Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy tunel pod torami w Pruszkowie

inforail
15.10.2019 12:45
0 Komentarzy

Lepszą komunikację wPruszkowie umożliwia otwarte nowy tunel drogowy pod torami na ulicy Działkowej –podały PKP PLK.

Obiekt powstał w ramach modernizacji 22-kilometrowej,aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Włochy.Inwestycja realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to wygodniejszedojazdy do pracy i szkoły oraz perony i przejścia podziemne bez barier.

Kierowcy i piesi w Pruszkowie mogą już korzystać z nowejtrasy pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Działkowej i Błońskiej. mieszkańcyzyskali lepszą i bezpieczniejszą komunikację w mieście

Nowy 250–metrowy tuneldrogowy pod torami w Pruszkowie to ważna inwestycja dla miasta i regionu. Tojedno z bezkolizyjnych skrzyżowań, które powstają w obszarze aglomeracjiwarszawskiej, a także są realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego naterenie całego kraju – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu wMinisterstwie Infrastruktury.

Wiadukt powstał w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego.Zapewnia kursowanie pociągów po czterech torach – dwóch dalekobieżnych i dwóchaglomeracyjnych linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki  a także po torach do obsługi stacji wPruszkowie. Wiadukt zbudowano w ramach modernizacji linii Grodzisk Mazowiecki –Warszawa Włochy..

Prace wykończeniowe potrwają do listopada. Montowane sąinformacji pasażerskiej oraz monitoring. Pozyskiwane są zgodny na użytkowaniewind.

PKP PLK przypominają, że od września zeszłego roku pociągipodmiejskie wróciły na zmodernizowane tory między Grodziskiem Mazowieckim, astacją Warszaw Włochy. Pasażerowie korzystają z przebudowanych peronów. W marcuudostępnione zostały przejścia podziemne we Włochach, Ursusie, Piastowie,Brwinowie, a następnie w Parzniewie, Pruszkowie i Milanówku.

Dalej spółka podaje, że efektem modernizacji 22-kilometrowejlinii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, prowadzonej przez PKP PolskieLinie Kolejowe S.A., jest lepsza oferta podróży. Pasażerowie od września 2018roku korzystają z nowego przystanku w Parzniewie. Zmodernizowana infrastrukturazapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. Wartośćinwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł.

Pruszkowski wiaduktkolejowy w liczbach

– Długość – 250 metrów

– Wysokość – 3,5 metra

– Do wybudowania obiektu zużyto 19 tysięcy metrówsześciennych betonu, czyli ponad 2100 „betonowozach”. 1600 ton stali dozbrojeń.


Komentarze