TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe przejście dla pieszych i rowerzystów na krakowskim Kazimierzu
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2018 11:18:21
Nowe przejście dla pieszych i rowerzystów na krakowskim Kazimierzu (foto: PKP PLK)

W tym tygodniu ruszyły prace budowlane związane z modernizacją wiaduktu kolejowego przecinającego ul. Miodową – poinformowały PKP PLK.

W tym tygodniu ruszyły prace budowlane związane z modernizacją wiaduktu kolejowego przecinającego ul. Miodową – poinformowały PKP PLK.

Dzięki tej inwestycji na trasie Kraków Płaszów – Kraków Główny mieszkańcy zyskają bezpieczne przejście pod torami i więcej przestrzeni, dzięki zamianie XIX wiecznego nasypu kolejowego na nowoczesną estakadę – dodała spółka.

Modernizacja zabytkowego obiektu na ul. Miodowej odbywa się w ramach inwestycji polegającej na rozbudowie linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym, a Podłężem. W jej ramach powstaną m.in. dwa dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej na odcinku do Krakowa Płaszowa, nowe przystanki oraz dwa nowe mosty na Wiśle. Pomiędzy ul. Kopernika a ul. Miodową powstaną dwie estakady, po których poruszać się będą pociągi obsługujące zarówno połączenia lokalne jak i dalekobieżne.

Wiadukt przecinający ul. Miodową znajduje się w szczególnym miejscu tej inwestycji. To tu estakada, którą pociągi będą się poruszać od stacji Kraków Główny, będzie się kończyć i przechodzić w nasyp kolejowy. Zarówno na nasypie jak i estakadzie poprowadzone zostaną cztery tory, a więc teren kolejowy zostanie znacznie poszerzony. Obiekt będzie odnowiony. Zachowa zabytkowy charakter i będzie "otoczony" nowymi estakadami.

PLK poprawią bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, którzy przemierzają ul. Miodową i kierują się w stronę cmentarza żydowskiego i ul. Siedleckiego. Specjalnie dla nich wybudowane zostanie dodatkowe, nowoczesne, przejście pod torami. Dzięki temu nie będą musieli już korzystać z wąskiego tunelu, który będzie obsługiwał tylko ruch samochodowy.

Budowa przejścia pod torami realizowana będzie etapami, bo konieczne jest zachowanie ruchu pociągów w trakcie prowadzenia prac. Pierwsze roboty ruszyły już w zeszłym tygodniu. Na bazie doświadczeń uzyskanych przy realizacji innych obiektów (np. Prądnicka, Kopernika), dostosowując założenia technologiczne i organizacyjne robót do warunków miejskich, wykonawca stara się tak prowadzić roboty, by przejazd i przejście dla pieszych były otwarte jak najdłużej.

Organizacja zaplanowana jest do 19 marca. Później planowane jest czasowe, t ok. 5 miesięcy, zamknięcie wiaduktu dla ruchu samochodowego. Bezpieczne przejście dla pieszych będzie w tym czasie utrzymane. Zakończenie wszystkich prac budowlanych w rejonie ul. Miodowej planowane jest na drugą połowę 2020 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków