TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nocne połączenia wykazują bardzo wysoką deficytowość
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.12.2017 13:11:04 10 komentarzy
Nocne połączenia wykazują bardzo wysoką deficytowość

PKP Intercity poinformowały, że nie planują obecnie uruchomienia dodatkowego połączenia w relacji Warszawa Zachodnia - Białystok – Warszawa Zachodnia w godzinach późnowieczornych i nocnych. Te są deficytowe.

PKP Intercity poinformowały, że nie planują obecnie uruchomienia dodatkowego połączenia w relacji Warszawa Zachodnia - Białystok – Warszawa Zachodnia w godzinach późnowieczornych i nocnych ze względu na przyjęte założenia dotyczące kształtowania polityki połączeń ekonomicznych pomiędzy największymi ośrodkami miejskimi.

Jak czytamy w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztof Truskolaskiego, który postulował uruchomienie takich połączeń, w opinii spółki ukształtowanie dodatkowego(-ych) pociągu(-ów) wytworzyłoby istotną nieefektywność taborową, która znacznie zwiększyłaby koszty uruchomienia połączenia. Nie bez znaczenia jest również ograniczona możliwość dotarcia do dworca/stacji kolejowej przy użyciu transportu publicznego.

Wiceminister Andrzej Bittel podkreśla też, że przeprowadzona analiza dotycząca przewidywanej struktury ruchu podróżnych wskazuje na niski poziom wykorzystania omawianego połączenia w relacji Warszawa – Białystok – Warszawa, w związku ze stosunkowo późną godziną dojazdu do stacji docelowych. Biorąc pod uwagę powyższe, w tym w szczególności prognozowane niewielkie zainteresowanie przejazdami w omawianej relacji i godzinach kursowania, Spółka nie widzi uzasadnienia dla uruchomienia omawianego połączenia.

Zdaniem Bittela połączenia nocne wykazują bardzo wysoką deficytowość, co w przypadku uruchomienia dodatkowego takiego połączenia spowodowałoby konieczność zwiększenia dotacji na realizację połączeń w ramach umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Białystok
Warszawa
  • Bozia – 18.12.2017

    Niech się Białystok cieszy, że w tym rozkładzie dostali nocny IC Karkonosze do Jeleniej Góry przez Warszawę, Łódź, Kalisz, Wrocław, a nie wymyśla jakieś nocne ogryzki do Warszawy.

  • mechanik – 18.12.2017

    Jeżeli połączenia nocne będą obsługiwane tym co na zdjęciu, to z definicji będą jeszcze bardziej deficytowe. Spółka nie chce szanować klientów.

  • XWJ – 18.12.2017

    Dopóki w Polsce wszystko (nawet spółka skarbu państwa, dotowana z podatków) będzie nastawiona na zysk, dotąd nie będzie dobrze w tym kraju. Powinno się w takim razie zaorać PKP (zwłaszcza InterCity) i wpuścić prywatnych przewoźników na zlecenie PLK. Im się będzie opłacało.

  • Tmb – 18.12.2017

    ic węgliniec wrocław jes wolniejszy od osobowego kd o 5min. Trasa do 160km/h a ni wleką się jak na przejeździe turystycznym. Szkoda że nie robią przerwy na fotki. Gdyby poprawić czas przejazdóu zapewne ilość kljentów by wzrosła.i

  • xtrain – 18.12.2017

    Białystok dostał połączenie nocne, więc Truskolaski niech nie przesadza. Znacznie bardziej potrzebny jest pociąg nocny całoroczny o czym od dawna piszę z B-stoku do Szczecina ale nie przez Warszawę tylko przez Ełk-Olsztyn i to samo z Białegostoku do Wrocławia ale też przez Ełk-Olsztyn-Toruń-Poznań. Mógłby to być jeden pociąg rozdzielany w Olsztynie i z powrotem łączony w Olsztynie. W tej chwili z Warmii i Mazur nie ma żadnego nocnego pociągu aby można było z rana znaleźć się w zachodniej Polsce. I jeszcze jedno - niech PKP IC nie biadolą, że nocne pociągi są mało odchodowe- poza sezonami turystycznymi mogą one składać się z mniejszej ilości wagonów a w sezonie z większej. Poza tym regiony słabiej zaludnione nie wygenerują takich potoków podróżnych jak wielkie aglomeracje, co nie znaczy, że tam nie mieszkają ludzie. Sam mam kilka razy w miesiącu problem z dojazdem na zachód Polski (np. Kołobrzeg , Poznań) gdzie chcę być na rano. Więc za każdym razem jazda z przeszkodami czyli wyjazdy busami/autobusami do miast pośrednich tam przesiadki i dalsze przesiadki i po takich kombinacjach wymęczony bardzo długą podróżą jestem w mieście docelowym.

  • Tmb – 18.12.2017

    jeszcze jedno wygodniejsze wagony z możliwością reguulacji siedzenia do pół leżącego.

  • kolejFAN – 19.12.2017

    wywalić te karpie z nocnych Karkonoszy. co to ma być? Pogoria i Karkonosze na tramwajach to jakaś farsa!! posadzić do nich prezia i niech jedzie całą noc z Jelonki do Wawki, będzie inaczej po takiej nocce śpiewał.

  • Damian – 19.12.2017

    IC Pogoria nocą na Flircie gdzie światło sie świeci cała noc a fotele są wygodne maksimum do trzech godzin dziennej podróży. O przeżyciach nocnych przejazdów IC rzekomo wszystko dla dobra i bezpieczeństwa podróżnych można przeczytać tu - http://silesiainfotransport.pl/blog/2017/12/12/flirt-w-rytmie-pogorii/

  • Tu – 19.12.2017

    ^ tu to same bzdety można przeczytać.

  • elekt – 20.12.2017

    Jakos nikt nie narzekal na lotnicze fotele w ryflakach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.