TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Najlepszy sezon w historii Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.12.2017 17:53:53 1 komentarz
Najlepszy sezon w historii Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Blisko 138 tys. turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna.

Blisko 138 tys. turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna.

"Od kilku tygodni, po zakończeniu sezonu, remontujemy torowisko i tabor. Przygotowujemy się m.in. do kursowania podczas ferii zimowych" – powiedział we wtorek PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku BKL kursuje w weekendy, w czasie wakacji codziennie. Z kolei w okresie ferii zimowych jeździ w środy i soboty. Niezależnie od pory roku BKL zawsze można przygotować kursy na zamówienie.

"Systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów. Turyści odwiedzający Bieszczady wiedzą, że jest kolejka leśna i chętnie korzystają z jej usług. Należymy do sprawdzonych produktów turystycznych regionu" – zauważył Wermiński.

Dodał, że w "wśród podróżnych są dzieci, ich rodzice, ale również osoby starsze pamiętające jeszcze czasy, kiedy kolejka przewoziła drewno, a dla podróżnych był przeznaczony tylko jeden wagon".

Podczas najbliższych ferii zimowych kolejka leśna będzie kursować w każdą środę i sobotę; pierwszy kurs zaplanowano 17 stycznia, a ostatni 24 lutego. "Podobnie jak w latach poprzednich, w czasie ferii szkolnych kolejka będzie kursować na trasie Majdan-Balnica-Majdan" - przypomniał prezes fundacji.

Zaznaczył, że fundacja "jest w pełni przygotowana do organizowania zimowych podróży bieszczadzką wąskotorówką". "Mamy m.in. pług do odśnieżania, a w wyremontowanej parowozowni są odpowiednie warunki pracy" - mówił Wermiński.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r. Przez wiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła przewóz ludzi.

Na początku lat 90. ubiegłego stulecia ze względów ekonomicznych kolejkę wyłączono z eksploatacji. W 1996 r. utworzona została Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu i uczynić z niej atrakcję turystyczną.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bieszczadzka Kolejka Leśna
  • akuku – 06.12.2017

    Dojazd do N. Łupkowa i skomunikowanie "do/z Polski" na normalnym torze. I bieszczadzka zima, zaspy i wiatr będą niestraszne, a mieszkańcy i turyści dojadą. Szkoda że rzeszowskie marszałkowo widzi tylko swoje okolice.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!