TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy i Warszawy nabierają kształtów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.07.2019 15:00:59
fot. ZTM Warszawa

Coraz bliżej do wyjazdu gazowych Solarisów Urbino 18 CNG, które na warszawskie ulice wprowadzi Arriva. Pierwszy pojazd jest już gotowy. Co więcej zdradza całkiem sporo i to się chwali.

Coraz bliżej do wyjazdu gazowych Solarisów Urbino 18 CNG, które na warszawskie ulice wprowadzi Arriva. Pierwszy pojazd jest już gotowy. Co więcej zdradza całkiem sporo i to się chwali.

Arriva zamówiła w Solarisie 54 Nowe Urbino 18 CNG. A to na potrzeby realizacji zawartej 10 kwietnia umowy. Obejmuje ona świadczenie usług przewozowych min. 50 autobusami przegubowymi oraz zapewnienie czterech pojazdów rezerwowych. Warta 291 mln zł netto umowa została podpisana na 8 lat. Arriva rozpocznie wykonywanie przewozów po stawce początkowej 7,38 zł/wzkm netto.

Pojawiły się pierwsze zdjęcia z produkcji Solarisów. Można powiedzieć, że szykują się bardzo interesujące autobusy. W końcu to jak najbardziej przystało jak na największe jednorazowe zamówienie z Polski pojazdów na gaz od producenta "jamników".

Każdy z nich umożliwi podróż ok. 130 pasażerom, w tym 39 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Oczywiście obitych warszawską tapicerką. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych "jamników na gaz" jest możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Solarias zastosował drzwi firmy Ventura. Co ciekawe tylko drugie drzwi są odskokowo-przesuwne, a reszta otwiera się do środka. Widać inspirację "stołecznym" nU18e czy częściowo Scaniami Citywide 12LF CNG Michalczewskiego.

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy napędzane będą sprężonym gazem ziemnym, który magazynowany będzie w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o pojemności wodnej 1700 l. Silnik każdego z tych autobusów, czyli niespełna dziewięciolitrowy Cummins ISLG 320 spełnia restrykcyjną unijną normę czystości spalin Euro 6. Autobusy na gaz są także wyraźnie cichsze od klasycznych diesli.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy przegub z Bolechowa jest wyposażony w pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy aż siedem tablic LCD. Zastosowano pięć typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz przed trzecimi mamy monitory typu ETM-38, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Debiut pojazdów planowany jest na wrzesień. Za pewne Arriva cały czas szuka kierowców na ten kontrakt. O tym jakich firma ich zachęca do udziału w naborze piszemy tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Arriva
Solaris
ZTM Warszawa
CNG
  • Sławomir Gugała – 05.07.2019

    Np.Byli kierowcy SU 18 z Mobilisu

  • Patryk Gulcz – 05.07.2019

    Kolejny potworek :D

  • Mateusz Praszczoruk – 06.07.2019

    ble te żółte na około kół

  • Michał Prosper Kowalski – 06.07.2019

    Na miarę? MZA takie miary ma, że przegub dostaje moc silnika solówki i czterobiegową skrzynię a solówka dostaje szóstkę... No ale tu kupuje prywatna firma, pewnie dokonała wpierw jakichś obliczeń...

  • Radek Deczewski – 06.07.2019

    Cudowny 😍😍😍

  • Piotr Kozlowski – 06.07.2019

    Te osłony zbiorników są dużo ładniejsze niż te garby na dachach MANów.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.