Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najpierw tabor, potem InterRegio

inforail
18.07.2018 07:14
0 Komentarzy

Przewozy Regionalnesą przewoźnikiem, który na brak taboru teoretycznie narzekać nie powinien. Na wielubocznicach stoi sporo różnych jednostek, począwszy od lokomotyw, poprzezwagony, na ezt-ach skończywszy.

Od 1 września 2015 roku Przewozy Regionalne nie uruchamiająwiększości połączeń InterRegio, które funkcjonowały przed tą datą. Aleostatnio, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl pomysł reaktywacji tychpołączeń odżył. Tyle, że tabor ma być inny niż kilka lat temu. Większość pociągówma być zestawiona z EN57. I o ile część z nich da się w tym zestawieniuprzełknąć, o tyle już podróżowanie na trasie Katowice – Gdynia, Łódź Kaliska –Gdynia Główna czy Sandomierz – Wrocław Główny, to już chyba pomysł nie za dobry.Nawet jeśli mają to być jednostki zmodernizowane.

W tym miejscu chcielibyśmy przypomnieć PrzewozomRegionalnym, że kiedyś, a dokładniej w 2011 roku, odkupiły od PKP Intercitysześć lokomotyw EU/P07. Do dziś maszyny EU07 o numerach: 064, 071,155, 160, 207oraz EP07 o numerze 154, gniją w Toruniu. Każda z nich kosztowała 960 tys zł.Niestety pomimo początkowych planów dotyczących modernizacji tych pojazdów wrazz dostosowaniem ich do prędkości 160 km/h maszyny nadal stoją odstawione.

Przedmiotowe lokomotywy znajdowały się w stanie gorszym niżpierwotnie założono przy składaniu ofert ich zakupu. Lokomotywy miały byćprzeznaczone do realizowanych wówczas połączeń InterREGIO. Obecnie, z racjizałożeń realizowanego przez Spółkę Planu Restrukturyzacji, zrezygnowano z tejoferty, a zatem modernizacja elektrowozów stała się bezcelowa. Niemniejposzukujemy rozwiązań prawnych i finansowych, które pozwolą przysporzyć Spółcekorzyści, z tytułu posiadania tych aktywów – informował nas Dominik Lebda, rzecznikprasowy Przewozów Regionalnych w listopadzie 2011 roku. Skoro zatem wróciłakoncepcja tych pociągów chyba naturalnym powinno być zapewnienie właściwegotaboru do ich obsługi. Tym bardziej, że przewoźnik ma co najmniej 30odstawionych wagonów. Ponad 20 stoi chociażby w Lesznie. Wszystkie wymagająnapraw, ale przywrócenie ich do ruchu, podobnie jak siódemek jest możliwe.Tyle, że w Przewozach Regionalnych, dziś praktycznie niemożliwe. Niemniejjednak sugerujemy, że obsługa wskazanych wyżej połączeń InterRegio składami EN57pomysłem najlepszym nie jest. Najpierw trzeba było zabezpieczyć tabor, a potemskładać wnioski na obsługę połączeń dalekobieżnych…


Komentarze