TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy peron na stacji Jaworzno-Szczakowa dla pociągów do Katowic i Krakowa
- Opublikowano: 12.07.2018 09:32:01 1 komentarz
Nowy peron na stacji Jaworzno-Szczakowa dla pociągów do Katowic i Krakowa (foto: PKP PLK)

Na stacji Jaworzno-Szczakowa, podróżni pociągów w kierunku Katowic i Krakowa korzystają już z nowego peronu.

Na stacji Jaworzno-Szczakowa, podróżni pociągów w kierunku Katowic i Krakowa korzystają już z nowego peronu.

PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że włączają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, powstają bezkolizyjne skrzyżowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia, modernizowanym za prawie 300 mln zł, widać efekty inwestycji.

Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia tworzy lepsze podróże. Przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów w regionie i na trasie międzynarodowego połączenia, Niemcy - Polska – Ukraina od Zgorzelca po Przemyśl.

Na stacji Jaworzno Szczakowa w poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pasażerom służy 200 m wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać z 2 wind - od strony miasta i na peron.

Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia. Na stacji w Jaworznie Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu.

Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiekty zwiększą poziom bezpieczeństwa, gdyż zastąpią przejazdy kolejowo - drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe.

Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice - Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto.

Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto. Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF "Łącząc Europę".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
peron
  • kolejFAN – 12.07.2018

    Przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów w regionie i na trasie międzynarodowego połączenia, Niemcy - Polska – Ukraina od Zgorzelca po Przemyśl.dlaczego redakcja nie napisze nic od siebie tylko kopiuje te krasomówcze laurki? przecież połączenia Przemyśl-Zgorzelec już nie ma od kilku lat. tu chodzi o dojazd z Krakowa do KATOWIC i odbicie go autobusom a nie o jakieś korytarze do jasnej anielki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!