Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy peron 6. wrocławskiego dworca jeszcze w styczniu

inforail
22.01.2020 06:45
0 Komentarzy

Na koniec styczniazostanie otwarty nowy peron 6. na Dworcu Wrocław Główny. To ułatwi obsługępasażerów na największej dolnośląskiej stacji.

Peron wykorzystywany był do tej pory okazjonalnie. Główniejako tymczasowy przystanek dla zabytkowych lokomotyw albo dla pociągów,obsługujących np. duże imprezy masowe. Jego największą wadą było to, że niedało się przejść stamtąd do głównego tunelu pod dworcem. Miał bezpośredniepołączenie tylko z ul. Suchą.

Teraz to się zmieniło, peron zyskał dużo udogodnień dlapodróżnych i już niebawem będziemy mogli z niego skorzystać. Inwestycja PKPPolskich Linii Kolejowych ma zostać przekazana do użytku na koniec stycznia.

Przebicie do tunelu,przeszklony dach

Na nowym peronie szóstym wykonawca zbudował schody i wykonał”przebicie” do tunelu głównego dworca. Zamontował windę oraz szklanezadaszenie. Teraz rozpoczyna montaż oświetlenia.

Po remoncie podróże ułatwi system informacji głosowej iwizualnej oraz czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Na pociągbędą mogli poczekać na ławkach albo w kilkunastometrowych wiatach, którestanęły na nowym peronie.

Dostęp do peronu nr 6oprócz przejścia prze tunel główny będzie też zapewniony bezpośrednio od ul.Suchej. Dla podróżnych, korzystających z komunikacji miejskiej i dworcaautobusowego, będzie to dogodna trasa. Nowy peron będzie dostosowany do obsługiwszystkich pociągów pasażerskich, ale ze względu na jego usytuowanie, bliskoulicy, będzie dogodny dla obsługi lokalnych pociągów aglomeracyjnych – mówiMirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Nie obyło się bezniespodzianek

Przy budowie nowego peronu wykonawca musiał pokonaćniespodziewane problemy. Dlatego inwestycja nieco się przedłużyła. Najpoważniejsze były liczne kolizje kablowe.Niektóre instalacje teletechniczne oraz wodne – jak to we Wrocławiu często bywa– odkrywano dopiero podczas kolejnych etapów prac. Każda zmiana wymagałasporządzenia nowych projektów i dodatkowych prac, a czasem także korektywcześniej przygotowanych elementów – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Inwestycja kosztowała około 8 mln zł. Została sfinansowanaze środków budżetowych oraz ze środków własnych spółki kolejowej.


Komentarze