TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nawet 1,5 tys. km nowych torów do CPK
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.11.2017 09:45:23 15 komentarzy
Nawet 1,5 tys. km nowych torów do CPK

PKP Polskie Linie Kolejowe szacują, że w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego trzeba będzie wybudować od 1 tys. do 1,5 tys. km nowych linii kolejowych - poinformował w czwartek PAP prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

PKP Polskie Linie Kolejowe szacują, że w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego trzeba będzie wybudować od 1 tys. do 1,5 tys. km nowych linii kolejowych - poinformował w czwartek PAP prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Mówimy o budowie linii długości między 1 tys. km, a 1,5 tys. km nowych linii kolejowych" - powiedział Merchel.

Prezes poinformował też, że w tym roku udało się podpisać kontrakty na budowę i remonty infrastruktury kolejowej o wartości 16,8 mld zł w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Przyjęty przez PKP PLK plan zakłada, że w tym podpiszą umowy o wartości około 20 mld zł. Pierwsze półrocze planowano zamknąć 10 mld zł, ale udało się dojść do 11 mld zł.

Krajowy Program Kolejowy zakłada, że do roku 2023 wydatki inwestycyjne na infrastrukturę kolejową sięgną blisko 67 mld zł.



Sprawdź też:
CPK
PKP PLK
  • xtrain – 24.11.2017

    Oczywiście, a szereg linii lokalnych będzie dogorywać, będzie zamykana, zawieszana i likwidowana bo "ambitnym" w głowie KDP. Oprócz teraz modernizowanych głównych linii będzie budować się (dublować) obok inne ...??? Dla przypomnienia EZT-y ED250 (v=250km/h) jeżdżą po Polsce już kilka lat i najprawdopodobniej nigdy nie wykorzystają swojego potencjału prędkości.

  • Bartek – 24.11.2017

    @xtrain bardzo słuszna uwaga. ED250 ocenic jednoznacznie jeszcze nie można, ale w mojej opini były błędem. Zakup Pendolino był bardzo drogi, a potencjał 250km/h będzi ewykorzystany w momencie gdy pociągi będa miał prawdopodobnie 1/3, 1/2 cyklu życia za sobą... teraz się marnują a mozna było kupić wiecej pociągów lokalnych, wiecej Dartów? (celowo uzyłem Dartów aby pobudzić piątkowych hejterów :P ) :)
    I masz rację że jeśli budowa CPK spowoduje dalsza degradację połączeń lokalnych to bedzie katastrofa. nie tylko kolejowa. Już teraz ciężko o pracownika, a pracownik który dodatkowo będzi emiał utrudniony dojazd do pracy albo przeniesie sie do wiekszego miasta, blizej miejsca pracy, co poglebi degradacje mniejszych miejscowosci/wsi, albo wyjedzie za granicę. To wszystko śa naczynia połączone, trzeba mysleć kompleksowo, długofalowo, a nie pod publikę.... ale to chyba takie moje pobożne piątkowe życzenia...

  • Małgorzata – 24.11.2017

    Pendolino to był strzał w dychę czy to się komuś podoba czy nie. Już się mówi o tzw. Efekcie Pendolino. Polscy producenci jeszcze długo nie będą w stanie nawet zbliżyć sie do takich produktów

  • xtrain – 24.11.2017

    Małgorzato ale tutaj mylisz myśli i pojęcia. Można było zakupić wygodne pociągi znacznie taniej przystosowane do polskiej (marnej) infrastruktury. A nie wedle własnego widzimisię lub typowego chciejstwa wydać miliardy złotych po to by osiągnąć cel marketingowy dla PKP IC przy jednoczesnym zaniedbywaniu wielu obszarów szeroko pojętej kolei, tj. m.in. zamykaniu i marginalizowaniu linii lokalnych.

  • gutek – 24.11.2017

    @Małgorztki-o Pendolino to my marzyliśmy -infrastruktura Gdynia-Warszawa i dalej była szykowana pod wachadełko niestety kupiliśmy lepszy kibel

  • Gosia – 24.11.2017

    Gutek szkoda palców na odpowiedź ale niech będzie. Wychył jest tylko drogim "wyposażeniem dodatkowym". Na trasie do Gdyni zysk ok. 5 minut, a koszt 20 % większy. To bys dopiero darł o przepłaconych składach.

