TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Niebezpiecznie na torach, rośnie liczba potrąceń pieszych
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 11.03.2019 17:19:55 1 komentarz
zdjęcie ilustracyjne (mat. prasowe)

W 2018 r wzrosła liczba wypadków, w których pociąg potrącił przechodzących przez tory w niedozwolonym miejscu. Takich sytuacji było w ub. roku 234, o 53 więcej niż rok wcześniej.

W 2018 r wzrosła liczba wypadków, w których pociąg potrącił przechodzących przez tory w niedozwolonym miejscu. Takich sytuacji było w ub. roku 234, o 53 więcej niż rok wcześniej.

W 2018 roku na kolei doszło w sumie do 764 wypadków, z czego 639 miało miejsce na liniach kolejowych i 125 na bocznicach. O 5 spadła liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, w ub. roku zanotowano cztery poważne wypadki (o jeden więcej niż w 2017 r.), do których doszło na przejazdach, przy czym jedno, to było zderzenie z ciężarówką, dwa z samochodami osobowymi i jedno potrącenie rowerzystki. W 2018 r. nieznacznie spadła liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Takich zdarzeń na styku systemu kolejowego i drogowego było 230, o 5 mniej niż w 2017 roku. Spadła też liczba wypadków na przejazdach kategorii A z 13 w 2017 roku do 3 w 2018 roku. Do 2,52 spadł w ub. roku miernik wypadkowości (iloraz liczby wypadków na liniach kolejowych i pracy eksploatacyjnej) - jest to o 0,04 punktu procentowego lepszy wynik niż w roku 2017. Od 2015 roku utrzymuje się on na poziomie poniżej 3.

"Ostatnie dane pokazują, że nadal największym obciążeniem dla systemu kolejowego są wypadki na przejazdach i potrącenia na tzw. dzikich przejściach" - powiedział, cytowany przez PAP prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra. "Aby przeciwdziałać takim zdarzeniom, podejmujemy wiele działań, w tym edukujemy dzieci i młodzież, realizując Kampanię Kolejowe ABC. Mamy nadzieję, że bezpośrednio przełoży się to na jeszcze większą świadomość w zakresie bezpieczeństwa na kolei – dodał.

W minionym roku wzrosła liczba zdarzeń, takich jak niezatrzymanie się pociągu przed sygnałem stój i wypadków związanych z prowadzonymi modernizacjami linii kolejowych. Mniej zaś odnotowano wypadków wynikających z nieprawidłowości w układaniu drogi przebiegu pociągu przez dyżurnego ruchu, których w sumie było 27 (35 w 2017 roku). Zdecydowanie mniej zdarzeń komisje kolejowe kwalifikowały do kategorii związanej z klęskami żywiołowymi. W 2017 roku takich wypadków było 15, a w 2018 roku już tylko 2.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
tor
  • Michał Zbrowski – 11.03.2019

    Przecież pieszy ma ZAWSZE pierwszeństwo !!! ;)

  • 66wg – 11.03.2019

    Bo te miejsca to trzeba dozorować prze SOK, Policję czy SM. I ładować mandaty na maksa. Jeżeli to nie pomoże to grodzić newralgiczne miejsca.A ile % stanowią ofiary, którym życie się znudziło ?

  • Adrian Bandura – 13.03.2019

    Przecież pociąg hałasuje, to już naprawdę trzeba mieć talent, żeby pod niego wleźć, nawet idąc jak baran na rzeź....

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.