Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag z umową na pięć lokomotyw dla LOTOS Kolej – Griffiny i Dragony

inforail
28.02.2019 11:21
0 Komentarzy

Pięć lokomotywelektrycznych zostanie dostarczonych spółce LOTOS Kolej przez firmę NEWAG S.A.Umowę wartą ponad 80 mln zł podpisano w czwartek 28 lutego w Warszawie.

Zgodnie z umową, NEWAG dostarczy dwie lokomotywyczteroosiowe Griffin oraz trzy lokomotywy sześcioosiowe Dragon 2. Ponadtospółka będzie świadczyła usługi utrzymaniowe przez siedem lat. Wartoprzypomnieć, że spółka LOTOS Kolej posiada już w swojej flocie pięć lokomotywtypu Dragon pierwszej generacji

– LOTOS Kolej jest naszym wieloletnim, sprawdzonym klientem,eksploatującym m.in. lokomotywy Dragon pierwszej generacji. Cieszymy się zdostawy kolejnych lokomotyw, w tym lokomotyw sześcioosiowych Dragon 2 (drugiejgeneracji). Wierzymy, że w pełni zgodne z TSI 2014, nowo nabywane lokomotywy,spełnią oczekiwania LOTOS Kolej przy zagwarantowanej bardzo wysokiej gotowościtechnicznej, takiej samej jak w pierwszej generacji lokomotyw Dragon – mówiJózef Michalik, wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

Lokomotywa Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowalokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi SpecyfikacjamiInteroperacyjności (TSI 2014), wyposażona w ETCS poziomu 2. Jest zaprojektowanado prowadzenia ciężkich składów towarowych, wykorzystuje najnowocześniejsze,niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównymatutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która umożliwia prowadzenieciężkich składów towarowych.

W lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węglikukrzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach,zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenierozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Z kolei Griffin to czteroosiowa lokomotywa elektryczna,przeznaczona do przewozu składów towarowych i osobowych, wyposażona w ETCSpoziomu 2. Modułowa konstrukcja lokomotywy Griffin pozwala na dostosowanie jejdo specyficznych potrzeb poszczególnych przewoźników. Lokomotywy Griffin mogąbyć przeznaczone do prowadzania składów towarowych o masie do 3200 ton zprędkością do 160 km/h oraz pociągów pasażerskich.

– Cieszymy się, że pozyskaliśmy lokomotywy wyposażone wsystem ETCS, z których część posiada silniki dojazdowe tzw. last mile, co jestdużym udogodnieniem dla LOTOS Kolej. Dbamy o komfort naszych maszynistów,którzy każdego dnia wyjeżdżają na tory nie tylko w Polsce, ale również w ruchumiędzynarodowym i granicznym. Porozumienie z firmą NEWAG, na mocy któregowłączamy do naszego taboru lokomotywy Griffin, o których myśleliśmy oddłuższego czasu oraz lokomotyw Dragon 2, przyczynią się do rozwoju spółki – mówiAnatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.

– Pozyskanie pięciu lokomotyw produkcji firmy NEWAG -Griffin oraz Dragon 2 – pozwoli jeszcze efektywniej wykorzystać potencjałprzewozowy LOTOS Kolej. Powiększając możliwości taborowe, wychodzimy naprzeciwoczekiwaniom naszych klientów, zarówno spółek Grupy Kapitałowej LOTOS, jak ipodmiotów zewnętrznych, którzy cenią sobie współpracę z LOTOS Kolej. Nowoczesnelokomotywy polskiej produkcji pozwolą poszerzyć ofertę spółki i wpłyną naobniżenie kosztów operacyjnych – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes ZarząduLOTOS Kolej.

Przekazanie lokomotyw będzie następowało według uzgodnionegoharmonogramu. Pierwsze trzy lokomotywy wyruszą do spółki LOTOS Kolej jeszcze wlutym. Dostawa kolejnych ma zakończyć się najpóźniej w maju. NEWAG S.A. udzielagwarancji jakości na okres 24 miesięcy.

Wartość umowy wynosi ponad 80 mln zł netto, na co składa sięłączna cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługiutrzymaniowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.

Jednocześnie warto podkreślić, że zawarcie umowy nastąpiło wramach ugody przed mediatorem w sprawie dotyczącej wzajemnych roszczeń stronzwiązanych z umowami zawartymi w grudniu 2015 roku. Zawarcie umowy wyczerpujewszelkie wzajemne roszczenia stron związane ze wskazanymi umowami.

Komentarze