  • Andrzej – 24.11.2017

    Ale nie o Pendolino mieliśmy tu mówić. Ile kilometrów wybudowano w XX leciu międzywojennym - dużo, choć chyba nie 1,5 tys. Inne czasy, inne uwarunkowania formalne. Ile zbudowano za komuny: CMK i chyba linia Tomaszów - Radom powstała w latach 70-tych. A ile za tzw. wolnej Polski? parę łącznic. Ludzie, czym, kiedy, kim, za jakie pieniądze, skąd je wziąć? Hitler nabudował autostrad, ale jaka była gospodarka finansowa III rzeszy. Nie żartujmy.

  • Tmb – 25.11.2017

    prlu powstala rowniez lhs. Dmuchanie balonika wielkosci. Nie ma rplanu utrzymania infrastruktury a tu sie gada o jakis mega inwestycjach w szlaki.

  • Ryj – 25.11.2017

    Tak jak napisał Andrzej: "TAK ZWANEJ WOLNEJ POLSKI". Po 89 wszyscy kradną czy z lewej czy z prawej czy czarni czy czerwoni Gdyby nie wałęsa czy inna banda solidaruchów to już dawno byłaby CMK do Gdańska czy para torów Zawiercie Gliwice i mnóstwo innych, a tym czasem solidaruchy rozkopali dziesiątki tysięcy torów, a ludzie są niepewni jutra

  • Andrzej – 25.11.2017

    @Tmb, izwinitie, ja zabył.

  • kolejFAN – 25.11.2017

    Redaktorzy,Skoņczcie pisać te wypociny o tym fikcyjnym CPL bo już się tych bredni wyssanych z kaczego palca nie da czytać..jego powstanie jest równie potrzebne jak małpie brzytwa.Polska potrzebuje powrotu kolei do powiatow,moderny i elektryfikacji juz istniejących linii.Ewentualnie nowa linia moglaby powstac do Płocka.Tyle.

  • Atak klonow – 25.11.2017

    Większego debilizmu jak centralizm według PISu nie ma! Zatrzymajmy te g... Zatrzymajmy bo z tego bagna już nie wyjdziemy.

  • advisor – 26.11.2017

    @kolejFAN
    Jak przeważnie piszesz fantazje tak tym razem zgadzam się z Tobą w 100 procentach!

  • akuku – 26.11.2017

    Za PRLu zbudowano także Zawada-Stalowa Wola Płd.

  • abc – 26.11.2017

    Z mapy załączonej do koncepcji CPK zatwierdzonej na posiedzeniu rządu 07.11.2017 r. wynika, że w I etapie czyli do roku 2027 ma być wybudowany nowy odcinek kolejowy Rzeszów - Stalowa Wola przez okolice Sokołowa Mał., Jeżowego i Niska z planowaną prędkością 200 - 250 km/h, ale wg założeń do tego projektu i co z tej mapy wynika, połączenie Rzeszów - CPK ma być realizowane od 2027 roku głównie transportem lotniczym, ponieważ ten nowy odcinek Rzeszów - Stalowa Wola oddany do lub w 2027 roku będzie niewystarczający, żeby dotrzeć do z Rzeszowa do CPK w 2 godziny, ponieważ dopiero w II etapie, czyli do roku 2030 (2035), uzupełnieniem trasy kolejowej z Rzeszowa do CPK miałyby być nowe odcinki kolejowe, budowane też pod prędkość 200 - 250 km/h, takie jak: Ostrowiec Świętokrzyski - Radom przez Iłżę oraz z Warki do CPK i wtedy według mapki etapu II - ego połączenie Rzeszów - CPK ma być realizowane JEDYNIE transportem KOLEJOWYM, który zapewni przejazd z Rzeszowa do CPK w 2 godziny. Oby tak było. :))))))))))))

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.