TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowa baza Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu za dwa lata
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.05.2019 09:13:32
Nowa baza Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu za dwa lata

Ponad 49 mln zł kosztować będzie Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego spółki Koleje Wielkopolskie, który - dzięki unijnym środkom - zostanie wybudowany w Wągrowcu.

Ponad 49 mln zł kosztować będzie Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego spółki Koleje Wielkopolskie, który - dzięki unijnym środkom - zostanie wybudowany w Wągrowcu. Inwestycja ruszy w trzecim kwartale tego roku, ma być zrealizowana w ciągu dwóch lat.

W czwartek w Poznaniu wielkopolski samorząd podpisał umowę z przewoźnikiem na dofinansowanie inwestycji kwotą ponad 34 mln zł ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Dzięki unijnym środkom Koleje Wielkopolskie wybudują i wyposażą nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego (PUT), przeznaczony do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych. W PUT planowane jest wykonywanie przeglądów taboru, usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a także wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym m.in.: mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej, sprzątanie wnętrza pojazdu, postój pojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych. Pracę znajdzie tam ok. 30 osób.

Projekt obejmuje również odpowiednie wyposażenie kompleksu oraz zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren PUT poprzez przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

"Wartość taboru kolejowego, którego właścicielem jest, lub wkrótce stanie się Samorząd Województwa Wielkopolskiego, przekracza miliard złotych. Pojazdy te eksploatowane są głównie przez Koleje Wielkopolskie. Ważne jest, by odpowiednio dbać o ten majątek. Pociągi elektryczne mają swoje miejsce do serwisowania w Zbąszynku. Pociągi spalinowe zyskają taką przestrzeń w Wągrowcu" – powiedział w czwartek wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Prezes zarządu Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz podkreślił, że nowa inwestycja jest niezbędna dla działania spółki ze względu na jej ciągły rozwój. Podkreślił, że praca eksploatacyjna i liczba pasażerów na liniach obsługiwanych trakcją spalinową wzrosły w ciągu ostatnich siedmiu lat o ponad 70 procent.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Wielkopolska
baza
tabor