Nowy dworzec Poznań Główny jest niefunkcjonalny i wymaga poprawy – podkreślają poznańscy społecznicy.
Nowy dworzec Poznań Główny jest niefunkcjonalny i wymaga poprawy – podkreślają poznańscy społecznicy.
W liście do premiera Mateusza Morawieckiego proszą o zainteresowanie się sprawą poznańskiego dworca – jak podkreślają - jednego z kluczowych węzłów komunikacyjnych zachodniej Polski.
W trakcie piątkowej konferencji prasowej poznańscy społecznicy podkreślali, że sprawą "fuszerki", "niedociągnięć" i "rażącej skali zaniedbań" przy budowie nowego budynku dworca Poznań Główny alarmują media, opinię publiczną i polityków od 2011 roku.
Przedstawiciele stowarzyszeń: Inwestycje dla Poznania, Prawo do Miasta i Ulepsz Poznań postanowili zwrócić się w tej sprawie także do premiera Mateusza Morawieckiego. W liście skierowanym do szefa polskiego rządu społecznicy wskazują, że "modernizacja dworca, przeprowadzana w ekspresowym tempie przed Euro 2012, spowodowała powstanie nowego, ale mało funkcjonalnego obiektu (…) Cały kompleks stacji poddawany jest różnym pracom budowlanym od blisko 11 lat, ale ciągle bez całościowego planu".
"Nierozwiązanych problemów jest bardzo dużo, a nasze przeczucie, że po raz kolejny pozostawiono poznański dworzec samemu sobie jest tylko mocniejsze, zważywszy że niemal rok temu wysłaliśmy identyczny list do ówczesnej Pani Premier Beaty Szydło. Niestety jedyną odpowiedzią, jaką otrzymaliśmy, była informacja, że dostaniemy odpowiednie wyjaśnienia od PKP S.A., czego się jednak nie doczekaliśmy. Czy nikomu w gąszczu spółek PKP nie zależy na dobru Poznania Głównego?" – pytają w liście społecznicy.
Przedstawiciele stowarzyszeń podkreślają w liście, że według ostatnich danych, Poznań Główny to druga co do liczby pasażerów stacja kolejowa w Polsce. Według zaprezentowanych danych, ruch ten wzrósł i wynosi już 19,3 mln pasażerów rocznie.
Społecznicy wskazują także m.in. na "brak wizji i jasnych wytycznych ze strony PKP S.A.". "Ucichły głosy polityków, a interes pasażerów został ponownie zignorowany (…) Dlatego też postanowiliśmy ponownie zwrócić się o pomoc bezpośrednio do pana premiera jako najwyższego rangą urzędnika w naszym rządzie: Poznań Główny rozpaczliwie woła o pomoc" – podkreślono w liście.
"Historia stosowania półśrodków w przypadku kluczowego dla całej Polski Zachodniej węzła komunikacyjnego trwa już zbyt długo – ludzie są zmęczeni fuszerką, bezmyślnością i brakiem rozwiązań, które uporządkowałyby raz na zawsze obecny bałagan, a także pozwoliły mieszkańcom być dumnym z dworca Poznań Główny. Pasażerowie czują się oszukani przez PKP, nie rozumieją wszechwładnego chaosu, jaki panuje na stacji oraz niemożliwości stworzenia nowego dworca – na miarę drugiego największego węzła kolejowego w kraju" – wskazano.
"Chcielibyśmy pokazać te problemy panu premierowi na żywo – niefunkcjonalny obiekt i układ dworcowy, będący pomnikiem zaniedbań poprzednich władz. Wyrażamy głęboką nadzieję, że taka wizyta rozwieje wszelkie wątpliwości, czy należy doprowadzić całą stację do stanu pełnej funkcjonalności" - dodano.
Społecznicy wskazali, że liczą na pomoc premiera Morawieckiego w przywróceniu funkcjonalności na poznańskim dworcu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Pięknie było by jak było by jak widac
Wybory ida, to morawiecki obieca 500 milionow Na ten “wazny cel”, zrobi wizyte pokazowa, zasadzi drzewo w betonie, spolecznicy sie pociesza, a my za 20 lat powrocimy do tego kabaretu z takim samym dworcem.
Najlepiej przywrócić stary dworzec. Ten naprawdę był funkcjonalny I koniecznie z KFC - miejscem, gdzie jadały legendy
tak to jest jak się buduje chlebak a nie dworzec :D
Ta konstrukcja to nie dworzec. Powstala by można było wybudować centrum handlowe. Bez centrum chlebak nigdy by nie powstał.
Jest brzydki i niefunkcjonalny szpeci miasto !!!
Estetyki też nie
sziti center to prymitywne centrum handlowe z dobudówką udającą dworzec. Ten wybryk to przykład niekompetencji poprzednich władz centralnych (obecne są gorsze) popełniony we współpracy z poprzednim prezydentem. Funkcjonalność funkcji dworcowych jest wątpliwa, prymitywna i niewygodna kostka bauma na peronach I - III, aż dziesięć kas w holu dobudówki dworcopodobnej oddalonej od peronów IV - VI. Umiejscowienie klocka handlowego za peronem III uniemożliwia sensowną rozbudowę dworca, poszerzenie peronów które obecnie są nieracjonalnie wąskie. Ten budynek powinien zostać wyburzony, a winni jego postawienia powinni ponieść koszty tej operacji. Dworzec ma realizować funkcje dworcowe i dopiero przy okazji może być źródłem dochodów płynących z wynajmu przestrzeni na cele handlowo - usługowe.
stary dworcu wyspowy wróć!!a co do peronów- zadaszenie ich tą galerią spowodowało zmianę ich na drugi,po Centralnym zabunkrowany ciemny i dołujący CMENTARNY.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.