TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Niedawno przebudowana linia helska ma słabą przepustowość. Będą poprawiać
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.03.2019 10:42:00
Niedawno przebudowana linia helska ma słabą przepustowość. Będą poprawiać

PKP PLK niedawno zakończyły przebudowę linii nr 213 Reda – Hel. Po kilkunastu miesiącach okazało się, że ta ma słabą przepustowość i trzeba ją znowu … przebudować.

PKP PLK niedawno zakończyły przebudowę linii nr 213 Reda – Hel. Po kilkunastu miesiącach okazało się, że ta ma słabą przepustowość i trzeba ją znowu … przebudować.

Spółka właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla Projektu "Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda–Hel" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020. Szacunkowa wartość to 2 000 000.00 PLN netto.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przygotowawczej, której jednym z elementów jest Studium Wykonalności, będące podstawowym dokumentem, składanym przy aplikowaniu o dofinansowanie ze środków UE w ramach dowolnego programu operacyjnego, opisującym przedsięwzięcie, a także zasadność i wykonalność jego realizacji w określonym wariancie. Opracowanie powinno w należyty i dokładny sposób dostarczyć Zamawiającemu i instytucjom odpowiedzialnym za wdrażanie projektów finansowanych ze środków publicznych w Polsce, podstaw do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych odnośnie realizacji projektu. Opracowanie będzie podstawowym dokumentem dla realizacji całego projektu – rozwiązania i koncepcje w nim zawarte staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach projektu.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy realizacji następujących celów:

1) określenie optymalnego wariantu inwestycyjnego realizacji projektu, w kontekście prognoz przewozowych i przyszłych potrzeb eksploatacyjnych i utrzymania, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu regionalnego;

2) określenie modelu finansowania projektu;

3) kompleksowe przedstawienie uwarunkowań i rekomendacja najlepszych rozwiązań realizacji projektu.

Oferty można składać do 24 kwietnia 2019 roku, zaś opracowanie ma być gotowe do końca 2020 roku.

Przypomnijmy, że linia helska wykorzystywana jest optymalnie w zasadzie jedynie w okresie wakacyjnym. Obecnie część składów Przewozów Regionalnych dociera jedynie do Władysławowa, skąd garstka zazwyczaj pasażerów jedzie dalej autobusem komunikacji zastępczej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Hel