TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Na trasach z Katowic do Rzeszowa i Krakowa prawie samie Impulsy
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 23.11.2017 13:04:59 8 komentarzy
Na trasach z Katowic do Rzeszowa i Krakowa prawie samie Impulsy

O 5 proc. wzrośnie w nowym rozkładzie jazdy, wchodzącym w życie 10 grudnia, liczba kilometrów przejeżdżanych przez pociągi zamawiane przez woj. śląskie. Na linii Katowice – Gliwice w godzinach szczytu pociągu mają jeździć co ok. 20 minut. Pojawią się też nowe połączenia.

O 5 proc. wzrośnie w nowym rozkładzie jazdy, wchodzącym w życie 10 grudnia, liczba kilometrów przejeżdżanych przez pociągi zamawiane przez woj. śląskie. Na linii Katowice – Gliwice w godzinach szczytu pociągu mają jeździć co ok. 20 minut. Pojawią się też nowe połączenia.

Jak poinformował w czwartek urząd marszałkowski woj. śląskiego, w nowym rozkładzie roczna praca eksploatacyjna wzrośnie względem obecnego o ok. 5 proc. Wszystkie pociągi zamawiane przez woj. śląskie przejadą łącznie w ciągu roku ok. 8,9 mln km, z czego ok. 7 mln zrealizują samorządowe Koleje Śląskie, a ok. 1,9 mln - Przewozy Regionalne.

Wśród najważniejszych zmian, na aglomeracyjnym odcinku Katowice – Gliwice wprowadzona zostanie częstotliwość kursowania co ok. 20 minut w godzinach szczytów, czyli między godziną 5.30 a 8.30 oraz 14.00 a 17.00. Między tymi stacjami pojedzie ok. 37 par pociągów w ciągu doby, nadal jednak nie będzie kursów nocnych – między północą a godz. 4.00.

Na odcinku Częstochowa – Katowice pociągi osobowe zostaną uzupełnione 3 parami pociągów przyśpieszonych. W kluczowych godzinach wjazdy pociągów do Katowic od strony Zawiercia odbywać się mają co 15 minut. Również wjazdy porannych i popołudniowych pociągów do Częstochowy mają odbywać się co ok. pół godziny. Między Katowicami a Dąbrową Górniczą pojedzie ok. 32 par pociągów w ciągu doby.

Na linii Katowice – Tychy Lodowisko zwiększenie liczby pociągów pozwoli na wydłużenie 30-minutowego taktu rano (do godz.10.00) i po południu (do godz. 19.30). Dzięki poprawie stanu linii do Oświęcimia i przyspieszeniu tam pociągów ich liczba mogła zostać zwiększona z 7 do 9 par w ciągu doby. Popołudniami pociągi do Oświęcimia będą odjeżdżały z Katowic co godzinę. W dni robocze liczba par pociągów na linii Katowice – Sławków – Olkusz zwiększy się z 4 do 6.

Na linii Katowice – Rybnik – Wodzisław Śląski – Bohumin poranny pociąg z Krakowa do Rybnika zostanie przesunięty na wieczór, aby zapewnić powroty z Krakowa oraz odjazdy z Katowic po godzinie 20.00, co pozwoli wypełnić obecną dwugodzinną lukę na odcinku Katowice – Rybnik. Przez przejście graniczne Chałupki/Bohumin dalej będzie kursowało 6 par pociągów.

Przy współpracy z województwami małopolskim i podkarpackim uruchomione zostaną 3 pary bezpośrednich codziennych pociągów łączących Katowice z Rzeszowem, spośród których 1 para dotrze do Rybnika. Na remontowanym odcinku Katowice – Kraków liczba połączeń zwiększy się z 6 do 9 par w dobie. Wszystkie pociągi do Rzeszowa oraz prawie wszystkie do Krakowa będą obsługiwane taborem zakupionym w ramach projektu Południowej Grupy Zakupowej.

Wszystkie pociągi na linii Katowice – Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń będą w nowym rozkładzie kursowały codziennie. Ostatni pociąg na tej linii zostanie wydłużony z Bielska do Żywca. Pociągi przyśpieszone, podobnie jak obecnie, w dni robocze będą dowoziły do pracy w Katowicach, a w dni wolne na wycieczki w Beskid Żywiecki.

Zadanie to będzie spełniał również przyśpieszony pociąg Ornak z Katowic do Zakopanego, który będzie kursował przez 63 dni w roku: w wybrane dni w okresach świątecznych, weekendy śląskich ferii zimowych oraz we wszystkie dni wolne od pracy w okresie od 1 maja do 30 września. Pociąg będzie wyjeżdżał z Katowic o godz. 6.40, by wjechać do Zakopanego o godz. 11.10. Odjazd z Zakopanego zaplanowano na godz. 16.38, a przyjazd do Katowic na godz. 20.50.

