TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Najpierw tabor, potem InterRegio
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.07.2018 09:14:04
Najpierw tabor, potem InterRegio

Przewozy Regionalne są przewoźnikiem, który na brak taboru teoretycznie narzekać nie powinien. Na wielu bocznicach stoi sporo różnych jednostek, począwszy od lokomotyw, poprzez wagony, na ezt-ach skończywszy.

Przewozy Regionalne są przewoźnikiem, który na brak taboru teoretycznie narzekać nie powinien. Na wielu bocznicach stoi sporo różnych jednostek, począwszy od lokomotyw, poprzez wagony, na ezt-ach skończywszy.

Od 1 września 2015 roku Przewozy Regionalne nie uruchamiają większości połączeń InterRegio, które funkcjonowały przed tą datą. Ale ostatnio, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl pomysł reaktywacji tych połączeń odżył. Tyle, że tabor ma być inny niż kilka lat temu. Większość pociągów ma być zestawiona z EN57. I o ile część z nich da się w tym zestawieniu przełknąć, o tyle już podróżowanie na trasie Katowice – Gdynia, Łódź Kaliska – Gdynia Główna czy Sandomierz – Wrocław Główny, to już chyba pomysł nie za dobry. Nawet jeśli mają to być jednostki zmodernizowane.

W tym miejscu chcielibyśmy przypomnieć Przewozom Regionalnym, że kiedyś, a dokładniej w 2011 roku, odkupiły od PKP Intercity sześć lokomotyw EU/P07. Do dziś maszyny EU07 o numerach: 064, 071,155, 160, 207 oraz EP07 o numerze 154, gniją w Toruniu. Każda z nich kosztowała 960 tys zł. Niestety pomimo początkowych planów dotyczących modernizacji tych pojazdów wraz z dostosowaniem ich do prędkości 160 km/h maszyny nadal stoją odstawione.

Przedmiotowe lokomotywy znajdowały się w stanie gorszym niż pierwotnie założono przy składaniu ofert ich zakupu. Lokomotywy miały być przeznaczone do realizowanych wówczas połączeń InterREGIO. Obecnie, z racji założeń realizowanego przez Spółkę Planu Restrukturyzacji, zrezygnowano z tej oferty, a zatem modernizacja elektrowozów stała się bezcelowa. Niemniej poszukujemy rozwiązań prawnych i finansowych, które pozwolą przysporzyć Spółce korzyści, z tytułu posiadania tych aktywów – informował nas Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych w listopadzie 2011 roku. Skoro zatem wróciła koncepcja tych pociągów chyba naturalnym powinno być zapewnienie właściwego taboru do ich obsługi. Tym bardziej, że przewoźnik ma co najmniej 30 odstawionych wagonów. Ponad 20 stoi chociażby w Lesznie. Wszystkie wymagają napraw, ale przywrócenie ich do ruchu, podobnie jak siódemek jest możliwe. Tyle, że w Przewozach Regionalnych, dziś praktycznie niemożliwe. Niemniej jednak sugerujemy, że obsługa wskazanych wyżej połączeń InterRegio składami EN57 pomysłem najlepszym nie jest. Najpierw trzeba było zabezpieczyć tabor, a potem składać wnioski na obsługę połączeń dalekobieżnych…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
wagon
lokomotywa
InterRegio
  • Damian Ledziński – 18.07.2018

    O tych lokomotywach juz zapomnijcie dwie ida pod palnik a dwie mają być rozebrane na cześci i do magazynu

  • Robert Końpa – 18.07.2018

    Nie dziwcie się składy en 57 są szybkie do zestawienia i tańsze w eksploatacji od wagonów

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.