TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowości w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.11.2017 11:00:07 3 komentarze
Nowości w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity

Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, powrót pociągów do Hrubieszowa i Sandomierza, więcej składów kategorii InterCity obsługiwanych przez pojazdy FLIRT3 i PesaDART oraz dodatkowe kursy weekendowe – tak w dużym skrócie prezentuje się nowy rozkład jazdy PKP Intercity.

Nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, powrót pociągów do Hrubieszowa i Sandomierza, więcej składów kategorii InterCity obsługiwanych przez pojazdy FLIRT3 i PesaDART oraz dodatkowe kursy weekendowe – tak w dużym skrócie prezentuje się nowy rozkład jazdy PKP Intercity.

Zmiany zaczną obowiązywać od 10 grudnia br.

Nowe i powracające połączenia

W rozkładzie na sezon 2017/2018 do dyspozycji pasażerów będą nowe połączenia ekonomiczne. Zyskają m.in. mieszkańcy Pomorza i Podkarpacia. PKP Intercity uruchomi pociąg TLK Małopolska relacji Przemyśl – Gdynia, kursujący m.in. przez Kraków i Warszawę. Nowością będzie także skład TLK Biebrza, który pojedzie z Trójmiasta do Rzeszowa. Pociąg po drodze zatrzyma się m.in. w Giżycku, Olsztynie, Białymstoku, Warszawie i Krakowie. Po 13 latach wrócą pociągi do Hrubieszowa, a po rocznej przerwie do Sandomierza. Skład IC Hetman pojedzie z Hrubieszowa do Jeleniej Góry przez Rzeszów i Wrocław, natomiast TLK Połoniny z Przemyśla do Warszawy, zatrzymując się m.in. na stacjach w Leżajsku, Sandomierzu i Radomiu. Ponadto w nowym rozkładzie pojawią się dodatkowe połączenia z Jeleniej Góry do Szczecina (IC Barnim) oraz Bydgoszczy (TLK Halny).

Więcej pociągów na popularnych trasach

Mieszkańcy Radomia zyskają nowe połączenia na trasie Kraków – Olsztyn. Trzy składy InterCity obsługiwane pojazdami FLIRT3 (Kolberg, Orłowicz i Żeromski) pojadą przez Radom i Kielce. Na wspomnianej trasie PKP Intercity uruchomi także nowy pociąg - TLK Sienkiewicz. Dzięki temu podróżujący z Radomia i Kielc zyskają możliwość dogodnego dojazdu m.in. do stolicy. W sumie od grudnia między Warszawą a Radomiem pojedzie 8, natomiast ze stolicy do Kielc 7 par pociągów dziennie. Dodatkowo składy z Olsztyna do Warszawy będą kursowały w równych odstępach czasu – średnio co dwie godziny. Zwiększy się również częstotliwość połączeń na linii Warszawa – Łódź. Pociągi kursujące między obydwoma miastami będą jeździły co godzinę, a w godzinach szczytu co 30 minut.

W nowym rozkładzie 2017/2018 zaproponujemy naszym pasażerom średnio o 17 pociągów na dobę więcej niż w tym roku. Będą to zarówno połączenia InterCity obsługiwane nowoczesnymi pojazdami FLIRT3 czy PesaDART, jak i składy międzynarodowe – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

PKP Intercity uruchomi więcej połączeń weekendowych kursujących w tzw. szczytach przewozowych. Będą to m.in. składy relacji Wrocław – Katowice (TLK Lompa) i Poznań – Gdynia (TLK Molo). Dodatkowo, od grudnia na trasie Gliwice – Warszawa pasażerowie skorzystają z ekspresowego połączenia EIC Górnik. Natomiast sezonowo z Krakowa do Kołobrzegu pojedzie dodatkowa para pociągów EIP, a z Gdyni do Zakopanego skład EIC Giewont.

Szybki tabor na nowych liniach

Od grudnia pasażerowie będą mieli do dyspozycji większą liczbę połączeń obsługiwanych nowoczesnym taborem, wyposażonym m.in. w przestrzeń gastronomiczną, bezprzewodowy Internet czy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Skład IC Karkonosze (relacji Białystok – Jelenia Góra) zostanie zestawiony z pojazdów PesaDART, natomiast pociągi IC Pogoria (relacji Katowice – Gdynia) oraz IC Witkacy (relacji Gdynia – Zakopane) – z FLIRT3. Dodatkowo pojawią się zmodernizowane wagony w zestawieniach pociągów IC Gałczyński (relacji Warszawa – Szczecin), IC Kociewie (relacji Gdynia – Gorzów), IC Starzyński (relacji Warszawa – Terespol) oraz IC Hubal (relacji Warszawa – Kielce).

