TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Norymberga chce kupić 85 tramwajów, testuje krakowskiego Bombardiera
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.08.2018 10:16:41 1 komentarz
Norymberga chce kupić 85 tramwajów, testuje krakowskiego Bombardiera (foto: VAG)

VAG z Norymbergi testuje dwa tramwaje, wypożyczone z Monachium i Krakowa, przygotowując się do ogłoszenia przetargu na 85 nowych niskopodłogowych pojazdów.

VAG z Norymbergi testuje dwa tramwaje, wypożyczone z Monachium i Krakowa, przygotowując się do ogłoszenia przetargu na 85 nowych niskopodłogowych pojazdów.

Przewoźnik potrzebuje dodatkowych pojazdów aby sprostać potrzebie przewiezienia większej liczby pasażerów, a także obsłużyć linie po rozbudowie sieci. Operator planuje ogłoszenie przetargu do końca roku, pod warunkiem potwierdzenia wsparcia finansowego ze strony niemieckiego rządu federalnego i władz Bawarii. Te ostatnie mogłyby pokryć nawet 40% kosztów początkowego zamówienia na 12 pojazdów za pośrednictwem funduszu na rzecz zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, ale dostawy musiałyby zostać zakończone do końca 2022 r.

VAG twierdzi, że pozostałe 73 pojazdy zostaną dostarczone do 2034 roku.

Przygotowując się do rozpoczęcia przetargu, VAG wynajął dwa pojazdy na dwa tygodnie, aby sprawdzić różne opcje dla nowej floty. MPK Kraków wypożyczył w 70% niskopodłogowy tramwaj Bombardier Flexity Classic, natomiast Munich Transport Company (MVG) całkowicie niskopodłogowego Siemensa Avenio T1.

VAG twierdzi, że te wagony pozwolą mu lepiej przygotować się do zamówienia. Dodaje, że przeprowadziło wstępne rozmowy z różnymi producentami przed przetargiem.

Niestety krakowski Flexity Classic jest o 10 cm za szeroki, aby operować na sieci tramwajowej w Norymberdze, stąd też będzie sprawdzany tylko na torach zajezdni. Siemens Avenio natomiast jest sprawdzany w ruchu z pasażerami.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Norymberga
Niemcy
Bombardier
Siemens
  • Marcin Wojech – 29.08.2018

    Transfer tymczasowy

  • Maciej Tomaszewski – 29.08.2018

    W sumie ciekawi mnie problem że skrajnią w NGT8. Przecież na standardowe 2,4 metra i tyle samo miały GT6, T4 o B4 sprowadzane z Norymbergi :)

  • Combino – 30.08.2018

    @Maciej Tomaszewski: T4 i B4 mają (według różnych źródeł) szerokość 2,34 lub 2,35 (stawiałbym na tę drugą). I jakkolwiek GT6N i GT8N mają jeszcze drzwi uchylno-odskokowe, to ich krawędź jest wyżej niż poziom platformy przystankowej,a decyduje to że przystanek jest naprawdę zrobiony prawie na styk z pudłem wagonu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.