TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Na E 30 w Krakowie praca wre
PAP rgr/ pad/ tl/ PAP - Opublikowano: 04.01.2017 21:54:47 1 komentarz
Widok w kierunku stacji Kraków Łobzów / fot. Altoshipper, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0

Rusza przebudowa torów i wiaduktów kolejowych w centrum miasta

Rozpoczyna się przebudowa torów i wiaduktów kolejowych leżących w centrum Krakowa. W środę ekipy budowlane weszły na odcinek między stacjami Kraków Mydlniki i Kraków Główny Towarowy. Na wiosnę ruszą prace pomiędzy Krakowem Głównym Towarowym i Rudzicami.

Jak poinformowała Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe, zaplanowane modernizacje przyczynią się do skrócenia podróży m.in. do Katowic, a także zapewnią sprawne połączenia kolejowe w aglomeracji krakowskiej. Dzięki przebudowie wiaduktów, zbyt małych na potrzeby obecnego ruchu kołowego, mieszkańcy zyskają lepszą komunikację w mieście.

Zakończenie modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Mydlniki ? Kraków Główny Towarowy planowane jest na koniec pierwszego półrocza 2018 r. i do tego czasu osoby przejeżdżające przez zachodnią część Krakowa muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami w ruchu samochodowym w związku z remontami wiaduktów. PLK poszerzy i podwyższy cztery wiadukty przy ul.: Armii Krajowej, Godlewskiego, Zielony Most. Nowy wiadukt powstanie przy ul. Rydla, zastępując ruchliwy przejazd drogowy.

Na modernizowanym odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy wymienionych zostanie ponad 17 km torów i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wyremontowane będą perony i urządzenia obsługi podróżnych. Powstanie też nowy przystanek Kraków-Bronowice w rejonie ul. Armii Krajowej. Koszt inwestycji realizowanej w ramach unijnego instrumentu finansowego "Łącząc Europę" wynosi ok. 304 mln zł brutto.

Według zapowiedzi PKP PLK na wiosnę tego roku rozpocznie się modernizacja odcinka linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja zakłada przebudowę nasypu biegnącego przez centrum miasta i dobudowanie na nim dwóch par torów, powstaną też nowe mosty na Wiśle i stacje. W przetargu na wykonawcę inwestycji złożono sześć ofert - najtańsza opiewa na nieco ponad 958 mln zł netto. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku. Budowa ma się zakończyć w 2021 r.

PLK zmodernizują ok. 20-km odcinek linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Prace wykonywane będą na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę toru na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą w elementy małej architektury i system informacji pasażerskiej; mają być przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych - mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych.

Zarządca infrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe.

Dzięki inwestycji przez Kraków będzie kursować więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E 30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju. (PAP)


rgr/ pad/


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
magistrala E 30
modernizacja
przebudowa
Łącząc Europę
linia kolejowa nr 133
linia kolejowa nr 91
  • NM – 05.01.2017

    Na odcinku Kraków Gł. - Kraków Plaszow zostanie dobudowana jedna para torów , nie dwie jak napisano w artykule , natomiast od Plaszowa do Biezanowa trzeci tor.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.