TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nie wszystkie województwa chcą przystąpić do wspólnego biletu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 18.09.2018 09:21:34 4 komentarze
Nie wszystkie województwa chcą przystąpić do wspólnego biletu

Przystąpienie do wspólnego biletu, rozumianego jako wspólna taryfa dla kilku przewoźników kolejowych, zadeklarowało wstępnie jedenaście województw - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Przystąpienie do wspólnego biletu, rozumianego jako wspólna taryfa dla kilku przewoźników kolejowych, zadeklarowało wstępnie jedenaście województw - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Bittel wyjaśnił, że wstępne deklaracje złożyły województwa pomorskie, podkarpackie, małopolskie, śląskie, wielkopolskie, świętokrzyskie, łódzkie, mazowieckie, podlaskie, opolskie i lubuskie. Na razie brak jest deklaracji ze strony województwa warmińsko-mazurskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego i lubelskiego.

"Bardzo się cieszymy, że na chwilę obecną jedenaście województw wyraziło zainteresowanie przystąpieniem do wspólnego biletu, który ma zachęcić pasażerów do korzystania z kolei"- powiedział PAP Andrzej Bittel. Jak dodał, "dzięki biletowi podróże staną się prostsze i tańsze". "Liczę na to, że z tego ułatwienia będą mogli skorzystać już w grudniu mieszkańcy wszystkich 16 województw. Na ostateczne deklaracje marszałków województw czekamy do końca września" - dodał wiceminister infrastruktury.

Polskie Koleje Państwowe deklarowały wcześniej, że są gotowe do wprowadzenia wspólnego biletu od nowego rozkładu jazdy, czyli od początku grudnia tego roku.

Zgodnie z ideą wspólnego biletu kolejowego im dalej pasażer będzie jechał, tym mniejsza będzie opłata za przejazd, chodzi o tzw. taryfę degresywną.

Jak mówił wcześniej Bittel, koszt wprowadzenia wspólnego biletu dla każdego z województw "to od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. zł rocznie". "Ten koszt zostanie wyrównany, nawet jeśli wzrost liczby pasażerów będzie dużo niższy niż 1 proc." – zauważył Bittel. "Koszty z punktu widzenia spółek i województw będą minimalne, a korzyści z punktu widzenia pasażerów, z tego że przyciągniemy nowych klientów na kolej, że namówimy ich być może do tego, żeby nie jeździli samochodami, aby korzystali z ekologicznego transportu kolejowego, te korzyści będą ogromnie" - mówił wiceminister pod koniec sierpnia br.

Koszt wdrożenia i utrzymania systemu związanego ze wspólnym biletem zostanie pokryty ze środków centralnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
wspólny bilet
PKP SA
Andrzej Bittel
  • kolejFAN – 19.09.2018

    nie rozumiem tej samowolki książąt wojewódzkich. Powinien być PRZYMUS a nie czekanie aż panny na wydaniu łaskawie się przyłącza do wspólnego biletu...(byleby nie BLANKIETU haha)

  • empek – 19.09.2018

    Dolny Śląsk jak zwykle postawa antykolejowa. Mało wam (tu zwracam się do marszałka województwa dolnośląskiego), że zniszczyliście linię lwówecką, teraz próbujecie niszczyć dobre oferty taryfowe?

  • AdamTyczynski – 19.09.2018

    Dolny Śląsk ma swoje bileciki. Bilety za pół ceny dla Wrocławia i okolic oraz podwyżka normalnej taryfy dla reszty Dolnego Śląska (żeby tam ludzie nie jeździli i można było z czystym sumieniem zaorać niewygodne linie). A potem można się chwalić słupkami frekwencji i wspaniałą koleją!

  • kolejFAN – 20.09.2018

    w żadnym kraju nie ma takiej paranoi taryfowo-biletowej jak w Polsce.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.