TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy S-bahn Berlin na testach
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.04.2019 09:14:22
Nowy S-bahn Berlin na testach (foto: Stadler)

Nowa jednostka dla S-bahn Berlin, wyprodukowana wspólnie przez Stadlera i Siemensa przechodzi testy na torze testowym w Wildenrath.

Nowa jednostka dla S-bahn Berlin, wyprodukowana wspólnie przez Stadlera i Siemensa przechodzi testy na torze testowym w Wildenrath.

W grudniu 2015 r. S-Bahn Berlin, spółka DB Regio, podpisała z konsorcjum Stadler Pankow i Siemens kontrakt na dostawę 106 pociągów składających się z 85 zestawów 4-wagonowych serii 484 i 21 dwuwagonowych klasy 483, które wejdą do eksploatacji między 2021 a 2023 rokiem.

Pudła tych jednostek są produkowane w zakładzie Stadlera w Szolnok na Węgrzech i przewożone drogą lądową do ostatecznego montażu w fabryce Stadlera w Berlinie. Szczegółowe prace projektowe zostały przeprowadzone przez wspólny zespół Stadler Pankow & Siemens. Drugi ze wskazanych producentów dostarcza urządzenia trakcyjne i wózki, które pochodzą z projektu zastosowanego w ostatnich pociągach MX3000 dla metra w Oslo.

Na początku 2021 r. chcemy zapewnić naszym pasażerom pociąg, który zawiezie ich do celu szybko, sprawnie i wygodnie. Aby tak się stało, nowe pociągi będą przechodziły intensywne testy przez okres dwóch lat. Jako przewoźnik będziemy wspierać zakłady producenta w ich pracy – powiedział Peter Buchner, szef kolejki miejskiej S-Bahn w Berlinie

Dzięki naszej najnowocześniejszej infrastrukturze, wykwalifikowanej kadrze i fachowcom oraz innowacyjnym testom przeprowadzanym w naszym Centrum, zadbamy o to, by nowe pociągi mogły bezproblemowo kursować od pierwszego dnia. Dzięki Centrum możemy przeprowadzać testy 24 godziny dziennie, 365 dni w roku - powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Program testowy w Wildenrath obejmie pięć prototypowych pociągów, z których pierwszy dotarł na miejsce pod koniec 2018 roku. Łącznie odbędzie się 160 000 km próbnych przejazdów, wymaganych przed uzyskaniem dopuszczeni do ruchu. Do tej pory wykonano 2000 km.

Oprócz testowania poszczególnych systemów i komponentów w Wildenrath, niektóre prototypowe pociągi zostaną poddane testom w berlińskiej sieci S-Bahn jeszcze w tym roku. W szczególności umożliwi to testowanie starszego systemu sygnalizacji, który jest nadal używany w niektórych częściach berlińskiej sieci.

W ramach jazd w PWC zostaną przeprowadzone m.in.:

· testy obciążeniowe i zakłóceniowe mające na celu potwierdzenie braku możliwości wykolejenia składu oraz testy kompatybilności elektromagnetycznej

· testy hamulcowe mające na celu potwierdzenie zaprojektowanej drogi hamowania

· testy i dostrajanie zabezpieczeń przed poślizgami oraz utratą kontroli nad maszyną przy różnych obciążeniach i prędkościach

Zajezdnia Grunau we wschodnim Berlinie jest modernizowana, aby utrzymać nową flotę. Dostawy umożliwią wycofanie jednostek klasy 480 i 485 z końca lat 80. XX wieku. Kolejne wagony zastąpią zbudowane w latach 90. składy klasy 481/482.

Pierwsze 10 pociągów wejdzie do eksploatacji na linii S47 z Spindlersfeld do Berlina Südkreuz od stycznia 2021 roku. Kolejne trafią na linie S41/42 Ring oraz S46. W 2023 r. wyjadą na linię S8.

DB podają, że nowe pociągi charakteryzują się zwiększonym rozstawem siedzeń i większą przestrzenią wokół drzwi. Mają również obszar wielofunkcyjny bez stałych siedzeń dla osób na wózkach inwalidzkich lub pasażerów z rowerami lub wózkami.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Siemens
SBahn
test
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.