TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Najlepszy sezon w historii Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.12.2017 17:53:53 1 komentarz
Najlepszy sezon w historii Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Blisko 138 tys. turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna.

"Od kilku tygodni, po zakończeniu sezonu, remontujemy torowisko i tabor. Przygotowujemy się m.in. do kursowania podczas ferii zimowych" – powiedział we wtorek PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku BKL kursuje w weekendy, w czasie wakacji codziennie. Z kolei w okresie ferii zimowych jeździ w środy i soboty. Niezależnie od pory roku BKL zawsze można przygotować kursy na zamówienie.

"Systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów. Turyści odwiedzający Bieszczady wiedzą, że jest kolejka leśna i chętnie korzystają z jej usług. Należymy do sprawdzonych produktów turystycznych regionu" – zauważył Wermiński.

Dodał, że w "wśród podróżnych są dzieci, ich rodzice, ale również osoby starsze pamiętające jeszcze czasy, kiedy kolejka przewoziła drewno, a dla podróżnych był przeznaczony tylko jeden wagon".

Podczas najbliższych ferii zimowych kolejka leśna będzie kursować w każdą środę i sobotę; pierwszy kurs zaplanowano 17 stycznia, a ostatni 24 lutego. "Podobnie jak w latach poprzednich, w czasie ferii szkolnych kolejka będzie kursować na trasie Majdan-Balnica-Majdan" - przypomniał prezes fundacji.

Zaznaczył, że fundacja "jest w pełni przygotowana do organizowania zimowych podróży bieszczadzką wąskotorówką". "Mamy m.in. pług do odśnieżania, a w wyremontowanej parowozowni są odpowiednie warunki pracy" - mówił Wermiński.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r. Przez wiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła przewóz ludzi.

Na początku lat 90. ubiegłego stulecia ze względów ekonomicznych kolejkę wyłączono z eksploatacji. W 1996 r. utworzona została Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu i uczynić z niej atrakcję turystyczną.



Sprawdź też:
Bieszczadzka Kolejka Leśna
  • akuku – 06.12.2017

    Dojazd do N. Łupkowa i skomunikowanie "do/z Polski" na normalnym torze. I bieszczadzka zima, zaspy i wiatr będą niestraszne, a mieszkańcy i turyści dojadą. Szkoda że rzeszowskie marszałkowo widzi tylko swoje okolice.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.