Z Cieszyna do Katowic i z powrotem będzie można podróżować dwoma nowymi bezpośrednimi pociągami przyśpieszonymi, kursującymi we wszystkie dni. Na połączeniach Gliwice – Kędzierzyn-Koźle oraz Gliwice – Opole dołożono po jednej dodatkowej parze pociągów w ciągu dnia. Na linii Kędzierzyn-Koźle – Racibórz uruchomiony zostanie dodatkowy pociąg dowożący do Raciborza na 6.00 rano oraz powrotny z Raciborza po godzinie 21.00 (w dni robocze bezpośredni do Opola). Część połączeń będzie obsługiwana taborem należącym do woj. opolskiego.

W przyszłym roku, w związku z prowadzonymi pracami torowymi, zarządca kolejowej infrastruktury, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje wprowadzić pięć zmienionych organizacji ruchu, czyli korekt rocznego rozkładu jazdy. Koleje Śląskie będą szczegółowo o nich informować. Zmiany będzie można też sprawdzać w rozkładzie na stronie rozkład.plk-sa.pl.

Województwo śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują Koleje Śląskie, a 40 mln zł Przewozy Regionalne (w tym ok. 5 mln zł ze środków Funduszu Kolejowego).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
śląskie
Koleje Śląskie
Przewozy Regionalne
rozkład jazdy
  • ED72 – 23.11.2017

    Czy KS oddadzą 3 impulsy na Kraków i Rzeszów?

  • Józek – 23.11.2017

    Nie samie ino z kiblami bedom.

  • Stachu – 24.11.2017

    Na Rzeszów- Katowice zdaje się bedą jeździły Efly II Podkarpacia.

  • WD1 – 24.11.2017

    KŚ mogłyby zainteresować się połączeniamido Wielunia i nawet Kępna. Żenujące jest to, że Łódzki oddział PR realizuje przewozy na linii Tarnowskie Góry - Częstochowa Osobowa zabierając w zeszłym roku pociągi z linii Wieluń Dąbrowa - Kępno. Dzięki temu mieszkańcy Krzepic/ Wielunia/Wieruszowa mogliby dostać dostać się do Kępna i przesiąść na pociągi dalekobieżne

  • DarekP – 24.11.2017

    Stachu, ale one nie były jakby zakupione w ramach PGZ. Podkarpacie ma jednego trójczłona z PGZ więc poszaleć nie ma czym.

  • kolejFAN – 25.11.2017

    @WD: linia wielunska powinna mieć co najmniej 5 par pociągòw z Katowic/TG do Kępna skomunikowanych z pociągami Kępno-Ostrow-Jarocin. Do tego 2 codzienne pary pocTLK : CZCIBOR Krakòw-Czestochowa-Chorzew Siemk.-Wielun-Kěpno-Szczecin ; i TLK WIKING Katowice-TG-Wielun-Poznań-Szczecin. Do tego nocny Podhalanin z Zakopanego do Szczecina albo niegdysiejszy NARCIARZ do Poznania w sezonie.

  • Pracownik – 25.11.2017

    W dni robocze liczba par pociągów na linii Katowice – Sławków – Olkusz zwiększy się z 4 do 6. To jest przecież jakaś kpina z pasażerów. Na linii 62 powinno być z 15 par pociągów, a nie 6. Ludzie i kto ten rozkład jazdy ułożył? Pierwszy pociąg z Sędziszowa wyjeżdża o 3:44 i melduje się w Katowicach o 6:12!!! Tak 6:12. Ja rozumiem, że po drodze jest Mittal, Saint Gobain, Dąbrowa Górnicza Towarowa itd. ale jak ktoś ma na 6 rano, to przepraszam bardzo, kolejny rok, mam jeździć busem albo samochodem do pracy, po mam taką pracę, że nie mogę być po 6 tylko przed 6. Kolejny rok z rzędu i nie potrafią w tym zakichanym PolRegio zmienić godzinę z 3:44 na 3:24. Dodatkowo nie ma żadnego pociągu na skomunikowanie. Kolejna sprawa, to jestem ciekawy jak Koleje Śląskie obsłużą te nowe połączenie, skoro dostawa Elfów 2 się przedłuża, a EN57 oddają z powrotem?? Może by ktoś pomyślał o kupnie jakiegoś używanego taboru, bo mam takie wrażenie, że zaniedługo będziemy czytać ,, z przyczyn technicznych na linii S..., Koleje Śląskie odwołały połączenia, a pociągi zostały zastąpione KKA".

  • WD1 – 28.11.2017

    @kolej FAN. z tym CZCIBOREM trochę popłynąłeś. Pewnie chodziło Ci o Herby Nowe, nie Chorzew S. Ale wydłużenie do/z Kępna obecnych połączeń miałoby sens. W niedziele Regio do TG po 14 i Rawa do Poznania wypchane po brzegi. A to co IC zrobiło z Korsarzem to śmiech na sali. Przyzwyczajenie ludzi przez 2 lata do nocnego sezonowego połączenia nad morze, a następnie przerzucenie go na węglówkę z powodu remontu Piła - Poznań. Podhalanin też kluczborską. Zabawa pasażerami trwa w najlepsze

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.