peronu dla osób o ograniczonej mobilności. Kończą się prace przy szklanej ścianie od ul. Teatralnej.

Prace na estakadzie

Budowa przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni jest częścią dużego projektu związanego z modernizacją gorzowskiej estakady kolejowej. Otwarcie nowego przystanku umożliwia przystąpienie do zasadniczych robót na obiekcie, które wymagają wstrzymania ruchu kolejowego. Roboty rozpoczną się od wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będą postępować w obu kierunkach. Obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym ponad 50 nisz. Na estakadzie zostanie wykonany nowy tor. Zmodernizowanych będzie 5 wiaduktów stalowych i przejście pod torami.

Prace na stacji Gorzów Wielkopolski

Projekt PLK obejmuje też kompleksową przebudowę nieczynnego peronu nr 2 na stacji Gorzów Wielkopolski. Peron zostanie wyposażony w nowe oświetlenie, elementy małej architektury i system informacji pasażerskiej. Winda ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania. Odnowiony zostanie tunel stacyjny i przejście na peron. Zamontowany system monitoringu ? na peronie i w przejściu tunelowym ? podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża /i dalej w kierunku Piły lub Poznań? Warszawa/ oraz w kierunku Kostrzyna.

Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji Gorzów Wlkp. oraz zwiększy możliwości stacji dla przewoźników pasażerskich.

Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto). Umowa realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 "Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim", współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.



Sprawdź też:
PKP PLK
Gorzów Wielkopolski
przytanek
  • Quba – 20.04.2017

    Nowy przystanek, nie stacja. Pociągi mają tu kończyć i zaczynać bieg. Od strony Krzyża jest rozjazd a semafor na końcu peronu od strony stacji Gorzów Wielkopolski.
    Jestem ciekaw jak tam jest rozwiązana sprawa z bezpieczeństwem ruchu kolejowego.
    Bo bez niczyjej zgody ( nie ma semafora) każdy może sobie ruszyć z peronu i odjechać pytanie tylko gdzie pojedzie na który tor i czy czasem coś z przeciwka opuxnionego nie będzie jechało

  • KolejFan – 21.04.2017

    Kiedy reaktywacja wszystkich linii do Bartoszyc i Kocka ?

  • Gość – 05.05.2017

    @Quba
    Na tej linii stosowana jest półsamoczynna blokada liniowa; oznacza to, że kolejny pociąg w danym kierunku nie może wyjechać, póki poprzedni nie dojedzie do następnego posterunku zapowiadawczego (w tym wypadku: stacji). Z racji remontu odcinek ten staje się "ślepym kikutem", więc standardowo póki pociąg który wjechał nie wróci nie można wyprawić następnego. W szczególnych przypadkach (np. rozkład/obiegi ułożone tak że jeden SZT czeka przy peronie, podczas gdy drugi podjeżdża, wraca i dopiero pierwszy odjeżdża) można jechać na rozkaz specjalny na tor zajęty, ale odpowiednie rozkazy o sytuacji ruchowej musi dostać/mieć podyktowane obsługa OBU pociągów. Plus dochodzi Tymczasowy Regulamin Prowadzenia Ruchu na linii na czas remontu. Podsumowując, wszystko jest bezpieczne.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.