TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nie będzie wymiany taboru między Kolejami Śląskimi i Kolejami Dolnośląskimi
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.03.2018 11:35:03 4 komentarze
Nie będzie wymiany taboru między Kolejami Śląskimi i Kolejami Dolnośląskimi

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o wymianie taboru między Kolejami Dolnośląskimi i Kolejami Śląskimi. Ostatecznie do niej nie dojdzie.

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o wymianie taboru między Kolejami Dolnośląskimi i Kolejami Śląskimi. Ostatecznie do niej nie dojdzie.

Zamiana miała dotyczyć jednostki spalinowej Kolei Śląskich i ezt-a Kolei Dolnośląskich. Taki ruch wpisywałby się w potrzeby taborowe obu przewoźników. SA137 trafić miał na Dolny Śląsk, zaś EN57 do Kolei Śląskich. Jednakże ogłoszenie przez Koleje Dolnośląskie przetargu na dostawę dwóch szt-ów zablokowało ten ruch.

Decyzja w tym zakresie leży obecnie po stronie Kolei Dolnośląskich – poinformowała nas Magdalena Iwańska, rzeczniczka prasowa Kolei Śląskich.

Pojawiły się możliwości tańszego finansowania zakupu pojazdów i ogłosiliśmy przetarg na zakup dwóch używanych szyno busów – stwierdził Bogusław Godlewski, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Wszystko zatem wskazuje, że do zamiany pojazdów nie dojdzie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Koleje Dolnośląskie
tabor
  • trollucifer – 26.03.2018

    No nieźle. Jednocześnie KD ogłaszają sprzedaż dwóch posiadanych SA109 (oba do naprawy), zarazem borykając się z brakiem taboru i ogłaszając przetarg na zakup szt... To może lepiej naprawić to, co mają?

  • DarekP – 26.03.2018

    Z SA109 widocznie nie da się w rozsądnych pieniądzach nic zobić, a układ osi też nie działa na korzyść tego taboru, szczególnie na gorszych liniach.

  • Zdzich – 26.03.2018

    Nie było chętnych na modernizacje SA109 więc sprzedają.

  • Komentator – 27.03.2018

    Oferta była jedna, ale przekroczyła o ponad 50% kwotę, jaką KD przeznaczyły na zrealizowanie zadania. I słusznie że nie zwiększono budżetu, prawie 4 mln złotych brutto za P5 jednego SA109 byłoby rażącą niegospodarnością.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.