TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy peron na Lublinku i bliżej końca modernizacji trasy do Zduńskiej Woli
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.10.2020 15:45:43
Nowy peron na Lublinku i bliżej końca modernizacji trasy do Zduńskiej Woli (mat. pras.)

Trwa remont linii kolejowej do Zduńskiej Woli.

Z nowego peronu w na stacji Łódź Lublinek mogą już korzystać podróżni dzięki modernizacji linii kolejowej Łódź Kaliska - Zduńska Wola. Zasadnicze prace na całej trasie mają zakończyć się do końca roku. Czas przejazdu skróci się o 15 minut.

Jak poinformowały PKP PLK, Łódź Lublinek to kolejna stacja, na której widać już efekty prac realizowanych na trasie między Łodzią i Zduńską Wolą. Powstał tam wyższy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekt ma też nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy oraz bezpieczniejsze dojście.

Po zakończeniu inwestycji stacja Łódź Lublinek zyska w sumie dwa nowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. "Do peronu nr 2 zostanie wybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul. Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul Sanitariuszek zapewni sprawną komunikację drogową" – zapewniły PKP PLK.

Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają już z nowych dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. Dodatkowo, w Zduńskiej Woli i Pabianicach powstały nowe przejścia podziemne.

Obecnie trwa ostatni etap modernizacji linii. Między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą ułożono już ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Po dwa tory są już na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3 wiadukty.

Prace trwają jeszcze na fragmentach Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń. Pociągi kursują tam już nowym torem, a kontynuowane są roboty na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok. 12 km torów i sieci trakcyjnej.

Zasadnicze prace, ważne dla ruchu pociągów, mają zostać wykonane do końca br. Następnie przewidziano roboty przy odwodnieniu i szlifowanie szyn. Cała inwestycja ma być gotowa w połowie 2021 roku. Jak zapowiedział kolejowy przewoźnik, po gruntownym remoncie linii czas podróży między Łodzią a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut.

Wartość inwestycji na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola to ok. 387 mln zł netto. 65 proc. tej kwoty jest współfinansowane z unijnego instrumentu "Łącząc Europę". (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Łódź
Zduńska Wola
remont
peron