TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Newag wystartuje w hybrydowych przetargach. Będzie miał konkurencję?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.03.2020 10:45:17 3 komentarze
Newag wystartuje w hybrydowych przetargach. Będzie miał konkurencję?

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Dolnośląskie ogłosiły taborowy przetarg, który obejmuje m.in. hybrydy. Podobne plany ma również Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Dolnośląskie ogłosiły taborowy przetarg, który obejmuje m.in. hybrydy. Podobne plany ma również Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.

W obu przypadkach niemal pewne jest, że ofertę złoży Newag. Potwierdza to Prezes nowosądeckiego producenta w rozmowie z PAP.

"Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na 11 EZT-ów i hybrydowych, dwunapędowych jednostek trakcyjnych. W opcji jest zwiększenie kontraktu o 30 jednostek. W związku z tym, że w 2019 roku nasza oferta powiększyła się o pojazd hybrydowy, na pewno będziemy w tym przetargu startować" – powiedział Zbigniew Konieczek.

Przetarg na dostawę hybryd dla województwa zachodniopomorskiego ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach.

Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl W ocenie analityków Erste Securities Polska, Newag wygra większość przetargów na HZT. Wynika to z faktu, że główny rywal  - PESA - obecnie nie produkuje tego rodzaju taboru, będąc zbyt zajętym restrukturyzacją spółki. Ale nie oznacza to, że nie wystartuje w "hybrydowych" przetargach. Prezes bydgoskiej firmy Krzysztof Zdziarski zapowiedział bowiem, że taki pojazd może pojawić się w ofercie PESY. Przyznał, że kierowana przez niego firma analizuje rynek i współpracuje z dostawcami, którzy są w stanie zagwarantować zbudowanie takiego pojazdu.

Przypomnijmy, że w Bydgoszczy prowadzone są prace nad pojazdami wodorowymi. A to w dalszej perspektywie ma zaowocować pojawieniem się pojazdów napędzanych tym paliwem. Krzysztof Zdziarski zasugerował, że być może zamawiający powinni poczekać na nowe rozwiązania i dopiero wówczas ogłosić przetargi.

Nie można również zapominać o Stadlerze, który brał udział w dialogu technicznym, dotyczącym hybrydowych pojazdów dla województwa zachodniopomorskiego. I być może będzie zainteresowany zarówno tym przetargiem, jak również zamówieniem Kolei Dolnośląskich. Hybrydowe składy dostarcza dla Lombardii. 

Wszystko zatem wskazuje, że pierwsze liniowe hybrydy na polski rynek wprowadzi ktoś z trójki Newag, PESA i Stadler.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
Newag
Stadler
PESA
  • mechanik – 03.03.2020

    "Krzysztof Zdziarski zasugerował, że być może zamawiający powinni poczekać na nowe rozwiązania" - dobre :)

  • zeus04 – 03.03.2020

    Pośpiech niewskazany. Lepiej poczekać i porównać różne konstrukcje. Dawniej zlecano temat dwóm niezależnym ośrodkom. Tak było w przypadku opracowywania podstawowego typu lokomotywy manewrowej gdzie powstały prototypy SM15 i SM42 oraz ich silniki a8C22 i V12CD19. Tak było przy wyborze docelowego modelu modernizacji SM42, gdzie powstały wersje 6Dg i 6Dk. Tak było podczas wyboru nowoczesnego wózka wagonowego, gdzie równolegle pracowano nad 11AN i 19AN (BKW200). Normą to jest w lotnictwie wojskowym gdzie powstały prototypy np. w USA YF-22 i YF-23, a w ZSSR MiG-29 i Su-27...

  • zeus04 – 04.03.2020

    Czasami te klocki nie pasują do siebie. Ostatni przykład z życia: prądnica synchroniczna z magnesami stałymi nie ma innej możliwości regulacji napięcia wyjściowego jak tylko poprzez zmianę obrotów i w zakresie dostępnych obrotów wahać się może pomiędzy ok. 600 V DC do 2220 V DC (ta druga wartość przy maksymalnych obrotach i bez obciążenia w temp. ok. -30 stopni Celsjusza). Drugi zakupiony klocek który ma moc odbierać z tej "prądnicy"poprawnie pracuje w zakresie napięć wejściowych 2kV do 4kV i jest to zgodne z normą. Gdyby poddostawca dostał specyfikację całości, to spokojnie przygotowałby to do pracy z niższymi napięciami, ale nikt nic nie powiedział...klocki powkładano i szok...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!