TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Newag przekazuje wagony 168A po remoncie
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.07.2017 13:42:56 17 komentarzy
Newag przekazuje wagony 168A po remoncie

Kilka dni temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o testach wagonów zmodernizowanych przez Newag z lokomotywą Griffin. Teraz te same jednostki są już przekazywane PKP Intercity.

Kilka dni temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o testach wagonów zmodernizowanych przez Newag z lokomotywą Griffin. Teraz te same jednostki są już przekazywane PKP Intercity.

Wagony trafiają m.in. do Gdyni. W dniu 15 lipca 2016 roku zawarta została umowa z PKP Intercity na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 - tym poziomie utrzymania 16 wagonów osobowych. Chodziło o wagony typu 111A. Wartość umowy wynosi 43 168 000,00 PLN netto. Po wykonanych pracach wagony są bezprzedziałowe, z oznaczeniem 168A.

Newag udzielił gwarancji jakości na wykonane prace na okres 36 miesięcy od daty odbioru przez zamawiającego, z zastrzeżeniem dłuższego okresu gwarancji dla niektórych komponentów wskazanych w umowie.

To już kolejna przebudowa wagonów do standardu 168A. W 2013 roku, również w Newagu zmodernizowanych zostało 10 takich jednostek. Zostały one przystosowane do przewozu rowerów i osób niepełnosprawnych. Pojawiła się też klimatyzacja oraz system informacji pasażerskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
PKP Intercity
wagon
168A
modernizacja
  • Podróżny – 13.07.2017

    Dobrze że nie wymalowali na nich tego ohydnego, czarnego pasa okiennego, który pasuje do pastelowych barw wagonów jak Gagarin do Orient Expressu.Z drugiej strony - dlaczego IC pozwalają na montaż w modernizowanych wagonach, tak małych (niskich) okien bocznych oraz w drzwiach czołowych? Widzę, że ta tendencja stała się modna już u wszystkich wykonawców modernizacji. Jedynie wagony sypialne po modernizacji w Pesie (10 sztuk dla ciągu Przemyśl - Szczecin) otrzymały nowe okna o właściwej wysokości. W pozostałych wagonach tak samo jak tu, niskie okna. Są one co najmniej 10-15 cm niższe od dotychczas stosowanych (widać to choćby po odległości górnej krawędzi okna od krawędzi dachu wagonu), przez co osoba stojąca o wzroście powyżej 170 cm, żeby zobaczyć choćby fragment nieba, zmuszona jest do schylania się i garbienia. PKP-IC - zróbcie coś z tymi oknami!

  • Mikey – 13.07.2017

    @Podróżny.A czemu piszesz, że pas czarny jest "ohydny"? Kwestia gustu, mi się podoba !

  • DarekP – 13.07.2017

    15 lipca 2017 to może podpisano protokół odbioru, umowę podpisano 15 lipca, ale 2016.Przekroczenie terminu to jakieś 3 miesiące, bo o ile pamiętam miały być gotowe na koniec marca.

  • Pkl – 13.07.2017

    Najważniejsze że Newag nie stosuje "cudownych" macedońskich zaworów rozrządczych hamulca skutkujących stojącymi po stacjach wyłączonymi wagonami...a ze stosowania tych zaworów "słynie" wiodący producent z Bydgoszczy

  • Filip – 13.07.2017

    Czarny pas w lini okien jest w modzie i dobrze wygląda. Nowe malowanie polregio go nie ma i wygląda jak z '99.

  • kolejFAN – 14.07.2017

    te czarne pasy to paskudny ohydny turpizm! zgadzam się że nie powinien mieć miejsca na wagonach IC.

  • Podróżny – 14.07.2017

    Czarny pas wygląda dobrze w zestawieniu z nasyconą czerwienią, żółcią, niebieskim, ale nie z pastelami będącymi podstawą malatury PKP-IC.Dlatego jestem im przeciwny.Zupełnie inaczej wygląda to np. na taborze Rail Jeta OBB, albo czeskiego Regio Jeta, gdzie kolory wokół pasa są konkretnie nasycone i intensywne i tam jestem jak najbardziej "za".

  • G.kolejarz – 14.07.2017

    Niezłe wagony.W przyszłości dobrze by było wyposażyć je w lepsze wózki.

  • YburG – 14.07.2017

    Jak newag to niestety tylko czarna wizja

  • Kalesony dróżnika – 14.07.2017

    Z punktu widzenia pasażera ciekawsze jest zobaczyć jak poradzili sobie z remontem wewnątrz...Z zewnątrz wagon jak to wagon, przynajmniej wiadomo, że klima jest ;)

  • zeus04 – 15.07.2017

    @Pkl: Newag też stosował hepos-y. Przykładowo w modernizowanych lokomotywach, a na ostoi oznaczał jako SW (Sab-Wabco).

  • Banalny – 15.07.2017

    Na wagonach 168A nie ma zaworów rozrządczych Sab-Wabco ani macedońskich cud.

  • sphinx – 15.07.2017

    Już lepiej niech Newag robi moderny niż ezety. Impulsy strasznie trzęsą...

  • Banalny – 15.07.2017

    Ciekawa jest niechęć do Newagu, który bardzo dobrze radzi sobie z nowym jak i modernizowanym taborem, oraz ma na koncie jeden z najbardziej udanych i bezawaryjnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Firma rozwija się prężnie i dzielnie goni konkurencję pomimo wszystko. Wnętrze wagonu 168A prezentuje się równie dobrze jak i jego poszycie. Bardzo udana modernizacja.

  • Banalny – 15.07.2017

    Jeżeli chodzi o kwestię okien, to jest do modernizacja, która obejmowała również zakres klimatyzacji, której wcześniej nie było. Modernizacja jak nazwa sama wskazuje oznacza rzeźbę na istniejącej jednostce, a nie budowanie wagonu od nowa. Klimatyzacja wymaga puszczenia korytarzy powietrznych o określonej średnicy, które gdzieś trzeba wcisnąć, a że jest to bezprzedziałówka to tym bardziej zadanie jest trudne.. Zamiast bezmyślnie komentować i narzekać warto czasem zainteresować się tematem.

  • sphinx – 15.07.2017

    @BanalnyAle trzęsie. Bardziej niż EN57.

  • kolejFAN – 16.07.2017

    @SPHINXCoś w tym jest. też odczuwam wstrząsy, ale na pewno nie zbliżone do EN57 Bez jaj...zauważyłem ze pierwsza partia impulsów (?tych dla Małopolski) jest bardziej udana-pojazd cichszy, siedzenia miększe i wygodniejsze..Przy kolejnej turze juz im coś nie wyszło

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.