TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nadmierna prędkość powodem wykolejenia w Gdańsku?
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.03.2018 11:19:21 4 komentarze
Nadmierna prędkość powodem wykolejenia w Gdańsku?

Nadmierna prędkość tramwaju była najprawdopodobniej przyczyną wykolejenia się tramwaju na skrzyżowaniu Podwala Grodzkiego z Wałami Piastowskimi i Błędnikiem w Gdańsku – informuje trójmiasto.pl.

Nadmierna prędkość tramwaju była najprawdopodobniej przyczyną wykolejenia się tramwaju na skrzyżowaniu Podwala Grodzkiego z Wałami Piastowskimi i Błędnikiem w Gdańsku – informuje trójmiasto.pl.

Według informacji portalu motorniczy na ograniczeniu do 15 km/h mógł jechać nawet 50 km/h, bo chciał zdążyć przejechać przez skrzyżowanie w trakcie zmieniających się świateł. Okoliczności zdarzenia wciąż bada powołana miejska komisja, policja oraz prokuratura.

Przypomnijmy, o czym pisaliśmy na łamach InfoTram.pl do zdarzenia doszło 20 lutego około godz. 16:30. Tramwaj linii nr 2, jadący spod dworca PKP Gdańsk Główny w kierunku al. Zwycięstwa, wypadł z torów. Siłą rozpędu wjechał na skrzyżowanie Węzeł Piastowski, na którym uderzył w samochód osobowy. Na miejsce błyskawicznie przyjechała policja, karetki, straż pożarna, wozy techniczne i służba ruchu. Ratownicy medyczni udzielili pomocy pasażerom tramwaju. Najmocniej poszkodowaną pasażerkę wyniesiono z tramwaju na noszach.

Miejsce wypadku jest jednym z głównych węzłów komunikacyjnych Gdańska. Przywracanie ruchu na torowisku tramwajowym trwało blisko sześć godzin. W tym czasie występowały utrudnienia w ruchu samochodów.

Wcześniej podawano, że przyczyną wykolejenia mógł być stan torowiska. Pracująca komisja bada m.in. zapisy tzw. czarnej skrzynki z tramwaju. Sam wagon nadaje się w tej chwili tylko do naprawy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
wypadek
wykolejenie
motorniczy
  • Piotr Łaban – 02.03.2018

    Dokładnie 58 km/h

  • Edi666 – 02.03.2018

    Powinni montować ograniczniki prędkości.

  • Dominik Włodarczyk – 02.03.2018

    No i się zaczęło. Torowisko zbadali i mimo znacznego uszkodzenia szyny i tak szukają winy u motorniczego.

  • Dominik Włodarczyk – 02.03.2018

    Nie tylko tam.

  • jatal – 02.03.2018

    Ale co niby się zaczęło? Z powodu stanu szyny była "15-tka" którą motorman grubo przekroczył. Gdy operator przewróci dźwig próbując podnieść 3 razy za ciężki element to kto jest winny? Drogowcy bo stał na drodze?

  • Adam Tomasz Miałczyński – 02.03.2018

    Strasznie wyglądało to wyklejenie! https://www.youtube.com/watch?v=_B11nbyKSpY&t=2s

  • Marcin Drabik – 02.03.2018

    Mamy we Wrocławiu ten sam problem.Słynne wykolejeniach na Legnickiej w środę 2 wagonu 105ki które sparaliżowany ruch tramwajów w tej części miasta Powód ten sam-fatalny stan torów.

  • Kaszebe – 03.03.2018

    A może motorniczy chciał zdążyć bo jakieś ludzie zza biurka wyliczyły idiotyczne czasy?!?! Od pewnego czasu obserwuję wśród prezesów niebezpieczny pęd w prześciganiu się kto ma większą średnią prędkość.Nie na tym rzecz polega. Na zachodzie podstawowym kryterium jest bezpieczeństwo, no ale nie u nas . oto przykład .Kiedyś we Wrocku t-waje "przebierały się góra trzy razy ,teraz potrafia nawet i pięć. i co z tego że rozkład jest perfekcyjnie dobrany skoro realia są inne . Opisał to doskonale w gazetce mpk Wrocław motorniczy Grzegorz R. z zajezdni nr.1. wyliczył że na niektórych odcinkach prędkość powinna wynosić 260,64km/h! Artykuł miał tytuł"Tramwaj jak Pendolino?"Fizyka versus rozkładu jazdy. Było w nim pięknie wyliczone co i ja i gdzie więc może zamiast karać motorniczego lepiej będzie zastanowić się np.na czasami przejazdu i zamknać całą sprawę?

  • komes – 05.03.2018

    @Kaszebe z tego co wdziałem pojawiła się teza, że motorniczy chciał się zmieścić w cyklu świateł, aby nie złapać opóźnienia i stąd taka prędkość. Ale niestety nie jestem wstanie zweryfikować ile w tej tezie prawdy. Mimo to, jeżeli faktycznie tak było to niestety niewiele zmieni w jego sytuacji, bo niezależnie od powodu wyraźnie przekroczył prędkość.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.