TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Newag przekazuje wagony 168A po remoncie
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.07.2017 13:42:56 17 komentarzy
Newag przekazuje wagony 168A po remoncie

Kilka dni temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o testach wagonów zmodernizowanych przez Newag z lokomotywą Griffin. Teraz te same jednostki są już przekazywane PKP Intercity.

Wagony trafiają m.in. do Gdyni. W dniu 15 lipca 2016 roku zawarta została umowa z PKP Intercity na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 - tym poziomie utrzymania 16 wagonów osobowych. Chodziło o wagony typu 111A. Wartość umowy wynosi 43 168 000,00 PLN netto. Po wykonanych pracach wagony są bezprzedziałowe, z oznaczeniem 168A.

Newag udzielił gwarancji jakości na wykonane prace na okres 36 miesięcy od daty odbioru przez zamawiającego, z zastrzeżeniem dłuższego okresu gwarancji dla niektórych komponentów wskazanych w umowie.

To już kolejna przebudowa wagonów do standardu 168A. W 2013 roku, również w Newagu zmodernizowanych zostało 10 takich jednostek. Zostały one przystosowane do przewozu rowerów i osób niepełnosprawnych. Pojawiła się też klimatyzacja oraz system informacji pasażerskiej.



Sprawdź też:
Newag
PKP Intercity
wagon
168A
modernizacja
  • Podróżny – 13.07.2017

    Dobrze że nie wymalowali na nich tego ohydnego, czarnego pasa okiennego, który pasuje do pastelowych barw wagonów jak Gagarin do Orient Expressu.

    Z drugiej strony - dlaczego IC pozwalają na montaż w modernizowanych wagonach, tak małych (niskich) okien bocznych oraz w drzwiach czołowych? Widzę, że ta tendencja stała się modna już u wszystkich wykonawców modernizacji. Jedynie wagony sypialne po modernizacji w Pesie (10 sztuk dla ciągu Przemyśl - Szczecin) otrzymały nowe okna o właściwej wysokości. W pozostałych wagonach tak samo jak tu, niskie okna.
    Są one co najmniej 10-15 cm niższe od dotychczas stosowanych (widać to choćby po odległości górnej krawędzi okna od krawędzi dachu wagonu), przez co osoba stojąca o wzroście powyżej 170 cm, żeby zobaczyć choćby fragment nieba, zmuszona jest do schylania się i garbienia.
    PKP-IC - zróbcie coś z tymi oknami!

  • Mikey – 13.07.2017

    @Podróżny.
    A czemu piszesz, że pas czarny jest "ohydny"? Kwestia gustu, mi się podoba !

  • DarekP – 13.07.2017

    15 lipca 2017 to może podpisano protokół odbioru, umowę podpisano 15 lipca, ale 2016.
    Przekroczenie terminu to jakieś 3 miesiące, bo o ile pamiętam miały być gotowe na koniec marca.

  • Pkl – 13.07.2017

    Najważniejsze że Newag nie stosuje "cudownych" macedońskich zaworów rozrządczych hamulca skutkujących stojącymi po stacjach wyłączonymi wagonami...a ze stosowania tych zaworów "słynie" wiodący producent z Bydgoszczy

  • Filip – 13.07.2017

    Czarny pas w lini okien jest w modzie i dobrze wygląda. Nowe malowanie polregio go nie ma i wygląda jak z '99.

  • kolejFAN – 14.07.2017

    te czarne pasy to paskudny ohydny turpizm! zgadzam się że nie powinien mieć miejsca na wagonach IC.

  • Podróżny – 14.07.2017

    Czarny pas wygląda dobrze w zestawieniu z nasyconą czerwienią, żółcią, niebieskim, ale nie z pastelami będącymi podstawą malatury PKP-IC.
    Dlatego jestem im przeciwny.
    Zupełnie inaczej wygląda to np. na taborze Rail Jeta OBB, albo czeskiego Regio Jeta, gdzie kolory wokół pasa są konkretnie nasycone i intensywne i tam jestem jak najbardziej "za".

  • G.kolejarz – 14.07.2017

    Niezłe wagony.W przyszłości dobrze by było wyposażyć je w lepsze wózki.

  • YburG – 14.07.2017

    Jak newag to niestety tylko czarna wizja

  • Kalesony dróżnika – 14.07.2017

    Z punktu widzenia pasażera ciekawsze jest zobaczyć jak poradzili sobie z remontem wewnątrz...Z zewnątrz wagon jak to wagon, przynajmniej wiadomo, że klima jest ;)

  • zeus04 – 15.07.2017

    @Pkl: Newag też stosował hepos-y. Przykładowo w modernizowanych lokomotywach, a na ostoi oznaczał jako SW (Sab-Wabco).

  • Banalny – 15.07.2017

    Na wagonach 168A nie ma zaworów rozrządczych Sab-Wabco ani macedońskich cud.

  • sphinx – 15.07.2017

    Już lepiej niech Newag robi moderny niż ezety. Impulsy strasznie trzęsą...

  • Banalny – 15.07.2017

    Ciekawa jest niechęć do Newagu, który bardzo dobrze radzi sobie z nowym jak i modernizowanym taborem, oraz ma na koncie jeden z najbardziej udanych i bezawaryjnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Firma rozwija się prężnie i dzielnie goni konkurencję pomimo wszystko. Wnętrze wagonu 168A prezentuje się równie dobrze jak i jego poszycie. Bardzo udana modernizacja.

  • Banalny – 15.07.2017

    Jeżeli chodzi o kwestię okien, to jest do modernizacja, która obejmowała również zakres klimatyzacji, której wcześniej nie było. Modernizacja jak nazwa sama wskazuje oznacza rzeźbę na istniejącej jednostce, a nie budowanie wagonu od nowa. Klimatyzacja wymaga puszczenia korytarzy powietrznych o określonej średnicy, które gdzieś trzeba wcisnąć, a że jest to bezprzedziałówka to tym bardziej zadanie jest trudne.. Zamiast bezmyślnie komentować i narzekać warto czasem zainteresować się tematem.

  • sphinx – 15.07.2017

    @Banalny
    Ale trzęsie. Bardziej niż EN57.

  • kolejFAN – 16.07.2017

    @SPHINX
    Coś w tym jest. też odczuwam wstrząsy, ale na pewno nie zbliżone do EN57 Bez jaj...
    zauważyłem ze pierwsza partia impulsów (?tych dla Małopolski) jest bardziej udana-pojazd cichszy, siedzenia miększe i wygodniejsze..Przy kolejnej turze juz im coś nie wyszło

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.