TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe perony w Małaszewiczach
- Opublikowano: 08.08.2018 15:43:44
Nowe perony w Małaszewiczach (foto: PKP PLK)

Będzie wygodniej na trzech lubelskich stacjach: Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Perony na stacji w Małaszewiczach są już gotowe. Postępuje modernizacja linii.

Będzie wygodniej na trzech lubelskich stacjach: Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Perony na stacji w Małaszewiczach są już gotowe. Postępuje modernizacja linii.

Jak podają PKP PLK efektem inwestycji będą szybsze podróże na odcinku Biała Podlaska – Terespol, wygodne stacje i wzrost poziomu bezpieczeństwa. Łączna wartość projektu to ponad 555 mln zł.

Na stacji w Małaszewiczach pasażerowie korzystają już z dwóch nowych peronów wyposażonych w wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Są ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących ze specjalną wypukłą fakturą i antypoślizgowa nawierzchnia. Ponadto na stacji Małaszewicze wymieniono ponad 4 km torów i sieć trakcyjną. Sprawny ruch pociągów zapewniają 4 nowe rozjazdy oraz zmodernizowany system sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca zbuduje przejazd kolejowo-drogowy, z którego będą wygodne i bezpieczne dojścia na perony. Nowe pochylnie ułatwią osobom o ograniczonej mobilności wejście na stację. Przejazd wyposażony będzie w nowe automatyczne rogatki.

Na stacji w Białej Podlaskiej widać już zarys nowych peronów oraz konstrukcję nowego przejścia podziemnego, które będzie wyposażone w windy. Wykonywane są prace przy układaniu nowych torów i montażu konstrukcji sieci trakcyjnej. Kontynuowane są prace przy budowie peronów nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.

W Terespolu rozpoczęto już układanie nowych podkładów. Widać zarys nowych peronów. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy. Wszystkie perony będą miały wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej.

Jak podają PKP PLK po zakończeniu modernizacji, w 2020 roku poprawi się komfort podróży i skróci się czas przejazdu między Białą Podlaską a Terespolem. Pociągi osobowe będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Mieszkańcy Białej Podlaskiej będą mogli korzystać z nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa usytuowanego w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych i kampusu szkoły wyższej.

Nowy wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Lublin – Biała Podlaska usprawni ruch kolejowy i drogowy. Kolej będzie konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu. Inwestycja zwiększy bezpieczeństwo podróżnych oraz przewozu ładunków. Efektem modernizacji będzie też poprawa ochrony środowiska.

Projekt "Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol" jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę". Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
peron
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.