TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy tabor dla Podtatrza
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.06.2020 16:45:46
Nowy tabor dla Podtatrza

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Programu rozwoju systemu transportowego na obszarze Podtatrza do 2030 roku - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Programu rozwoju systemu transportowego na obszarze Podtatrza do 2030 roku - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.

Jak napisano w komunikacie, rząd chce poprawić dostęp do regionu Podtatrza, przy jednoczesnym zachowaniu jego walorów kulturowych i środowiskowych. W tym celu będzie modernizowana infrastruktura komunikacyjna oraz budowany system transportowy z wykorzystaniem niskoemisyjnego transportu zbiorowego.

"Program obejmie teren dwóch powiatów: tatrzańskiego i nowotarskiego, wraz z gminami: Zakopane, Bukowina Tatrzańska, Poronin, Kościelisko, Biały Dunajec, Nowy Targ, miasto Nowy Targ, Rabka-Zdrój, Szczawnica, Czarny Dunajec, Czorsztyn, Jabłonka, Krościenko nad Dunajcem, Lipnica Wielka, Łapsze Niżne, Ochotnica Dolna, Raba Wyżna, Spytkowice, Szaflary" - czytamy w komunikacie.

Jak podaje CIR, obszar ten charakteryzuje się znacznym ruchem turystycznym. Przykładowo w okresach poza sezonem (marzec – maj oraz październik – listopad) natężenie ruchu na drodze krajowej nr 7 osiągało poziom ok. 16 tys. pojazdów w ciągu doby, podczas gdy w najwyższym sezonie (lipiec – sierpień) było to ok. 24 tys. pojazdów na dobę. Tylko w samym 2018 r. Tatrzański Park Narodowy odwiedziło blisko 4 mln osób.

Program będzie koordynowany przez Forum Współpracy dla Podtatrza pod przewodnictwem przedstawicieli samorządu województwa małopolskiego z udziałem władz powiatowych i gminnych oraz Ministerstwa Infrastruktury.

Główne cele programu to m.in. budowa i modernizacja linii kolejowych, budowa i modernizacja dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, w tym rond, łączników, dodatkowych pasów ruchu w sąsiedztwie kluczowych skrzyżowań w szczególności w celu likwidacji tzw. "wąskich gardeł".

Przewidziano też, budowę przystanków kolejowych i autobusowych, wraz z pozostałą infrastrukturą dla podróżnych, budowa ścieżek rowerowych oraz infrastruktury dla obsługi rowerzystów czy rozwój infrastruktury paliw alternatywnych.

Zakłada się też zakup i wymianę taboru kolejowego i autobusowego, uwzględniając niskoemisyjność czy rozwój połączeń kolejowych, w szczególności Podhalańskiej Kolei Regionalnej. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Zakopane
Nowy Targ