Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe tory i sieć trakcyjna na trasie Poznań-Warszawa

inforail
04.05.2018 18:14
0 Komentarzy

Na linii kolejowejpomiędzy Poznaniem a Warszawą są już nowe tory i sieć trakcyjna. Na stacjachwidać nowe perony. Budowane są wiaduktyi mosty – poinformowały PKP PLK.

W połowie lipca, miedzy Wrześnią a Koninem wykonawcaprzygotowuje się do wznowienia ruchu pociągów. Prace są bardzo zaawansowane.Planowany jest kolejny etap prac i komunikacja zastępcza pomiędzy Koninem aBarłogami.

W Koninie widoczny jest już nowy peron wyspowy. Trwa remontprzejścia podziemnego. Zdemontowano teżstarą kładkę, którą zastąpi nowe przejście podziemne w ciągu ul.Torowej. Rozpoczęto już jego budowę. W najbliższych dniach zacznie siębetonowanie ścian oraz stropu. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób oograniczonej mobilności.

Coraz wyraźniej widać nowy układ torów konińskiej stacji.Zapewnią one sprawniejszy przejazd pociągów. Pociągi towarowe do ElektrowniPątnów ze stacji Konin jeżdżą już po nowych torach. Na stacji zamontowano 15nowych rozjazdów a 11 jest w trakcie montażu. Na ukończeniu są prace związanez konstrukcjami wsporczymi siecitrakcyjnej. Zakończono prace zewnętrzne przy nowym lokalnym centrum sterowania,teraz roboty przeniosły się do wnętrzabudynku.

Między stacjami Swarzędz i Koło, na 130-km odcinku trwająroboty torowe. Między Swarzędzem a Kostrzynem Wielkopolskim zamontowano nowąsieć trakcyjną. Na ukończeniu jest remont przepustów. Prowadzone sązaawansowane roboty ziemne i torowe na odcinku Kostrzyn Wielkopolski –Swarzędz. Na stacji Postolice pociągi odjeżdżają już z nowej krawędzi peronu.Na stacji zamontowano ponad połowę, 13 z 24 rozjazdów.

Na odcinku pomiędzy Podstolicami a Koninem w majuzaplanowane jest zakończenie robót związanych z modernizacją toru nr 1 i nr 2.Trwa montaż sieci trakcyjnej pomiędzy Koninem a Cieninem. Zakończono już pracew jednym torze. W czerwcu, po zakończeniu robót torowych, rozpocznie się montażsieci trakcyjnej na odcinku Podstolice – Cienin.

W Kutnie przebudowywane są perony i układu torowy.Modernizowane jest przejście podziemne. Widać już zarys nowych peronów nr 3 i 4oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Trwają również prace przy nastawni LCSKutno. Budynek jest już pod dachem i trwają prace wewnątrz obiektu. Na szlaku Krzewie – Kłodawa został oddany doeksploatacji tor nr 1 i rozpoczęto praceprzy torze nr 2. Postępują prace związane z modernizacją układutorowego, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i obiektówinżynieryjnych. W marcu, na stacji Krzewie oddano do eksploatacji siećtrakcyjną nad torami nr 2 i 4.Na stacjachBarłogi oraz Kłodawa i Krzewie kontynuowane są roboty przy budynkachnastawni. Postępują m.in. prace dekarskie.

Prace w Łowiczu. W miejscu zlikwidowanej kładki budowanejest przejście podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.Widać już konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy ciągu ul. 3 Maja,Trwają roboty torowe. Wykonawca rozpoczyna układanie nawierzchni na peronie nr1. Rośnie także nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin. Kończy sięukładanie toru nr 1. Przebudowywane są przepusty. Na odcinku Bednary – Łowiczwykonawca kończy wzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przysieci trakcyjnej.

Prawie 900 osób pracuje jednocześnie przy modernizacji liniikolejowej Poznań – Warszawa. Do robót wykorzystywane są: spychacze, koparki,samochody ciężarowe, ładowarki, maszyny do stabilizacji i wzmacniania gruntupod tory. Układanie nowych torów jest możliwe dzięki nowoczesnym maszynomtorowym: podbijarkom, zgarniarkom, oczyszczarkom tłucznia czy pociągowi SUM dopotokowej wymiany nawierzchni.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów międzyWarszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli naprzejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalnyi międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługędłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.

Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowebezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększąpoziom bezpieczeństwa. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje iprzystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa –Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz współfinansowany jestprzez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Komentarze