TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe wagony 1. klasy w PKP Intercity już na trasach [ZDJĘCIA]
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.08.2019 18:32:42 2 komentarze
Nowe wagony 1. klasy w PKP Intercity już na trasach

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity odebrały wszystkie 10 wagonów 1. klasy 140A-10.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity odebrały wszystkie 10 wagonów 1. klasy 140A-10.

To jednostki zmodernizowane przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wagony zostały już włączone do składów PKP Intercity. Mieliśmy okazję przyjrzeć się jednemu z nich. W ramach prac zmodernizowane zostały wagony osobowe typu 140A /112A. Wykonane zostały naprawy okresowe na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Po ich zakończeniu są to wagony przedziałowe 1 klasy. Wszystkie jednostki zostały przypisane do stacji Warszawa Grochów.

Wagony zostały wyprodukowane w latach 1990-1991. Wartość umowy, która obejmuje również naprawy poziomu P3 to 39.975.000,00 zł brutto.

W ramach modernizacji zamontowana została klimatyzacja, nowe siedziska, gniazda do ładowania urządzeń elektrycznych z USB, informacja pasażerska. Pojawiły się także udogodnienia dla osób niedowidzących w postaci oznaczeń w alfabecie Braille`a.

Jednym z takich wagonów można jeszcze do końca wakacji podróżować w pociągu EIC "Jantar" z Warszawy do Helu. PKP Intercity planują zaprezentować jednostkę 140A-10 na wrześniowych targach kolejowych w Gdańsku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
PKP Intercity
PESA
ZNTK Mińsk Mazowiecki
  • DarekP – 24.08.2019

    Różnicą pomiędzy 1 i 2 klasą jest szerokość przedziału, a więc więcej miejsca na nogi 210 cm vs. 190 cm. W przypadku wagonów bezprzedziałowych oczywiście oprócz rozstawu siedzeń różnicą jest liczba miejsc w szeregu 3 vs. 4. Co do samej modernizacji - typowa asceza bez żadnych dodatków ocieplających aranżację, w postaci choćby wstawek drewnianych. Poza tym te naprawy to de-facto odtworzenie pierwotnych funkcji wagonu w aktualnym standardzie. Należy żałować decyzji o braku wymiany wózków, a przed wszystkim tego, że wagony trafiły do segmentu EIC, choć ich miejsce jest w IC.

  • Sebastian17 – 25.08.2019

    Po co dzisiaj kupować bilety na EIC, skoro IC i zmodernizowane TLK oferują taki sam standard, a nawet lepszy. Podobnie z czsasem przejazdu. Po co kupować 1 klasę, skoro w zmodernizowanych niczym nie różni się od 2. Przez modernizacje wagonów PKP IC straci na pojemności składów. Kiedyś wagon 2 klasy mieścił 80 osób. Teraz 60.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !