TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Newag zamawia więcej urządzeń pokładowych ETCS od Siemensa
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.07.2019 10:04:57
Newag zamawia więcej urządzeń pokładowych ETCS od Siemensa (mat. pras.)

Siemens Mobility oraz Newag SA podpisały aneks do umowy ramowej na dostawę do 100 dodatkowych urządzeń pokładowych ETCS do pojazdów nowosądeckiego producenta.

Siemens Mobility oraz Newag SA podpisały aneks do umowy ramowej na dostawę do 100 dodatkowych urządzeń pokładowych ETCS do pojazdów nowosądeckiego producenta.

Nowe systemy będą instalowane m.in. na lokomotywach Dragon 2 z dopuszczeniem zarówno na polskim, jak i części rynków europejskich. Jest to rozszerzenie umowy ramowej obu firm związanej z dostawą urządzeń pokładowych.

Od 2016 r. firma Siemens Mobility dostarczyła blisko 200 urządzeń pokładowych Trainguard ETCS do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych nowosądeckiego producenta. Firmy podpisały aneks do obowiązującej umowy rozszerzając dostawę o kolejne 100 sztuk. Dostarczane rozwiązania Siemensa są zgodne z najnowszymi regulacjami europejskimi w zakresie ETCS poziomu 2 wzorca 3.

Newag stawia na wysoce zaawansowane technologiczne rozwiązania, które tworzą jej przewagę konkurencyjną na europejskim rynku kolejowym. Cieszymy się na kolejne lata wspólnych działań – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

Siemens jest naszym sprawdzonym partnerem w wielu projektach. Zawierany aneks prowadzi do unifikacji pokładowej części systemów ETCS zabudowywanych w naszych pojazdach, tym samym redukując czas niezbędny na ich pełną implementację – dodaje Józef Michalik, wiceprezes NEWAG S.A.

Urządzenia pokładowe Siemensa są kompaktowe, oraz praktycznie bezobsługowe w procesie eksploatacji. Cieszymy się, że Newag ponownie obdarzył nas zaufaniem i będziemy wspólnie realizować bardzo wymagające projekty zabudowy systemów ETCS. Dotyczy to pojazdów dopuszczonych do eksploatacji nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach. Posiadamy duże doświadczenie w integracji ETCS z poszczególnymi krajowymi systemami bezpieczeństwa, które chętnie wykorzystamy we współpracy z naszym partnerem – stwierdza Radosław Oblizajek, kierownik rozwoju biznesu urządzeń pokładowych, pionu automatyki kolejowej w Siemens Mobility Sp. z o.o.

Aneks przedłuża okres obowiązywania umowy do końca 2023 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Siemens
Dragon2
ETCS
  • Sebastian Lk – 02.07.2019

    Nie, nie można się spodziewać. Pojedyncze składy, może pójdą na handel, w specyficznych sytuacjach, ale największe rynki, nigdy nie będą otwarte dla "małej firmy ze Wschodniej Europy".

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.