TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nie było chętnych na serwisowanie Elfów
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2017 15:02:01 8 komentarzy
Nie było chętnych na serwisowanie Elfów

Koleje Śląskie poinformowały, że w przetargu na usługę przeglądu 3 poziomu utrzymania 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 27WEb o numerach 001, 002, 003, 004, 005, 006 wraz z naprawami bieżącymi nie wpłynęła żadna oferta.

Koleje Śląskie poinformowały, że w przetargu na usługę przeglądu 3 poziomu utrzymania 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 27WEb o numerach 001, 002, 003, 004, 005, 006 wraz z naprawami bieżącymi nie wpłynęła żadna oferta.

Przewoźnik chciał przeznaczyć na ten cel 2.091.000 zł brutto. Prace miały być wykonywane w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2017 roku.

Przypomnijmy, że producentem jednostek 27Web Elf jest bydgoska PESA.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Elf
  • Cześć – 13.02.2017

    Nawet producent nie chce tykać tej zarazy?

  • HGW – 13.02.2017

    To dobrze rokuje na przyszłość w kontekście zakupu nowych Elfów, stare w krzaki a nowymi byle do przeglądu.

  • gutek – 13.02.2017

    POLREGIO będzie tańsze od kolei marszałków gdy zakończą się umowy na serwisowanie nowych składów

  • s – 13.02.2017

    Pesa ma w tej chwili kilkanaście elfów na rewizjach. Newag też nie chce kaczokibli naprawiać...

  • Dyż. ruchu – 13.02.2017

    P3 to już zbyt duża ingerencja w pojazd. Producent wszak dawał gwarancję, ale nie na to że zechce ingerować raz jeszcze w pojazd którego kiedyś spie...ł. Poza tym Elf jest już przestarzałą jednostką i właściciel może kupić sobie nową wersję czyli Elfa-a 2, a z tymi zlomami niech się buja. Naprawią jak będą mieli ochotę i KŚ zapłacą dwa razy tyle. Na razie prezes ma muchy w nosie i strzela focha, bo nie tylko że nie chcą kupić od niego kolejnych Dartów, to jeszcze wytrwale żądają za nieterminowe ich wykonanie zwrotu pieniędzy w związku z karami umownymi. Jest jeszcze kwestia psujących się ED 74 i SU 160. Oba te "wynalazki" są kulą u nogi dla narodowego przewoźnika. Niestety okazało się to już po ich zakupie. Zwrotów PESA nie przyjmuje. Dlatego PKP IC będzie się z nimi bujało do końca ich żywota lub końca samego PIC. Pytanie jest tylko jedno. Co będzie pierwsze? Obstawiam zdecydowanie, że wszystkie te "wynalazki" z "Bydzi" niedługo odnajdą swoje miejsce w jakiś krzakach np. w podkrakowskim Bieżanowie obok innych "nowoczesnych" pojazdów produkcji tej wytwórni.

  • Kuba – 14.02.2017

    @Dyż. ruchu "Poza tym Elf jest już przestarzałą jednostką..." - od tego momentu przestałem czytać, jak ktoś piszę takie farmazony, to szkoda tracić swojego czasu na głupoty.

  • Dyż. ruchu – 14.02.2017

    @Kuba Czytanie sprawia ból? Nie czytaj i nie cierp. Skoro nie rozumiesz tego, wytłumacz sens budowania kolejnego prototypu pod nazwą Elf 2. Jeśli Elf nie jest przestarzały i tak rewelacyjny to po co budować coś innego? Czym chce i kogo (jakiego klienta) zawojować Pesa? Rozumiem, że pesofile sikają z podniesienia w majtki z faktu powstania kolejnej wersji Elfa. Niestety na dotychczasowych użytkowników Elfa producent wypiął zad, a przecież to tylko P3. Czego boi się Pesa skoro nie zgłasza akcesji do naprawy swego pojazdu? Ba, nie robi to nawet powiązany kapitałowe z nią Mińsk. No, ale są na świecie tacy jak ty, którzy nie czytają i co gorsze nie rozumią. Masz do tego prawo fanboju Pesy. Ty i tacy jak ty takie prawo macie.

  • EW55-012 – 15.02.2017

    Elf 2 jest odpowiedzią na tańsze i gorsze jednostki konkurencji, którym do elfów daleko. Kultura układu jezdnego przypomina wóz drabiniasty, na niektórych odcinkach wygodniejszy jest ... kibel.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!