TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowoczesne wagony sypialne dla Azerbejdżanu wyjadą w 2019 r.
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.11.2018 10:15:02 1 komentarz
Nowoczesne wagony sypialne dla Azerbejdżanu wyjadą w 2019 r.

Nowe wagony pasażerskie pojadą na trasie Baku - Tbilisi - Kars w trzecim kwartale 2019 r. – poinformowały Koleje Azerbejdżanu.

Nowe wagony pasażerskie pojadą na trasie Baku - Tbilisi - Kars w trzecim kwartale 2019 r. – poinformowały Koleje Azerbejdżanu.

Informacja taka została podana 30 października, a więc w pierwszą rocznicę oficjalnej inauguracji korytarza kolejowego Baku - Tbilisi - Kars. Do tej pory trasa przewoziła około 3 000 kontenerów, a głównym towarem były materiały budowlane, sprzęt elektryczny, zboża, pojazdy drogowe. To także ruch tranzytowy z Rosji, Chin i Azji Środkowej do Turcji.

W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze oferty Stadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskich na trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu. Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, że dostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019 r.

Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc w pierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostały zbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdów Stadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadlera specjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może być eksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują w Azerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej.

Wysoki komfort - taki przede wszystkim cel przyświecał i przewoźnikowi i producentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydują się na podróż wagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnych będą dwa łóżka. Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic, telewizor, fotel czy gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawe każdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, który umożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez konieczności używania zasilania zewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dla osób niepełnosprawnych znajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dla kierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
wagon
Azerbejdżan
  • DarekP – 07.11.2018

    Popatrzmy na kalendarz - wybór oferty 2014 rok, pierwszy wagon 2016 rok, kursowanie 2019 rok.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.