TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowości w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.11.2017 11:00:07 3 komentarze
Nowości w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity

Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, powrót pociągów do Hrubieszowa i Sandomierza, więcej składów kategorii InterCity obsługiwanych przez pojazdy FLIRT3 i PesaDART oraz dodatkowe kursy weekendowe – tak w dużym skrócie prezentuje się nowy rozkład jazdy PKP Intercity.

Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, powrót pociągów do Hrubieszowa i Sandomierza, więcej składów kategorii InterCity obsługiwanych przez pojazdy FLIRT3 i PesaDART oraz dodatkowe kursy weekendowe – tak w dużym skrócie prezentuje się nowy rozkład jazdy PKP Intercity.

Zmiany zaczną obowiązywać od 10 grudnia br.

Nowe i powracające połączenia

W rozkładzie na sezon 2017/2018 do dyspozycji pasażerów będą nowe połączenia ekonomiczne. Zyskają m.in. mieszkańcy Pomorza i Podkarpacia. PKP Intercity uruchomi pociąg TLK Małopolska relacji Przemyśl – Gdynia, kursujący m.in. przez Kraków i Warszawę. Nowością będzie także skład TLK Biebrza, który pojedzie z Trójmiasta do Rzeszowa. Pociąg po drodze zatrzyma się m.in. w Giżycku, Olsztynie, Białymstoku, Warszawie i Krakowie. Po 13 latach wrócą pociągi do Hrubieszowa, a po rocznej przerwie do Sandomierza. Skład IC Hetman pojedzie z Hrubieszowa do Jeleniej Góry przez Rzeszów i Wrocław, natomiast TLK Połoniny z Przemyśla do Warszawy, zatrzymując się m.in. na stacjach w Leżajsku, Sandomierzu i Radomiu. Ponadto w nowym rozkładzie pojawią się dodatkowe połączenia z Jeleniej Góry do Szczecina (IC Barnim) oraz Bydgoszczy (TLK Halny).

Więcej pociągów na popularnych trasach

Mieszkańcy Radomia zyskają nowe połączenia na trasie Kraków – Olsztyn. Trzy składy InterCity obsługiwane pojazdami FLIRT3 (Kolberg, Orłowicz i Żeromski) pojadą przez Radom i Kielce. Na wspomnianej trasie PKP Intercity uruchomi także nowy pociąg - TLK Sienkiewicz. Dzięki temu podróżujący z Radomia i Kielc zyskają możliwość dogodnego dojazdu m.in. do stolicy. W sumie od grudnia między Warszawą a Radomiem pojedzie 8, natomiast ze stolicy do Kielc 7 par pociągów dziennie. Dodatkowo składy z Olsztyna do Warszawy będą kursowały w równych odstępach czasu – średnio co dwie godziny. Zwiększy się również częstotliwość połączeń na linii Warszawa – Łódź. Pociągi kursujące między obydwoma miastami będą jeździły co godzinę, a w godzinach szczytu co 30 minut.

W nowym rozkładzie 2017/2018 zaproponujemy naszym pasażerom średnio o 17 pociągów na dobę więcej niż w tym roku. Będą to zarówno połączenia InterCity obsługiwane nowoczesnymi pojazdami FLIRT3 czy PesaDART, jak i składy międzynarodowe – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

PKP Intercity uruchomi więcej połączeń weekendowych kursujących w tzw. szczytach przewozowych. Będą to m.in. składy relacji Wrocław – Katowice (TLK Lompa) i Poznań – Gdynia (TLK Molo). Dodatkowo, od grudnia na trasie Gliwice – Warszawa pasażerowie skorzystają z ekspresowego połączenia EIC Górnik. Natomiast sezonowo z Krakowa do Kołobrzegu pojedzie dodatkowa para pociągów EIP, a z Gdyni do Zakopanego skład EIC Giewont.

Szybki tabor na nowych liniach

Od grudnia pasażerowie będą mieli do dyspozycji większą liczbę połączeń obsługiwanych nowoczesnym taborem, wyposażonym m.in. w przestrzeń gastronomiczną, bezprzewodowy Internet czy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Skład IC Karkonosze (relacji Białystok – Jelenia Góra) zostanie zestawiony z pojazdów PesaDART, natomiast pociągi IC Pogoria (relacji Katowice – Gdynia) oraz IC Witkacy (relacji Gdynia – Zakopane) – z FLIRT3. Dodatkowo pojawią się zmodernizowane wagony w zestawieniach pociągów IC Gałczyński (relacji Warszawa – Szczecin), IC Kociewie (relacji Gdynia – Gorzów), IC Starzyński (relacji Warszawa – Terespol) oraz IC Hubal (relacji Warszawa – Kielce).

