Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy przystanek na linii nr 274

inforail
26.09.2018 07:38
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe podpisały umowę, o wartości 3,5 mln zł, na budowę nowego przystankuMokronos Górny. Przystanek powstanie w 2019 r. między Wrocławiem Zachodnim a Smolcemna trasie do Wałbrzycha, na linii 274.

Będzie miał dwa jednokrawędziowe 150 m perony usytuowaneobok przejazdu kolejowo-drogowego. Zapewniony będzie dostęp dla osób zograniczoną możliwością poruszania się. Na peronach zostanie zamontowaneoświetlenie. Będą wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładamijazdy. Przejście w poziomie szyn, zostanie odpowiednio zabezpieczone. W rejonieprzystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.

Inwestycja obejmie również przebudowę torów i siecitrakcyjnej obok peronów. Sąsiadujący przejazd kolejowo-drogowy zyska nowąnawierzchnię. Oprócz dotychczasowej sygnalizacji świetlnej, zostaną zamontowanenowe rogatki, które zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Budowa przystanku w Mokronosie Górnym zostanie ukończona w2019 r. Wykonawcą prac jest firma INFRAKOL Sp. z o.o. Sp.k.

Wartość zdania „Opracowanie dokumentacji projektowej iwykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn.: „Dostosowanie liniikolejowej nr 274 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowęprzystanku kolejowego Mokronos Górny” to 3 485 652 zł netto. Inwestycja jestfinansowana w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, w ramachZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Oprócz przystanku w Mokronosie Górnym, w oparciu o funduszeRPO, zostanie też wybudowany nowy przystanek w podwrocławskich Iwinach (nalinii kolejowej w kierunku Strzelina i Kłodzka) oraz przebudowany przystanekWrocław Muchobór. Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni układkomunikacyjny Wrocławia – skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli zcentrum miasta. Zwiększy się dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych.Inwestycje przyczyniają się też do odciążenia dróg – podały PKP PLK, które wramach Krajowego Programu Kolejowego modernizują kilkadziesiąt przystanków wkraju. Tylko na Dolnym Śląsku modernizacja obejmuje przystanki i stacje zadziesiątki milionów złotych na linii Wrocław – Jelenia Góra, Legnica – RudnaGwizdanów, Wrocław – Głogów oraz stacje w Kłodzku i Legnicy.


Komentarze