TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od 1 kwietnia zintegrowany bilet w Gdańsku
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 27.12.2019 16:15:18
Od 1 kwietnia zintegrowany bilet w Gdańsku

Od 1 kwietnia 2020 r. na terenie Gdańska bilet miesięczny i okresowy z Kartą Mieszkańca, oprócz autobusów i tramwajów, ma obowiązywać także w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Od 1 kwietnia 2020 r. na terenie Gdańska bilet miesięczny i okresowy z Kartą Mieszkańca, oprócz autobusów i tramwajów, ma obowiązywać także w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

List intencyjny w sprawie wprowadzenia jednego biletu w granicach miasta Gdańska podpisali w piątek prezydent miasta Aleksandra Dulkiewicz oraz marszałek pomorski Mieczysław Struk.

"Komunikacja publiczna, uczynienie jej bardziej przyjazną i bardziej dostępną dla wszystkich mieszkanek i mieszkańców Gdańska jest jednym z naszych priorytetów na nową kadencję samorządu" – powiedziała na konferencji prasowej Dulkiewicz.

Wyjaśniła, że jeden bilet miesięczny i semestralny na autobusy i tramwaje, SKM i PKM będzie obowiązywał dla posiadaczy Karty Mieszkańca, wprowadzonej przez władze Gdańska dwa lata temu. Obecnie posiada ją 232 tys. osób z ponad 462 tys. mieszkańców Gdańska.

Władze Gdańska planują, że normalny bilet miesięczny na wszystkie środki transportu, od poniedziałku do niedzieli, będzie kosztować 99 zł (obecnie normalny bilet miesięczny na autobusy i tramwaje w Gdańsku, na wszystkie dni tygodnia, kosztuje 90 zł – PAP). Szczegółowe propozycje nowych taryf, obejmujące autobusy i tramwaje, SKM i PKM, będą omawiane przez radnych miasta podczas sesji 30 stycznia 2020 r. Data wejścia w życie ujednoliconego biletu w Gdańsku została wyznaczona na 1 kwietnia przyszłego roku.

"Dzisiaj w obszarze metropolitalnym Gdańska jest prawie 100 taryf na bilety komunikacji. I to nie jest normalne, żeby na dłuższą metę utrzymywać takie taryfy, które bardzo komplikują życie mieszkańcom. To jest program pilotażowy dla miasta Gdańska. Dziś nie jesteśmy jeszcze w stanie przedstawić realnych wyliczeń dla pełnej oferty ujednoliconego biletu dla wszystkich gmin obszaru metropolitalnego. Pierwsze doświadczenia w Gdańsku wiele nam w tej sprawie pomogą" – powiedział Struk.

W związku z listem intencyjnym ws. zintegrowanego biletu w Gdańsku wspólne oświadczenie, skierowane do marszałka pomorskiego, wystosowali w piątek prezydenci Gdyni i Sopotu Wojciech Szczurek i Jacek Karnowski.

"Z przykrością przyjmujemy do wiadomości, że Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego oraz Miasto Gdańsk podejmują działania, by pilotażowo wprowadzić zintegrowany bilet, obejmujący komunikację miejską i kolejową jedynie w granicach miasta Gdańska. Żywimy głębokie przekonanie, że taki pilotaż byłby skuteczniejszy, gdyby objął co najmniej całe Trójmiasto, a docelowo system obejmować musi cały obszar metropolitalny. Zwróciliśmy się pisemnie do Urzędu Marszałkowskiego o przedstawienie kosztów takiego rozwiązania dla naszych miast. Z naszej wiedzy wynika bowiem, że koszty nie są jeszcze precyzyjnie policzone nawet dla Gdańska, a całkowicie nieznane dla Gdyni i Sopotu" – napisali obaj prezydenci.

Struk pytany przez dziennikarzy o stanowisko prezydentów Gdyni i Sopotu zapewnił, że już od stycznia podobne rozmowy jak z Gdańskiem ws. jednolitego biletu Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego będzie prowadzić również z władzami obu pozostałych miast Trójmiasta. "Mam nadzieję, że będziemy dyskutować i nad rozwiązaniami technicznymi, a także i finansowymi" - dodał.

Dulkiewicz przyznała, że cieszy ją "gotowość moich kolegów z Gdyni i Sopotu do podjęcia rozmów na ten temat". "Pracujemy nad tymi rozwiązaniami już od kilku miesięcy. Naszym narzędziem weryfikacyjnym przy wprowadzaniu biletu zintegrowanego w Gdańsku będzie Karta Mieszkańca, bo żeby ją otrzymać, trzeba być zameldowanym w Gdańsku lub płacić w mieście podatek PIT bądź podatek od nieruchomości" - powiedziała. Dodała, że ani Sopot, ani Gdynia tak zaawansowanych rozwiązań identyfikacji jeszcze nie mają.

"Dla nas priorytetem są mieszkanki i mieszkańcy Gdańska. Ale to oczywiście nie zamyka dla nikogo drogi do wejścia w ten projekt" - wskazała Dulkiewicz.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
SKM
PKM
Gdańsk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.