Międzynarodowe nowości

W rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP Intercity uruchomi nowe międzynarodowe połączenia. Wśród nowości jest skład relacji Katowice – Wiedeń, kursujący przez Ostrawę, który, dzięki dogodnym skomunikowaniom, zapewni podróżnym przesiadki na pociągi do Pragi i Budapesztu. Dodatkowo podróżujący w kierunku Ukrainy zyskają skład Odessa Express relacji Przemyśl – Odessa, kursujący przez Lwów oraz dodatkową parę składów relacji Chełm – Kowel. Oba pociągi są uruchomiane przez Koleje Ukraińskie w porozumieniu z PKP Intercity. Spółka zapewni również dogodne przesiadki dla pociągów krajowych – z Przemyśla w kierunku Krakowa, Warszawy i Wrocławia, natomiast z Chełma do Lublina i stolicy. Ponadto przewoźnik uruchomi nowy, dzienny pociąg relacji Warszawa – Brześć (IC Skaryna) z dogodną przesiadką na skład kursujący do Mińska. Od grudnia zmieni się również trasa pociągu IC Chopin (relacji Warszawa-Wiedeń/Budapeszt/Praga). Skład pojedzie przez Kraków.

Krótsze czasy przejazdu

Dzięki zakończonym pracom na trasie Kraków – Rzeszów, pociągi PKP Intercity pojadą w krótszych czasach, np. z Przemyśla do Krakowa w około 3h, czyli o blisko 20 minut krócej niż dotychczas. Zyskają również mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego. Od grudnia do stolicy pojadą o około 1,5h krócej niż do tej pory. Cała podróż zajmie ok. 6 godzin.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych

W związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury niektóre pociągi, w wyznaczonych terminach, będą kursowały w zmienionych relacjach. Na trasie Warszawa – Poznań dla składów PKP Intercity wciąż obowiązuje trasa objazdowa przez Inowrocław i Gniezno, natomiast pociągi jadące z Lublina do stolicy kursują przez Łuków i Parczew. Dodatkowo dla składów, które jadą z kierunku Krakowa i Wrocławia do Lublina, od Radomia zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Bilety w atrakcyjnych cenach

Na tych, którzy kupują bilety z wyprzedzeniem, czekają rabaty – w przypadku pociągów ekspresowych można skorzystać z oferty Super Promo, dzięki której np. pociągiem EIP z Katowic do Warszawy można pojechać już za 49 zł. Po wyczerpaniu tej oferty pasażerowie mogą nabyć bilet w ofercie Promo. Za podróż m.in. z Krakowa, Katowic czy Trójmiasta do Warszawy pasażer zapłaci już od 79 zł, a z Wrocławia do Warszawy od 89 zł. Na wszystkie pociągi obowiązuje oferta Wcześniej – Taniej. W jej ramach, w zależności od terminu zakupu, pasażer otrzymuje rabat w wysokości 30, 20 lub 10%. Bilety PKP Intercity można kupić przez Internet na www.intercity.pl, za pomocą aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator, a także w kasach lub biletomatach.

Informacja dla pasażerów o nowym rozkładzie

Więcej informacji na temat rozkładu oraz ofert PKP Intercity można znaleźć na stronie www.intercity.pl oraz dzwoniąc pod numer infolinii 703 200 200*. Dodatkowo 10 i 11 grudnia br., na wybranych dworcach pomocy udzielą informatorzy mobilni. Będą obecni m.in. w Krakowie (Główny), Katowicach, Zakopanem, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Warszawie (Centralny, Wschodni i Zachodni) oraz Szczecinie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
rozkład jazdy
  • Zetes – 08.11.2017

    "Zyskają mieszkańcy Pomorza" ?! Zapewne, likwidacja dziennego TLK z Kołobrzegu przez Trójmiasto do Krakowa (przez CMK) to prawdziwy uśmiech losu! Przecież do dyspozycji pozostaje, jakże "wygodne" nie wychylające się "wahadełko" - nic to, że znacznie droższe... Fakt, że na trasie Szczecin - Olsztyn "komfort" podróżowania jest podobny, jak kilkadziesiąt lat temu - to także powód do radości! Żałosna autoreklama pICu...

  • kolejFAN – 09.11.2017

    Za mało pociagów na linii Szczecin-Koszalin-Gdynia-Olsztyn-Ełk-Białystok. Tam powinien być całoroczny nocniak, i całoroczny Szczecin-Gdynia-Olsztyn-Ełk-Suwałki! Do tego jedna TLKa dziennie z Wawy do Białegostoku przez Czeremchę z wagonami do Hajnówki w sezonie też by sie przydała (dawna BIAŁOWIEŻA).

  • M – 09.11.2017

    w Warce się mają zatrzymywać ic hubal tlk sienkirwicz i tlk sztygar ciekawe czemu tylko te trzy a reszta w piasecznie tam mało kto tlk jezdzi tlk ustronie między Radomiem a Warszawą nie ma się w Warce zatrzymywać a z tego pociągu ludzie koszystali

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!