TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy plan na warszawską średnicę. Pociągi co 2,5 minuty
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.07.2019 12:45:12
Nowy plan na warszawską średnicę. Pociągi co 2,5 minuty (foto: PKP PLK)

Przebudowa warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia zwiększy liczbę połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

Przebudowa warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia zwiększy liczbę połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Dzięki nowym rozwiązaniom, po linii podmiejskiej pociągi pojadą co 2,5 minuty, czyli 24 pociągi na godzinę – poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Plan dla stołecznego węzła obejmuje przebudowę warszawskiej linii średnicowej, nowe przystanki, zwiększenie połączeń kolejowych w stolicy, sprawne łączenie ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i przewozów towarowych. Uwzględnia też modernizację linii i budowę nowych.

Merchel dodał, że dla poprawy układu komunikacyjnego PKP PLK planuje budowę na linii średnicowej przystanku pod rondem de Gaulle'a i przystanku "Warszawa Solec", oraz "Warszawa Targówek" na linii Warszawa Wschodnia – Gdańsk. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowując Master Plan przeprowadziły kompleksową analizę linii kolejowych w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego. Szczegółowe badania objęły miasto i odcinki linii w promieniu ok. 100 km od stolicy. Uwzględniono wzrost liczby mieszkańców, niewydolność układów drogowych, konieczność pogodzenia ruchu kolejowego aglomeracyjnego, regionalnego, dalekobieżnego i towarowego oraz potrzebę dostosowania linii do rzeczywistych potrzeb przewozowych. Opracowano koncepcyjne układy torowe linii i stacji – podał szef PKP PLK.

Nowe przystanki w Warszawie, rozbudowa linii wylotowych ze stolicy do czterotorowych, częściej kursujące pociągi na linii średnicowej, sprawny przewóz towarów przez aglomerację - to główne założenia Master Planu dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej - poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w istotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i podróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. Dzięki już realizowanym i planowanym w oparciu o analizy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycjom w aglomeracji warszawskiej powstaje kolej komfortowa, szybka i dostępna – powiedział Bittel. Master Plan dla Warszawskiego Węzła Kolejowego stanowi kompleksową diagnozę stanu obecnego i zawiera wytyczne do realizacji działań na przyszłość tak, aby stworzyć ofertę nie tylko dla Warszawy, ale również szerzej, bo plan obejmuje analizy w promieniu 100 km wokół Warszawy - dodał.

Szef PKP PLK powiedział, że założona jest rozbudowa linii wylotowych z Warszawskiego Węzła Komunikacyjnego do układów czterotorowych, w szczególności: Warszawa – Otwock, Warszawa – Legionowo, Wołomin – Tłuszcz, Warszawa – Sulejówek Miłosna, Warszawa – Piaseczno. Rozbudowa pozwoli na przejazd do kilkunastu pociągów więcej w godzinie oraz możliwość realizacji cyklicznego rozkładu jazdy pociągów pasażerskich. Jak poinformował prezes PKP PLK nowy układ linii ma zapewniać przejazd pociągów towarowych bez straty czasu ze względu na ograniczoną przepustowość.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
remont
linia średnicowa
  • Janusz Rybicki – 10.07.2019

    Czy przebieg tej średnicy/tunelu kolejowego podziemnego będzie następujący: WAWA Gd, Rondo Babka,Jana Pawła II przez Al. Solidarności i Rondo ONZ, WAWA Centralna z odgałęzienie m do Wawa Gł. Os., Chałubińskiego poprzez Filtry do Al. ,Żwirki i Wigury poprzez Racławicką Os. Marina, Was Służewiec i dalej Was lotnisko Okęcie ???

  • Jan Szustkiewicz – 10.07.2019

    Janusz, to chyba piękne marzenia o normalnym kraju...

  • Janusz Rybicki – 10.07.2019

    Według mojego rozeznanie taki model podziemnego transportu miejskiego Wawy będzie unikalny na świecie. To znaczy, że metro czyli U-bahn jest zarządzany przez samorząd, a podziemne linie kolejowe tzw. aglomeracyjne SKM czy regionalne typu KM czyli S-bahn przez rząd. Popraw mnie, ale chyba w Berlinie jest jedna podziemna linia S-bahn. Podaj mi twój nr kom. Moje numery 602262464 lub 730868205. Pozdrawiam jr.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.