W roku 2010 w Katowicach przeprowadzono rozbiórkę budynku dworca kolejowego w Katowicach, który został wzniesiony w roku 1972. W jego miejsce w roku 2013 oddano do użytku dworzec kolejowy, podziemne stanowiska komunikacji miejskiej oraz centrum handlowe.
W roku 2010 w Katowicach przeprowadzono rozbiórkę budynku dworca kolejowego w Katowicach, który został wzniesiony w roku 1972. W jego miejsce w roku 2013 oddano do użytku dworzec kolejowy, podziemne stanowiska komunikacji miejskiej oraz centrum handlowe.
Jak twierdzi poseł Marek Wójcik wieloletnie zaniedbania oraz brak remontu i modernizacji ze strony zarządcy dworca doprowadziły do niszczenia budynku i utraty przez niego swojego pierwotnego blasku. Wszystko to doprowadziło do podjęcia decyzji o wyburzeniu dawnego budynku i wybudowaniu w jego miejsce kompleksu komunikacyjno-handlowego.
Pomimo negatywnych doświadczeń dotyczących złego zarządzania poprzednim obiektem dworca kolejowego w Katowicach, które doprowadziły wybudowany w roku 1972 budynek do zapaści, a ostatecznie do wyburzenia, obecnie jesteśmy niestety świadkami powtórki z historii – stwierdza poseł. I wylicza, że od wielu miesięcy nieczynne są schody ruchome łączące dworzec kolejowy z podziemnymi stanowiskami komunikacji miejskiej, a także ruchome schody na samym dworcu. Od niedawna nieczynne są również niektóre wejścia do obiektu. Należy także zauważyć, że od dłuższego czasu uszkodzona jest także główna tablica z rozkładem jazdy pociągów, która uniemożliwia poprawne odczytanie wszystkich przyjazdów i odjazdów.
W związku z powyższym poseł zwrócił się Ministra Andrzeja Adamczyka z prośbą o wystąpienie do zarządcy dworca kolejowego w Katowicach z zaleceniem naprawy wszystkich usterek, które powodują od wielu miesięcy trudności w jego użytkowaniu przez pasażerów. Czy zarządca podejmie jakieś działania? Zobaczymy. Czekamy też na stanowisko resortu, w którym mamy znaleźć odpowiedź na pytania o powody doprowadzenia do stanu obecnego nowego dworca w Katowicach.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

A mowiono że fuszerki były tylko za Gierka a teraz to się nazywa prowizorka
Nie sztuka wydać miliony na nowe obiekty.Systematyczne przeglądy i serwis gwarantujedługie użytkowanie. Na utrzymanie trzebawyłożyć kasę, ale jak się oszczędza to taki efekt.
Ja mieszkam w Katowicach, i twierdzę że, jeżeli chodzi o dworzec to jest w dobrym stanie. 5 stycznia byłem w budynku i widziałem że, nie ma tam poważnych usterek.
@WiktkiZen. To chyba byłeś w galerii i na chwilę wszedłeś na dworzec. Gdybyś korzystał regularnie to byś docenił co jest zepsute. Obiekt nie jest serwisowany i to widać. Poza tym co to za dworzec bez poczekalni??? Tam gdzie są siedzenia, nic nie przeszkadza żeby wstawić ich 3 razy więcej!! Ale nie, bo do galerii ludzie mają iść.
co do kwestii tych dennych wyświetlaczy - to NIEBIESKIE GÓWNO popsuje się 4 razy szybciej niż stare poczciwe bydgoskie pragotrony.Wspomnicie moje słowa. aby elektroniczne cacko było trwałe,należałoby zakupić je w Niemczech,dokładnie takie samo jakie stosują u siebie DB na dworcach i peronach!!
@WiktiZen - ty byłeś w galerii a nie na dworcu, więc nie pisz głupot że tam jest wszystko OK.Od ponad pół roku nie działają oba chodniki ruchome w hali głównej, od kilku miesięcy nie działają schody ruchome z hali głównej na podziemny dworzec autobusowy. Od kilkunastu już chyba tygodni nie działają jedne drzwi od strony Placu Szewczyka. Nikt nie czyści krat wentylacyjnych klimatyzacji w hali głównej - są już całe czarne z brudu ! Główne wyświetlacze w hali też działają jak chcą. Więc nie pieprz głupot że wszystko działa.Ci którzy zarządzają tym dworcem do natychmiastowego zwolnienia dyscyplinarnego !
Właścicielem dworca jedynym i niepodzielnym jest PLK, a z Warszawy Katowic nie widać. Jedynym wyjściem jest likwidacja PLK!!!!!!!!!!!!!!
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.