TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Newag a przetarg na ezt-y dla PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.06.2018 09:37:02 4 komentarze
Newag a przetarg na ezt-y dla PKP Intercity (foto: Newag)

Będąc wczoraj w Nowym Sączu na prezentacji Impulsa II dla ŁKA zapytaliśmy wiceprezesa Newagu Józefa Michalika o przetarg na 12 ezt-ów dla PKP Intercity.

Będąc wczoraj w Nowym Sączu na prezentacji Impulsa II dla ŁKA zapytaliśmy wiceprezesa Newagu Józefa Michalika o przetarg na 12 ezt-ów dla PKP Intercity.

Trudno było liczyć na deklarację o złożeniu (bądź nie) oferty, takiej też nie uzyskaliśmy. Na pewno jednak Newag nie przechodzi obojętnie obok tego postępowania. Jak powiedział nam Józef Michalik na razie trzeba poczekać na zamieszczenie przez PKP Intercity odpowiedzi na pytania, które zadają producenci. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl jest ich ponad 400, przewoźnik dotychczac zamieścił odpowiedzi tylko na część z nich.

Jednym z możliwych scenariuszy, który należy brać pod uwagę, jest wspólny start w tym przetargu z Siemensem, choć przedstawiciel Newagu ani nie potwierdza, ani nie zaprzecza takiej ewentualności. Krzysztof Celiński, dyrektor branży Siemens Moblity mówił nam jednak o zaciskaniu współpracy z Newagiem, i to nie tylko przy budowie metra, ale również wagonów. Nie możemy zatem wykluczyć wspólnego startu z ezt-ami. Po wczorajszej prezentacji Impulsa II, na pewno jednego z najnowocześniejszych, jeśli nie najnowocześniejszego ezt-a w Polsce, trzeba śmiało powiedzieć, że wspólna oferta Newagu i Siemensa mogłaby być wyjątkowo ciekawa i mogłaby sporo namieszać na rynku. Nie tylko polskim. Czy takowa pojawi się? Musimy jeszcze poczekać, co najmniej do 29 czerwca br.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Newag
ezt
przetarg
  • tommy – 19.06.2018

    Wybaczcie drobną złośliwość, ale napisaliście artykuł o tym, że niczego się nie dowiedzieliście ;)

  • DarekP – 19.06.2018

    O ile w segmencie metra, czy wagonów, Newag nie bardzo ma z czym wystartować przeciw Siemensowi, to Impuls 2 jest jednak konkurencyjnym produktem i patrząc po doświadczeniu z przetargu na Flirt 3 dla Intercity, tak łatwo może nie być. Każdy producent jednak chroni swe tajemnice.

  • sphinx – 19.06.2018

    Wspólna oferta z Siemensem byłaby skazana na porażkę przez cenę. Ze Stadlerem udało się tylko dlatego że wykluczono pozostałych oferentów.

  • Оливер Кржисчак – 20.06.2018

    Z Siemensem to napewno bo to szwaby dostarczaja silnik do tego EZTa

  • mechanik – 20.06.2018

    "udało się tylko dlatego" to klasyczny rojeniowy koncert życzeń. Firma wygrała przetarg i musisz to przyjąć do wiadomości, kropka.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.