TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Najmniejsze EffiShunter od CZLoko jadą do Serbii
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.02.2020 13:45:13
Najmniejsze EffiShunter od CZLoko jadą do Serbii (foto: CZLoko)

Serbski przewoźnik krajowy Srbija voz, który zapewnia w kraju transport osobowy, uzupełnił swoją flotę dwiema lokomotywami typu EffiShunter 300.

Serbski przewoźnik krajowy Srbija voz, który zapewnia w kraju transport osobowy, uzupełnił swoją flotę dwiema lokomotywami typu EffiShunter 300.

CzLoko wygrała przetarg na dostawę maszyn. Tak, jak w przypadku przewoźnika České dráhy, który posiada dwanaście takich lokomotyw, będą one eksploatowane na stacjach oraz w depo w ramach czynności manewrowych oraz zestawiania pociągów. Zostaną dostarczone zgodnie z umową w pierwszym kwartale 2021 r.

Nieustannie poszukujemy nowych możliwości na rynku. Prowadzą do nich dwie drogi - poprzez rozwój nowych lokomotyw oraz rozwój terytorialny. Sukcesem nie jest wyłącznie otwarcie nowego rynku, ale również wzmacnianie na nim swojej pozycji. To jest przede wszystkim naszym celem na Bałkanach - powiedział Ľubomír Dlábik, kierownik zespołu handlowego CZLoko.

Już w marcu do Serbii powędrują dwie lokomotywy EffiShunter 300, które w ubiegłym roku zamówił krajowy zarządca infrastruktury kolejowej Infrastruktura železnice Srbije. Zamówienie złożono również po wygranym przetargu międzynarodowym. Zarządca wykorzysta lokomotywy do obsługi lżejszych pociągów stosowanych do konserwacji infrastruktury kolejowej. Oba zamówienia obejmują instalację systemu automatycznej kontroli pociągów Indusi.

Właśnie te pozytywne referencje w znaczącym stopniu pomogły nam zwyciężyć w przetargu publicznym - dodał Dlábik.

Spółka CZ LOKO zaprojektowała EffiShunter 300 jako najmniejszego reprezentanta swojego portfolio. Jest to lokomotywa dwuosiowa, napędzana silnikiem spalinowym CAT C13 o mocy 328 kW z elektryczną transmisją mocy AC/DC i prędkością maksymalną 60 km/h.

"Trzysetkę" zakupiły również czeskie spółki ČEPRO i VÚŽ oraz polska spółka Metro Warszawskie, która zakończyła testowy okres próbny i aktualnie oczekuje na ostateczną zgodę dotycząca włączenia do regularnej eksploatacji w ramach serwisu technologicznego pomiędzy halami, służącymi do konserwacji składów przy stacji Kabaty.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CZLoko
lokomotywa
Serbia