Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe kolejowe pojazdy do ruchu pasażerskiego w 2017 roku

inforail
02.02.2018 08:34
0 Komentarzy

47 nowych jednostekpasażerskich zostało dostarczonych w 2017 roku na polskim rynku. Zdecydowanawiększość z nich powstała w nowosądeckiej fabryce Newagu.

Spółka dostarczyła łącznie 34 składy. Wszystkie to Impulsy.Tylko 13 nowych jednostek przekazała PESA. Ten słaby wynik to efekt opóźnień wrealizacji kontraktów dla Kolei Śląskich i Przewozów Regionalnych. Bydgoskafirma dostarczyła zaledwie 8 Elfów 2. Stawkę uzupełnia 5 spalinowych Linków.

Zestawienie dostawnowych jednostek do ruchu pasażerskiego zrealizowanych w 2017 roku:

Newag – 34 sztuki:

Koleje Małopolskie – 1 EN79 (005), 6 31WE(EN78 003-008)

Koleje Dolnośląskie – 11 45WE (019-029)

Przewozy Regionalne – 3 31WE (ED78022-024)

Zachodniopomorskie – 3 31WE (ED78017-019), 9 36WE(EN63A 031-039)

Opolskie 1 36WEa (EN63A-030)

PESA – 13 sztuk:

Koleje Śląskie 3 21WEa (001-003), 2 34WEa (001-002)

Podkarpackie 3 EN62A (101-103)

Przewozy Regionalne 5 SA139 (022-026)

Klasyfikacjaprzewoźników

W 2017 roku najwięcej, bo 24 sztuki trafiły do PrzewozówRegionalnych. Oczywiście tak dobry wynik to efekt przede wszystkim zakupów UrzędówMarszałkowskich. Ale wartym podkreślenia jest fakt, że od dłuższego czasu nowepociągi zakupił także sam przewoźnik. Jak wspomnieliśmy wynik ten mógłby byćjeszcze lepszy, gdyby PESA dostarczyła Elfy2. Tak skończyło się na 3 Impulsach i5 Linkach. Na drugim miejscu Koleje Dolnośląskie, które odebrały 11 Impulsów,Koleje Małopolskie z 7 Impulsami oraz Koleje Śląskie z 5 Elfami 2. W przypadkuostatniego przewoźnika, wynik powinien być znacznie lepszy. Zamiast Elfów 2pojawiły się jednak składy zastępcze, których w niniejszym zestawieniu nieujmujemy.


Komentarze