Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe przystanki i nowe nazwy

inforail
15.08.2018 07:42
0 Komentarzy

Ostrów koło Radymna,Markuszowa, Huta Komorowska, Majdan Królewski Podlasek – to nowe przystanki,które od tego roku służą podróżnym na Podkarpaciu. Jeszcze w tym roku będzienowy przystanek Subkowy Centrum na Pomorzu oraz Warszawa Koło.

Równocześnie m.in. z rozwojem miast przystanki zmieniająnazwy. Nowe stacje i przystanki to odpowiedź PLK na oczekiwania mieszańców iturystów, chcących szybciej i wygodniej korzystać z kolei. To także zmianyobecnych nazw przystanków i stacji. Nowe obiekty są dostępne dla wszystkichpasażerów i dobrze oznakowane. Wraz z prowadzonymi przez PLK największymi odlat inwestycjami kolejowymi, z roku na rok nowych przystanków będzie przybywać.

W 2017 na sieć kolejowej przybyły nowe przystanki – GorzówWielkopolski Wschodni i Kraków Podgórze. To efekt zwiększonego zainteresowaniakoleją w miastach. W tym roku lepszy dostęp do kolei zapewniły przystanki naPodkarpaciu: Ostrów koło Radymna i Markuszowa, a także Huta Komorowska i MajdanKrólewski Podlasek – których budowę sfinansowała gmina. Ułatwiają one dostęp dokolei, uwzględniając potrzeby mieszkańców i osób dojeżdżających do miast. Dokońca roku PLK planują udostępnić budowane przystanki Subkowy Centrum naPomorzu i Warszawa Koło.

Nowe przystanki – zwiększenie możliwości kolei m.in. waglomeracjach, to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego. W przyszłym rokuzarządca infrastruktury planuje oddać do użytku ponad 20 nowych przystanków,które zapewnią m.in. lepsze podróże w aglomeracji warszawskiej, wrocławskiej,jeleniogórskiej czy krakowskiej.

Stare przystanki podnową nazwą

Nowe nazwy istniejących stacji czy obiektów to proceszwiązany z rozwojem miast czy powstaniem nowych centrów przesiadkowych. Takimprzykładem jest zmiana nazwy przystanków, np. Warszawa Wola to wcześniejWarszawa Kasprzaka. Natomiast Warszawa Młynów, wcześniej Warszawa Koło, zapewnidobre przesiadki z kolei do innych środków komunikacji miejskiej, w tym metrana nowobudowanej stacji o tej samej nazwie. Często nowa nazwa ułatwia podróże,gdyż jest lepiej związana z obszarem, na którym się znajduje. Przystanek KielceŚlichowice – dawniej: Kielce Czarnów to sąsiad rozrastającego się osiedla Ślichowice, z coraz większą liczbąmieszkańców – potencjalnych pasażerów. Kielce Ślichowice znajduje się w pobliżurezerwatu geologicznego Ślichowice, co dodatkowo ułatwia lokalizację miejsca.

W 2017 r. nowe nazwy zyskały stacje i przystanki w m.in.:Suchej Beskidzkiej Zamku (dawniej: Sucha Beskidzka Rynek), Kielcach – Kielce Słowik (wcześniej Słowik Przystanek).W tym roku w Opolu podróże ułatwiają „nowe” przystanki –Opole Borki (dawniej:Borki Opolskie), Opole Czarnowąsy (dawniej: Czarnowąsy) i Opole Chmielowice(dawniej: Chmielowice). Podobna sytuacja jestm.in. w Zielonej Górze, gdzie do końca 2018 roku podróżni będą korzystaćze stacji Zielona Góra Główna (dawniej: Zielona Góra), Zielona Góra Przylep(dawniej: Przylep) i Zielona Góra Stary Kisielin (dawniej: StaryKisielin). W 2018 roku PKP Polskie LinieKolejowe w uzgodnieniu z gospodarzami miejscowości wprowadzą nazwy nowychstacji i przestanków w 13 miejscach. Trend do korzystania z kolei pozwalasądzić, że na mapie kolejowej Polski będą jeszcze kolejne miejsca z którychpasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów.


Komentarze