Międzynarodowe nowości

W rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP Intercity uruchomi nowe międzynarodowe połączenia. Wśród nowości jest skład relacji Katowice – Wiedeń, kursujący przez Ostrawę, który, dzięki dogodnym skomunikowaniom, zapewni podróżnym przesiadki na pociągi do Pragi i Budapesztu. Dodatkowo podróżujący w kierunku Ukrainy zyskają skład Odessa Express relacji Przemyśl – Odessa, kursujący przez Lwów oraz dodatkową parę składów relacji Chełm – Kowel. Oba pociągi są uruchomiane przez Koleje Ukraińskie w porozumieniu z PKP Intercity. Spółka zapewni również dogodne przesiadki dla pociągów krajowych – z Przemyśla w kierunku Krakowa, Warszawy i Wrocławia, natomiast z Chełma do Lublina i stolicy. Ponadto przewoźnik uruchomi nowy, dzienny pociąg relacji Warszawa – Brześć (IC Skaryna) z dogodną przesiadką na skład kursujący do Mińska. Od grudnia zmieni się również trasa pociągu IC Chopin (relacji Warszawa-Wiedeń/Budapeszt/Praga). Skład pojedzie przez Kraków.

Krótsze czasy przejazdu

Dzięki zakończonym pracom na trasie Kraków – Rzeszów, pociągi PKP Intercity pojadą w krótszych czasach, np. z Przemyśla do Krakowa w około 3h, czyli o blisko 20 minut krócej niż dotychczas. Zyskają również mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego. Od grudnia do stolicy pojadą o około 1,5h krócej niż do tej pory. Cała podróż zajmie ok. 6 godzin.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych

W związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury niektóre pociągi, w wyznaczonych terminach, będą kursowały w zmienionych relacjach. Na trasie Warszawa – Poznań dla składów PKP Intercity wciąż obowiązuje trasa objazdowa przez Inowrocław i Gniezno, natomiast pociągi jadące z Lublina do stolicy kursują przez Łuków i Parczew. Dodatkowo dla składów, które jadą z kierunku Krakowa i Wrocławia do Lublina, od Radomia zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Bilety w atrakcyjnych cenach

Na tych, którzy kupują bilety z wyprzedzeniem, czekają rabaty – w przypadku pociągów ekspresowych można skorzystać z oferty Super Promo, dzięki której np. pociągiem EIP z Katowic do Warszawy można pojechać już za 49 zł. Po wyczerpaniu tej oferty pasażerowie mogą nabyć bilet w ofercie Promo. Za podróż m.in. z Krakowa, Katowic czy Trójmiasta do Warszawy pasażer zapłaci już od 79 zł, a z Wrocławia do Warszawy od 89 zł. Na wszystkie pociągi obowiązuje oferta Wcześniej – Taniej. W jej ramach, w zależności od terminu zakupu, pasażer otrzymuje rabat w wysokości 30, 20 lub 10%. Bilety PKP Intercity można kupić przez Internet na www.intercity.pl, za pomocą aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator, a także w kasach lub biletomatach.

Informacja dla pasażerów o nowym rozkładzie

Więcej informacji na temat rozkładu oraz ofert PKP Intercity można znaleźć na stronie www.intercity.pl oraz dzwoniąc pod numer infolinii 703 200 200*. Dodatkowo 10 i 11 grudnia br., na wybranych dworcach pomocy udzielą informatorzy mobilni. Będą obecni m.in. w Krakowie (Główny), Katowicach, Zakopanem, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Warszawie (Centralny, Wschodni i Zachodni) oraz Szczecinie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
rozkład jazdy
  • Zetes – 08.11.2017

    "Zyskają mieszkańcy Pomorza" ?! Zapewne, likwidacja dziennego TLK z Kołobrzegu przez Trójmiasto do Krakowa (przez CMK) to prawdziwy uśmiech losu! Przecież do dyspozycji pozostaje, jakże "wygodne" nie wychylające się "wahadełko" - nic to, że znacznie droższe... Fakt, że na trasie Szczecin - Olsztyn "komfort" podróżowania jest podobny, jak kilkadziesiąt lat temu - to także powód do radości! Żałosna autoreklama pICu...

  • kolejFAN – 09.11.2017

    Za mało pociagów na linii Szczecin-Koszalin-Gdynia-Olsztyn-Ełk-Białystok. Tam powinien być całoroczny nocniak, i całoroczny Szczecin-Gdynia-Olsztyn-Ełk-Suwałki! Do tego jedna TLKa dziennie z Wawy do Białegostoku przez Czeremchę z wagonami do Hajnówki w sezonie też by sie przydała (dawna BIAŁOWIEŻA).

  • M – 09.11.2017

    w Warce się mają zatrzymywać ic hubal tlk sienkirwicz i tlk sztygar ciekawe czemu tylko te trzy a reszta w piasecznie tam mało kto tlk jezdzi tlk ustronie między Radomiem a Warszawą nie ma się w Warce zatrzymywać a z tego pociągu ludzie koszystali

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.